back

Terugbetaling, levering

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

D. D.

aan: Jenona

26/10/2020

Beste, Ik maakte de domme beslissing om een promo te bestellen bij Jenona.nl zonder verdere onderzoeken naar de recencies van het bedrijf. Ik bestelde een robotstofzuiger nadat er bij de reclame op facebook meer dan 30 goede recencies stonden geschreven. Ik bestelde en keek nadien pas even verder op hun pagina. Waar er ineens allemaal boze gezichtjes opdoken en slechte comments. Na een paar minuten waren die reeds weer verdwenen. bij het verder uitspitten kwam ik dus op verschillende klachten. De praktijken die dit bedrijf ondernemen. Ze verkopen producten aan jou die binnen de week geleverd zouden worden. Ze bestellen deze op aliexpress voor jou en laten ze rechtstreeks bij de klant thuis leveren. Dit gebeurt met veel winst voor hen. 50 euro bij hen en 15 euro op aliexpress. Ze laten vrienden en valse profielen goede comments schrijven bij hun facebookpromotie. De gedupeerde klanten schrijven slechte comments op hun pagina en deze worden door jenona onmiddelijk terug verwijderd. Ze maken dan maar andere pagina's aan met een licht andere naam. Ik heb de bestelling op 11/10 om 20u geplaatst en per mail geannuleerd 12/10 om 8u smorgens. Ik heb hiervoor hun herroepingsrecht van 14 dagen aangesproken. Ik kreeg als reactie dat ik de bestelling niet kon annuleren en ik deze maar moest terugsturen wanneer ik het product ontvangen heb. Er staat nergens vermeld dat ze als tussenpersoon werken en aangezien er tussen 20u s'avonds en 8u smorgens geen verzendingen worden uitgevoerd vermoed je dat je dit toch zou moeten kunnen annuleren. Ze vermelden zichzelf als een bemiddelingsplatform Ik heb een paar keer terug gemaild om een terugbetaling te ontvangen en kreeg hierop geen reactie meer. Nu krijg ik een mail dat mijn bestelling vertrokken is uit china waarop ik antwoord dat ik graag mijn aankoopbedrag van 58.94 + de terug zendkosten wil ontvangen zodat ik het product kan terugsturen van zodra dit ontvangen is. Vermoedelijk is mijn email adres geblokkeerd want nu krijg ik telkens een foutmelding als ik mail. Ook op messenger berichten krijg ik geen reactie.

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 58,94