back

Probleem met ingraven van kabel

Orange (ex Mobistar) Avenue du Bourget 3, BRUXELLES

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

E. d.

aan: Orange (ex Mobistar)

25/10/2020

Wij hadden maandenlang problemen met telenet internet en daaruit kwam dat de integan kabel kapot was. Na een maand geen info te krijgen van telenet zijn wij in augustus naar orange over gestapt. Op 8 aug lieten zij ons weten dat zij kosteloos die kabel konden ingraven als wij het deel van de kabel onder onze voortuin zouden ingraven. Dit hebben wij meteen gedaan. Dan heeft orange een verkeerde technieker gestuurd (een binnentechnieker ipv ingraven). Twee weken later zou de juiste komen. Die is niet geweest, er zou besloten zijn 3 dagen later te komen. Dan is er op 14 sept iemand van integan geweest, en ipv die kabel in te graven heeft hij gewoon een tussenstuk aangesloten. De dag erna zijn ze alles binnen komen aansluiten. De kabel lag dan nog steeds 6 meter lang voor onze buren hun huis. Er ging gebeld worden voor een afspraak maar dat is nooit gebeurd. Dan heb ik over een tijdspanne van 6 weken zeker 1-2 keer per week gebeld om te vragen wanneer zij de kabel zouden komen ingraven. Er werd altijd gebeld naar de achterliggende dienst. Die zou mij dan terugbellen, nooit gebeurd natuurlijk. Er werd dan gezegd dat wij zelf naar telenet moesten bellen als orange klant om te vragen wanneer zij de kabel zouden komen ingraven. Telenet doet natuurlijk niets voor een orange klant. Een orange medewerker zei letterlijk “sorry wij kunnen niets voor u doen, u zit in een moeilijk gebied. Onze excuses, normaal komt orange de kabel gewoon ingraven maar dat kan bij u niet en ik kan u niet zeggen waarom niet”. Een andere collega zei “geen probleem, er komt morgen een technieker om in te graven”. Morgen was dan afgelopen donderdag 22/10. De technieker die hier kwam wist weeral van niets en kon niet ingraven. Bij het bellen naar orange wisten ze ons te zeggen dat wij 1000€ aan orange moeten betalen zodat zij komen ingraven. Ik vroeg waarom dit niet van de eerste dag of de volgende twee maand is gezegd en de collega antwoordde “u kent toch ook niet alles van uw job”. Dus nu zitten wij al twee maand orange te betalen en 1-2 keer per week te bellen om NU pas te horen dat wij 1000 EURO moeten betalen voor dat zij die kabel willen komen ingraven! Wij zijn hier absoluut niet over te spreken en vinden dat orange hun oorspronkelijk afspraak moeten houden van de kabel kosteloos te komen ingraven!

Gewenst oplossing

  • De kabel moet kosteloos worden ingegraven zoals beloofd, en zsm!