back

Oplichterij Social Deal

Social Deal Eugeen Leënlaan, 1/14, Hasselt
afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

J. K.

aan: Social Deal

22/10/2020

Ik heb een restaurant en ben gebeld geweest door Social Deal om op hun website te komen. De deal werd als volgt samengesteld: 3 gangen menu aan 21,50 euro ipv 39,50 gemiddeld gezien. (wat ik er van overhoud na commissie = 16,125 euro) Deze deal zou een maand aankoopbaar zijn op hun website. Zo belooft hun vertegenwoordiger. Het bewijs heb ik zwart op wit. Na een maand blijven de bonnen te koop. De vertegewoordiger werkt niet meer bij hun en ik word van hop naar her gestuurd als ik vraag de verkoop stop te zetten. Ondertussen blijven de bonnen maar doorverkopen. Uiteindelijk wordt de verkoop dan toch stopgezet met als resultaat 78 bonnen die te veel verkocht zijn. Volgens de verantwoordelijke van Social Deal een misverstand. Kan gebeuren. Wat niet kan is dat ik hier volledig voor moet opdraaien. Zij schuiven de schuld van zich al en zijn niet bereid een compensatie ge tegen. Dat in een tijd waar restaurants het al zo moeilijk hebben. Bovendien werkt hun app niet zoals het hoort en ben je verplicht de gereserveerde tafels aan te nemen. Of je nu vol zit met andere klanten of niet.. Hierdoor heb ik ook nog eens de coronamaatregel van 1,5 meter afstand tussen tafels moeten breken. Echt schandalig! Het was mijn eerste en sowieso mijn laatste samenwerking met Social Deal en raad mijn collega's af om met deze zakkevullers samen te werken! Ik heb proberen om tot een vriendschappelijke oplossing te komen met een compensatie van 26,125 euro te vragen per te veel verkochte bon ipv 16,125 euro. Aangezien ze dit geweigerd hebben, eis ik nu een compensatie van 46 euro per te veel verkochte bon: Een optelsom van de menuprijzen van de vaakst gekozen gerechten door de mensen die met een bon kwamen eten.

Gewenst oplossing

  • Schadevergoeding

Berichten (1)

Social Deal

aan: J. K.

17/11/2020

Beste team Testaankoop, Hierbij onze reactie op de melding. Als er nog vragen zijn, horen wij het graag. Met vriendelijke groet, Roxanne - Social Deal -------------- Beste Jelle, Bedankt voor de melding. Jammer te lezen dat het zo gelopen is. We kunnen ons indenken dat dit natuurlijk erg vervelend is. De accountmanager waarmee je de deal hebt afgesloten heeft je destijds als antwoord op je vraag inderdaad laten weten hoe we op dat moment werkten. Bij de eerste lockdown zijn de algemene voorwaarden van onze deals echter aangepast geworden, omdat het – zoals je zelf ook al zei – zeer aparte tijden zijn. Doordat jouw accountmanager tijdens deze eerste lockdown besloten heeft om zich professioneel te heroriënteren, is deze boodschap blijkbaar niet duidelijk bij jou toegekomen, waarvoor onze oprechte excuses. Het e-mailadres (drees@socialdeal.be) en telefoonnummer (0471/042343) van de accountmanager stonden echter wel rechtstreeks doorgeschakeld naar zijn leidinggevenden, dus we vinden het apart dat je ons destijds niet hebt kunnen bereiken. Nadat je verhaal via enkele omwegen dan toch tot bij ons kwam, hebben we onmiddellijk telefonisch contact met je opgenomen en kort besproken om de extra verkochte vouchers nog af te handelen. Hierna kregen we via mail een heel ander verhaal van je toegestuurd, met een schadevergoeding die we buiten proportie vonden. Omdat we geen telefonisch contact meer met je konden krijgen, hebben we naar analogie van een voorbeeld dat je zelf schetste een gepaste compensatie aangeboden, met het telefoonnummer van de zaakvoerder erbij indien je je hier toch niet in kon vinden. We hebben niets meer van je gehoord en beschouwden deze zaak als afgehandeld, tot je op ons op 10 november liet weten niet meer verder te willen gaan en verwees naar een openstaand geschil op testaankoop. Mocht je er voor open staan, mag je altijd contact met ons opnemen om de dialoog aan te gaan en de situatie te bespreken, hiervoor verwijzen we graag opnieuw naar de gegevens van de zaakvoerder die we je via mail hebben toegestuurd. Ook bij overige vragen, neem dan gerust contact op. Met vriendelijke groet, Team Social Deal