Fone4u


Deze klacht is Publiek

  • P. V. Aan Fone4u

    Geachte, We willen graag klacht indienen omtrend jullie omgaan met onze bestelling van een refurbished Samsung Galaxy S8 (als nieuw). De Samsung Galaxy S8 waar het omgaat hebben we slechts sinds 26 mei. We hebben deze niet onmiddellijk in gebruik genomen en er is nadien ook zeer spaarzaam mee omgegaan. We hebben deze helemaal niet in water ondergedompeld en zelfs de regen heeft deze smartphone niet gezien. Echter, reeds heel snel deed de smartphone het niet meer. Alle tekens wezen daarbij op een programmatiefout aangezien de telefoon bleef rebooten en deze aangaf dat bepaalde systeembestanden niet aanwezig waren. We hebben dit onmiddellijk gemeld. Nadat er wat tijd overgegaan was kregen we het antwoord dat we deze mochten terugsturen zonder duidelijke info over volgende stappen / mogelijke terugbetaling / ... Na het terugsturen kregen we geen info (hoewel het duidelijk was op de post tracking dat deze was aangekomen). Het leek heel duidelijk te zijn dat als wij er niet naar zouden vragen en geen bewijs konden voorleggen van opsturen dat we niets meer zouden horen van de smartphone. Nu goed, na 3 reminders en duidelijke bewijzen voor te leggen uiteindelijk dan toch informatie dat de smartphone was aangekomen en zou worden onderzocht. Nu kregen we de informatie dat de smartphone niet te maken is en niet onder de garantie valt wegens waterschade. Enkele zeer onduidelijke foto's daarbij zonder uitleg (ik ga ervan uit dat we daar de liquid damage indicator zien van ons toestel?). Dit komt toch wel zeer onprofessioneel over - om niet te zeggen dat hier mogelijk meer aan de hand is. Sowieso is het al vreemd dat juist waterschade eruit komt als de reden van falen aangezien dit net een van de (weinige) zaken die niet onder garantie vallen. Waterschade is des te meer vreemd omdat deze smartphone niet in de buurt van water kwam terwijl de Samsung Galaxy S8 een IP68 certificatie heeft, wat betekent dat deze tot 30 minuten onder water kunnen blijven. Helemaal niet wat met deze GSM gebeurd is dus. Vandaar de vraag: ligt de malfunctie echt aan waterschade? Het lijkt er niet op dat dit het originele probleem was al kan het uiteraard wel zo dat dit nu het geval is (waar heeft de smartphone bv. gelegen in de dagen dat hij bij jullie aangekomen was?). Als het toch zo is dat er water ingekomen is tussen het moment waarop hij bij fone4u werd opgestuurd en bij ons aankwam dan lijkt het ook daar enkel mogelijk dat dit te maken heeft met een fout tijdens refurbishing (misschien kwam er toen water in of werd de smartphone niet juist toegedaan en is hij bij opsturen aan water blootgesteld). In ieder geval kunnen we het er niet zomaar mee eens zijn dat dit geval wordt afgedaan als waterschade door de klant. Graag jullie reactie. Groeten, Pieter

    Omschrijving van uw klacht

    Geachte, We willen graag klacht indienen omtrend jullie omgaan met onze bestelling van een refurbished Samsung Galaxy S8 (als nieuw). De Samsung Galaxy S8 waar het omgaat hebben we slechts sinds 26 mei. We hebben deze niet onmiddellijk in gebruik genomen en er is nadien ook zeer spaarzaam mee omgegaan. We hebben deze helemaal niet in water ondergedompeld en zelfs de regen heeft deze smartphone niet gezien. Echter, reeds heel snel deed de smartphone het niet meer. Alle tekens wezen daarbij op een programmatiefout aangezien de telefoon bleef rebooten en deze aangaf dat bepaalde systeembestanden niet aanwezig waren. We hebben dit onmiddellijk gemeld. Nadat er wat tijd overgegaan was kregen we het antwoord dat we deze mochten terugsturen zonder duidelijke info over volgende stappen / mogelijke terugbetaling / ... Na het terugsturen kregen we geen info (hoewel het duidelijk was op de post tracking dat deze was aangekomen). Het leek heel duidelijk te zijn dat als wij er niet naar zouden vragen en geen bewijs konden voorleggen van opsturen dat we niets meer zouden horen van de smartphone. Nu goed, na 3 reminders en duidelijke bewijzen voor te leggen uiteindelijk dan toch informatie dat de smartphone was aangekomen en zou worden onderzocht. Nu kregen we de informatie dat de smartphone niet te maken is en niet onder de garantie valt wegens waterschade. Enkele zeer onduidelijke foto's daarbij zonder uitleg (ik ga ervan uit dat we daar de liquid damage indicator zien van ons toestel?). Dit komt toch wel zeer onprofessioneel over - om niet te zeggen dat hier mogelijk meer aan de hand is. Sowieso is het al vreemd dat juist waterschade eruit komt als de reden van falen aangezien dit net een van de (weinige) zaken die niet onder garantie vallen. Waterschade is des te meer vreemd omdat deze smartphone niet in de buurt van water kwam terwijl de Samsung Galaxy S8 een IP68 certificatie heeft, wat betekent dat deze tot 30 minuten onder water kunnen blijven. Helemaal niet wat met deze GSM gebeurd is dus. Vandaar de vraag: ligt de malfunctie echt aan waterschade? Het lijkt er niet op dat dit het originele probleem was al kan het uiteraard wel zo dat dit nu het geval is (waar heeft de smartphone bv. gelegen in de dagen dat hij bij jullie aangekomen was?). Als het toch zo is dat er water ingekomen is tussen het moment waarop hij bij fone4u werd opgestuurd en bij ons aankwam dan lijkt het ook daar enkel mogelijk dat dit te maken heeft met een fout tijdens refurbishing (misschien kwam er toen water in of werd de smartphone niet juist toegedaan en is hij bij opsturen aan water blootgesteld). In ieder geval kunnen we het er niet zomaar mee eens zijn dat dit geval wordt afgedaan als waterschade door de klant. Graag jullie reactie. Groeten, Pieter

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 229,99

    Vervanging

    Herstelling

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)