Problemen met recuperatie extra gemaakte kosten

TUI Belgium Retail Luchthaven 40 1, ZAVENTEM


Deze klacht is Publiek

  • A. D. Aan TUI Belgium Retail

    Beste, op 2 september ll.vertrokken wij met Tui (Res. 100732095) op huwelijksreis naar Fuerteventura (die op dat moment een oranje zone was) t.e.m. 12 september. Tijdens ons verblijf, nl. op vrijdag 4/09 werd Fuerteventura een rode zone. Na enkele dagen bang afwachten kregen we éindelijk via de Tui app een bericht dat we vervroegd moesten terugkeren, nl. op 11/09. Jammer natuurlijk maar op zich viel dit nog mee, een etmaal kortere vakantie. Enig probleem, onze terugvlucht (Res. 100750431) was op Rijsel terwijl onze wagen in de parking van Zaventem stond waar we op 2/09 vertrokken waren en waar we op 12/09 terug zouden keren. We stuurden via de Tui app een bericht of er door Tui bij onze aankomst ook vervoer werd geregeld naar Zaventem. Zij antwoordden dat dit inderdaad ging voorzien worden. Een dag later kregen we -alweer via de Tui app- een bericht dat Tui zelf niet kon instaan voor vervoer en dat wij via de website van hun vervoerspartner Billo zelf ons vervoer moesten regelen van Rijsel naar Zaventem en dat wij de gemaakte kosten hiervoor bij Tui konden recupereren. En daar wringt nu het schoentje, volgens de Tui website dien je telefonisch contact op te nemen met hun verzekeraar CovidCare. Dit is een Engels telefoonnummer. Wij hebben hen een paar keer gecontacteerd, de eerste keer werd de telefoon opgelegd, de persoon aan de andere kant van de lijn sprak enkel Engels, de drie andere keren was er gewoon een bieptoon en klaar. Wat moeten wij nu doen om onze gemaakte kosten van 140€!!!! bij Billo en onze verloren nacht te recupereren? Mvg

    Omschrijving van uw klacht

    Beste, op 2 september ll.vertrokken wij met Tui (Res. 100732095) op huwelijksreis naar Fuerteventura (die op dat moment een oranje zone was) t.e.m. 12 september. Tijdens ons verblijf, nl. op vrijdag 4/09 werd Fuerteventura een rode zone. Na enkele dagen bang afwachten kregen we éindelijk via de Tui app een bericht dat we vervroegd moesten terugkeren, nl. op 11/09. Jammer natuurlijk maar op zich viel dit nog mee, een etmaal kortere vakantie. Enig probleem, onze terugvlucht (Res. 100750431) was op Rijsel terwijl onze wagen in de parking van Zaventem stond waar we op 2/09 vertrokken waren en waar we op 12/09 terug zouden keren. We stuurden via de Tui app een bericht of er door Tui bij onze aankomst ook vervoer werd geregeld naar Zaventem. Zij antwoordden dat dit inderdaad ging voorzien worden. Een dag later kregen we -alweer via de Tui app- een bericht dat Tui zelf niet kon instaan voor vervoer en dat wij via de website van hun vervoerspartner Billo zelf ons vervoer moesten regelen van Rijsel naar Zaventem en dat wij de gemaakte kosten hiervoor bij Tui konden recupereren. En daar wringt nu het schoentje, volgens de Tui website dien je telefonisch contact op te nemen met hun verzekeraar CovidCare. Dit is een Engels telefoonnummer. Wij hebben hen een paar keer gecontacteerd, de eerste keer werd de telefoon opgelegd, de persoon aan de andere kant van de lijn sprak enkel Engels, de drie andere keren was er gewoon een bieptoon en klaar. Wat moeten wij nu doen om onze gemaakte kosten van 140€!!!! bij Billo en onze verloren nacht te recupereren? Mvg

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 425,75

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)