Crèche ging niet open en voorschot wordt niet terugbetaald

Baby Villa


Deze klacht is Publiek

  • N. B. Aan Baby Villa

    In onze zoektocht naar kinderopvang voor ons zoontje kwamen wij bij Baby Villa (Tiensesteenweg, 3010 Leuven) terecht. Deze crèche zou in mei van dit jaar de deuren openen en ons zoontje zou er meteen kunnen starten. Ze lieten echter na om tijdig hun vergunning bij Kind&Gezin aan te vragen en door meerdere nalatigheden (waar wij nog steeds het raden naar hebben) hebben ze die vergunning nooit gekregen. In september, 5 maanden later, beslisten wij om onze overeenkomst met wederzijdse toestemming te beëindigen. Ze beloofden hierbij het voorschot van 793 euro zo snel mogelijk terug te storten. We zijn ondertussen meer dan een maand verder, het geld heb ik nog niet gezien en ik krijg ook geen reactie op mijn e-mails of telefoontjes. Wij stortten dit bedrag in januari al (dat was toen heel dringend om ons plaatsje te reserveren) en in tussentijd hebben wij heel wat extra kosten gemaakt omdat zij hun verantwoordelijkheden niet nakwamen: zowel mijn partner als ik hebben (ouderschaps)verlof opgenomen om de “tijdelijke” sluiting te overbruggen en we moesten met hoogdringendheid op zoek naar noodopvang. Vanaf midden november hebben we - mede dankzij stad Leuven - een plaatsje in een definitieve crèche. Vandaar mijn vraag aan Baby Villa om het geld in eerste instantie zo snel mogelijk terug te storten alsook een symbolische schadevergoeding van 1 euro per dag dat zij hun contractuele verplichtingen niet zijn nagekomen.

    Omschrijving van uw klacht

    In onze zoektocht naar kinderopvang voor ons zoontje kwamen wij bij Baby Villa (Tiensesteenweg, 3010 Leuven) terecht. Deze crèche zou in mei van dit jaar de deuren openen en ons zoontje zou er meteen kunnen starten. Ze lieten echter na om tijdig hun vergunning bij Kind&Gezin aan te vragen en door meerdere nalatigheden (waar wij nog steeds het raden naar hebben) hebben ze die vergunning nooit gekregen. In september, 5 maanden later, beslisten wij om onze overeenkomst met wederzijdse toestemming te beëindigen. Ze beloofden hierbij het voorschot van 793 euro zo snel mogelijk terug te storten. We zijn ondertussen meer dan een maand verder, het geld heb ik nog niet gezien en ik krijg ook geen reactie op mijn e-mails of telefoontjes. Wij stortten dit bedrag in januari al (dat was toen heel dringend om ons plaatsje te reserveren) en in tussentijd hebben wij heel wat extra kosten gemaakt omdat zij hun verantwoordelijkheden niet nakwamen: zowel mijn partner als ik hebben (ouderschaps)verlof opgenomen om de “tijdelijke” sluiting te overbruggen en we moesten met hoogdringendheid op zoek naar noodopvang. Vanaf midden november hebben we - mede dankzij stad Leuven - een plaatsje in een definitieve crèche. Vandaar mijn vraag aan Baby Villa om het geld in eerste instantie zo snel mogelijk terug te storten alsook een symbolische schadevergoeding van 1 euro per dag dat zij hun contractuele verplichtingen niet zijn nagekomen.

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 793,00

    Schadevergoeding

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)