back

Midleidende informatie over herboeking door corona: 62 euro kosten worden plots 576 euro kosten

Belvilla Postbus 2051, Eindhoven
Behandeld door Test-Aankoop

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

A. V.

aan: Belvilla

14/10/2020

Beste, Op 1 november 2019 boekte mijn vader via Belvilla een villa voor de herfstvakantie van 2020: maandag 2 november t.e.m. vrijdag 6 november. Dit was voor 10 volwassenen, 2 kinderen, 1 baby en 1 huisdier. Toen kwam corona. Het werd al snel duidelijk dat mijn broer (voor wiens verjaardag we de villa boekten) en zijn vrouw die in Noorwegen wonen, niet naar België zouden kunnen komen met hun hondje. Toch besloten we af te wachten en eventueel wel met de rest van de familie te gaan: mijn vader en moeder (gezin 1), mijn broer, zijn vriendin en hun baby (gezin 2) en ons gezin van 5 personen + de vriend van de oudste dochter. De maatregelen die de regering op 6 oktober aankondigde, maakten ook dat plan onmogelijk. We besloten bij Belvilla te checken hoe we de boeking konden verplaatsen naar de herfstvakantie van 2021. Op 7 oktober surfte ik naar de website van Belvilla en logde ik in met onze boekingsgegevens. Ik vond een knop waarmee ik de data kon wijzigen naar volgend jaar. Er verscheen ook een berekening: 318,37 x 4 nachten = 1273,47 Wijzigingskosten = 652,69 Nieuw totaal = 1926,43 Aanpassing van uw vorige boeking = -1864,07 Resterend te betalen bedrag = 62,36 Ik nam een foto van het scherm en stuurde dit naar mijn vader en broer door via Whatsapp om te overleggen. Omdat de kost van 62,36 euro voor de omboeking meeviel, besloten we om op de knop "bevestigen" te duwen. Plots kregen we echter een heel andere rekening te zien: 397,12 x 4 nachten = 1588,47 Wijzigingskosten = 652,69 Nieuw totaal = 2241,43 Aanpassing van uw vorige boeking = -1864,07 Resterend te betalen bedrag = 377,36 Ik nam een foto van dit nieuwe bedrag en verwittigde mijn vader en broer via Whatsapp. Geschrokken belden we naar Belvilla omdat er blijkbaar geen knop was om te annuleren. We kregen echter een bandje te horen dat de wachttijden om iemand aan de lijn te krijgen zeer lang waren. Ondertussen kreeg mijn vader e-mail na e-mail met de vraag om de factuur voor de omboeking te betalen. In een van de e-mails bleek die zelfs verhoogd tot 567,72 euro omdat in de eerdere berekening 2 kinderen niet meegerekend waren. Bovendien telde corona volgens de mail nog niet als reden omdat de maatregelen maar zouden ingaan op 9 oktober. Daarop schreef ik een boze mail naar Belvilla met de vraag om de omboeking op basis van misleidende informatie ongedaan te maken. Het enige resultaat waren nog meer automatische e-mails met de vraag om te betalen. Als wij correcte informatie hadden gekregen over het te betalen bedrag, hadden wij de omboeking niet gedaan op dat moment. Wij vragen dan ook dat dit ongedaan wordt gemaakt en dat ons een eerlijk voorstel wordt gedaan om de vakantie alsnog te verzetten naar volgend jaar.

Gewenst oplossing

  • Herziening van de factuur
  • Vervanging

Berichten (2)

A. V.

aan: Belvilla

26/10/2020

Beste, Ondertussen zijn we 11 dagen verder en hebben jullie nog steeds niet geantwoord op onze klacht. Waarom reageren jullie niet? Met vriendelijke groeten, Ann Van Neer

Doorgestuurd naar onze advocaten 16 november 2020

A. V.

aan: Test Aankoop

16/11/2020
Dit antwoord is privé