back

Geen terugbetaling of contactmogelijkheid geannuleerde vluchten

BUDGETAIR Kempische steenweg 301 bus 4, HASSELT
afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

B. V.

aan: BUDGETAIR

07/10/2020

Beste, Op 21 december 2019 bestelden we via BudgetAir drie vliegtuigtickets bij luchtvaartmaatschappij TAAG Airlines voor een vlucht H/T tussen Lissabon en Windhoek (Namibië). De heenvlucht was gepland op 3/8/2020, de terugvlucht op 26/8/2020. Bij deze boeking namen we ook een annulatieverzekering en een Servicepacket Premium (voor oa kosteloos wijzigen of annuleren). We betaalden hiervoor in totaal 1.724,53 euro. Op de dag van vertrek (3/8/2020) ontvingen we van BudgetAir een mail met de melding dat de vluchten geannuleerd waren omwille van COVID-19 en dat een restitutieverzoek ingediend zou worden. Nadien ontvingen we nog 3x een mail met de mededeling dat de aanvraag tot terugbetaling bij de luchtvaartmaatschappij nog steeds lopende is, dat alles lang kan duren en dat we geduld moeten hebben. BudgetAir geeft echter aan niet telefonisch bereikbaar te zijn (lijnen zijn gesloten), maar wel via Facebook Messenger tijdens de kantooruren. Mijn verstuurd bericht via Messenger lijkt echter niet toe te komen. We zijn ondertussen meer dan 2 maanden na de annulatie van onze vlucht, zonder concrete vooruitzichten met betrekking terugbetaling. We zouden graag binnenkort nieuwe tickets boeken voor volgende zomer, maar willen graag eerst zekerheid over de terugbetaling van onze geannuleerde tickets. Wat zijn onze rechten hierin? Wat zijn de verplichtingen van BudgetAir en op welke termijn? Ik zag dat er nog al klachten over BudgetAir bij Test-Aankoop zijn gesignaleerd. Hebben jullie BudgetAir reeds kunnen bereiken? Bedankt alvast voor reactie.

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 1724,53

Berichten (1)

B. V.

aan: BUDGETAIR

26/10/2020

Beste, op 7 oktober diende ik via Test-Aankoop een klacht in met betrekking tot de terugbetaling van mijn vliegtuigtickets en het gebruik aan duidelijkheid omtrent timing en communicatie. Ik heb hierop nog steeds geen reactie ontvangen. Graag ontving ik daarom spoedig uw feedback. Anders zie ik mij genoodzaakt verdere stappen te ondernemen via de juridische dienst van Test-Aankoop. Bedankt alvast. Mvg, Bart Van Gansen