back

Onterecht aangerekende administratiekosten

HERTZ BELGIUM Excelsiorlaan 20, ZAVENTEM
afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

L. D.

aan: HERTZ BELGIUM

07/10/2020

Beste, Wat is de situatie: Van 24/06 tot 01/07 huurde ik een wagen bij Hertz met ophaallocatie luchthaven Brussel Zaventem BELGIË (J4292953012). Bij ophaling bleek dit een wagen met franse nummerplaat EY-528-NT. U zou denken "geen probleem". Dat dacht ik ook. Op 27/08 kreeg ik van Hertz FRANKRIJK een mail met de melding dat ik een boete had opgelopen omdat ik met deze wagen de Lage Emissie Zone van Antwerpen was binnengereden. Hoezo? Ik huur een wagen in België en kan hier Antwerpen niet mee binnenrijden; krijg hiervoor een boete van 150 euro (eerste overtreding); en mag bovendien nog administratiekosten betalen (Hertz rekende mij voor de melding van deze overtreding automatisch via mijn kredietkaart 19,99 euro administratiekosten aan. 1. Hertz België moet mijn geen wagen met Franse nummerplaat meegeven wanneer deze niet overal in België welkom is. 2. Hertz met me al zeker geen administratiekosten aanrekenen voor een door hen gemaakte fout. Op 7/10 krijg ik een nieuwe mail van Hertz Frankrijk dat de stad Antwerpen het bezwaar gemaakt door Hertz aanvaard en de boete niet moet betaald worden. 1. Van teruggave van de door Hertz aan mij aangerekende administratiekosten wordt niets vermeld. 2. Van excuses van Hertz aan mij voor heel deze toestand is geen sprake. Wat wens ik: 1.Ik wens de terugstorting van de aan mij ten onrechte aangerekende administratiekosten (19,99 euro). 2. Excuses van uwentwege zouden ook niet misstaan. Met beleefde groeten

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 19,99

Berichten (1)

L. D.

aan: HERTZ BELGIUM

26/10/2020

Blijkbaar is de zaak alleen maar erger geworden. Ik wil er mij niet bij neerleggen dat ik als schuldige word beschouwd in de in onderstaande mail beschreven situatie. U zal het met me eens zijn dat ik er logischerwijs mocht van uitgaan dat een wagen mij ter beschikking gesteld door Hertz in de luchthaven van Zaventem kon gebruikt worden op het ganse grondgebied van België. In onderstaande mail aan customer-relations-be@hertz.com leg ik mijn ongenoegen met deze situatie voor. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Beste, Van 24/06 tot 01/07 huurde ik een wagen bij Hertz met ophaallocatie luchthaven Brussel Zaventem BELGIË (contractnumber 463203930 – reservation confirmation number J4292953012). Bij ophaling bleek dit een wagen met franse nummerplaat EY-528-NT. U zou denken "geen probleem". Dat dacht ik ook. Op 27/08 kreeg ik van Hertz FRANKRIJK een mail (zie bijlage) met de melding dat ik een boete had opgelopen omdat ik met deze wagen de Lage Emissie Zone van Antwerpen was binnengereden. Hoezo? Ik huur een wagen in België en kan hier Antwerpen niet mee binnenrijden; krijg hiervoor een boete van 150 euro (eerste overtreding); en mag bovendien nog administratiekosten betalen (Hertz rekende mij voor de melding van deze overtreding automatisch via mijn kredietkaart administratiekosten aan). Op 7/10 kreeg ik opnieuw een mail van Hertz FRANKRIJK (zie bijlage) met een kopie van de brief die de politie van antwerpen hen had toegestuurd. Op basis van deze brief begrijp ik dat Hertz FRANKRIJK een bezwaarschrift heeft ingediend en dat de politie van Antwerpen het bezwaar aanvaard zodat de boete niet moet betaald worden. Welk bezwaar Hertz FRANKRIJK heeft gemaakt kan ik enkel raden want het wordt nergens vermeld. Op 23/10 (vandaag dus) krijg ik dezelfde brief van de politie Antwerpen (zie bijlage) als degene die ze reeds vroeger naar Hertz FRANKRIJK hadden gestuurd met als onderwerp “Overtreding lage-emissiezone Antwerpen: kennisgeving vaststelling en administratieve geldboete” met de vraag een boete van 150 euro te betalen. Ik kan alleen maar vermoeden dat Hertz FRANKRIJK als reden van bezwaar simpelweg mijn naam als bestuurder van de wagen heeft doorgegeven. 1. Hertz BELGIË moet mijn geen wagen met Franse nummerplaat meegeven wanneer deze niet overal in België welkom is. 2. Hertz FRANKRIJK moet mij de boete als gevolg van het niet herkend worden van deze franse wagen in de lage-emissiezone en het daaraan gekoppelde administratieve werk niet in mijn schoenen schuiven. Graag een oplossing die de verantwoordelijkheid, administratie en contact met de politie van Antwerpen bij Hertz legt. Het lijkt me duidelijk dat de oorzaak van deze toestand bij Hertz ligt. In een telefonisch contact met mr. Vlad Iftode (Customer Sales Representative Hertz - airport Zaventem) heeft deze mij gezegd de boete niet te betalen, de administratiekosten terug te vorderen van Hertz en een mail met toelichting te zenden naar customer-relations-be@hertz.com Met beleefde groeten, Ludo De Ridder -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------