back

Garantie stoomstrijkijzer Calor GV9562

KREFEL Steenstraat 44, HUMBEEK
afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

M. V.

aan: KREFEL

29/09/2020

Beste, 30/08/2019 kochten we in de krefel wevelgem een stoomstrijkijzer van calor. 23//9/2019 was het toestel defect, er kwam veel kalk uit de zool. 11/10/2019 kregen we het toestel hersteld terug 07/09/2020 hebben we opnieuw hetzelfde probleem, en opnieuw brengen we het toestel binnen ter herstelling. 22/09/2020 krijgen we een brief in de bus dat de herstelling niet onder garantie valt wegens het gebruik van foutief water. We gebruikten gedemineraliseerd water zoals omschreven staat in de handleiding, en ons ook aangeraden was in de winkel. Voor de eerste herstelling 50% demi water, 50% kraan water, na de herstelling op aanraden van de winkel 100% gedemineraliseerd water omdat er te veel kalk in ons water zat en dat de oorzaak was zogezegd van ons eerste defect. In diezelfde brief krijgen we de keuze: - ofwel doen we afstand van ons toestel - ofwel betalen we 36 euro en krijgen we het onhersteld terug - ofwel betalen we de 195 euro herstelkosten We gingen direct naar de winkel, daar stuurden ze een mail naar de hoofdzetel om meer uitleg te vragen. Na feedback: nog altijd geen info waarom het geweigerd werd onder garantie. In de winkel verwijzen ze door naar customer care, customer care verwijst door naar de winkel. Verschillende mails werden gestuurd naar krefel, geen antwoord. Vandaag 29 september terug naar de winkel geweest omdat we nog altijd niet verder zijn, en nog altijd niets nieuws weten. Hier wisten ze mij te zeggen dat ze als winkel niets konden doen, wij moeten het als klant zelf regelen met de fabricant. We volgende de instructies van de handleiding, en van de winkel. Het toestel vertoonde na 1 maand al problemen, en nog geen jaar later opnieuw exact hetzelfde probleem. Dit wijst voor mij op een fabricage probleem met het toestel. En indien het niet zo is, dan voldoet het absoluut niet aan de voorgestelde verwachten zoals het ons gepresenteerd werd in de winkel. We krijgen ons toestel niet hersteld terug, er werd ons ook geen nieuw toestel aangeboden met dezelfde eigenschappen en prijsklasse, er werd ons ook niet aangeboden om ons geld terug te krijgen en het koopcontract stop te zetten. Ondanks ik dit ook voorgesteld heb in de winkel werd hierop niet ingegaan. Ondertussen zijn we ons toestel al bijna een maand kwijt, wat onredelijk lang is voor een herstelling, en hebben we uit noodzaak een ander toestel moeten aankopen. Met 2 kinderen is het geen optie om een maand geen kleren te kunnen strijken. (zonder ook niet trouwens) Graag geef ik meer uitleg in verdere contacten.

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 259,00

Berichten (15)

KREFEL

aan: M. V.

29/09/2020

Beste Klant, Bedankt voor jouw mail en vertrouwen in Krefel. Door de corona crisis kan het antwoord op jouw vraag langer op zich laten wachten dan in normale omstandigheden. Ook de levering van onze pakketjes duurt om dezelfde reden langer dan voorzien. Alvast onze excuses voor dit ongemak. Wist je dat je op onze website www.krefel.be het antwoord kan vinden op de meest gestelde vragen? Het volstaat dat je onderaan op veelgestelde vragen klikt. Heb je een pakketje besteld en dit niet ontvangen binnen de 5 dagen na jouw bestelling? Stuur ons dan een afzonderlijke mail. Mails met vragen over leverstatussen van Bpost, waarvoor deze datum niet is overschreden, zullen niet worden beantwoord. Is jouw toestel defect? Voor herstellingen binnen- of buiten garantie kan je, omwille van de corona crisis, tijdelijk niet in onze winkels terecht. Om je toch een goede service te bieden, vragen wij om jouw herstelling op volgende wijze aan te melden: - ON-SITE: herstelling aan huis van grote toestellen en TV's groter dan 40 via s:www.krefel.be/nl/reparaties - CARRY-IN: kleine toestellen, te verzenden naar onze dienst na verkoop, via Bpost of andere pakkeiensten. 1.Vul dit hersteldocument in: s:help.krfl.be/nl/article/mijn-toestel-is-defect-d6p3p7/ 2. Maak een verzendlabel aan via s:www.goedkooppakket.be/ naar Krefel dienst na verkoop, Steenstraat 44 1851 Humbeek. 3. Steek een kopie van jouw aankoopbewijs samen met de ingevulde herstelbon bij jouw zending. 4. Toestel goed inpakken in een stevige doos en bezorgen aan de gekozen pakkeienst. Wat kost mijn herstelling? Indien je herstelling onder de voorwaarden van de fabrieks- of verlengde garantie valt, heb je geen kosten. Meer info: s:www.krefel.be/nl/garantie Voor herstellingen buiten garantie, bezorgen wij jou een bestek. Na jouw akkoord en betaling via overschrijving voeren wij de herstelling uit. Hoe lang duurt mijn herstelling? Wij nemen jouw herstelling in behandeling en bezorgen deze terug via Bpost binnen een termijn van 3 a 4 weken. Met vriendelijke groeten, Krefel Customer Happinness Team Cher Client, Nous vous remercions pour votre mail et pour votre confiance témoignée en notre firme. La réponse à votre question peut etre retardée da» à la crise du Corona. Cela va de meme pour la livraison des commandes. Nous nous excusons d'avance pour ces inconvénients. Le saviez-vous que vous pouviez trouver les réponses aux questions les plus posées sur notre site web www.krefel.be ? Cliquez sur « Foire aux questions » en bas de la page. Si votre colis n'est pas livré endéans les 5 jours après avoir passé votre commande, veuillez nous contacter par mail. Les questions concernant les retards chez Bpost dont la date limite n'est pas dépassée, ne seront pas répondus. Appareil défectueux ? Pour des réparations sous garantie ou hors garantie, il n'est pas possible de se rendre dans nos magasins suite aux circonstances dues au corona. Afin de vous offrir le meilleur service, nous vous proposons deux options afin de pouvoir réparer vos appareils -ON-SITE pour la réparation des appareils gros blancs, veuillez faire la demande sur s:www.krefel.be/fr/reparations - CARRY-IN Pour la réparation des appareils petits électro, veuillez envoyer votre appareil à notre service après-vente par la poste 1.Veuillez complétez ce formulaire: s:help.krfl.be/fr/article/mon-appareil-est-defectueux-1yp8llm/ 2.Créez une étiquette d'envoi via s:www.goedkooppakket.be/ pour Krefel, SAV, Steenstraat 44 , B-1851 HUMBEEK. 3.Ajoutez un duplicata de votre bon d'achat ensemble avec le formulaire complété. 4.Emballez l'appareil dans un carton solide et déposez-le au service de colis de votre choix. Quels sont les frais pour la réparation ? Si les dégâts à votre appareil sont couverts par la garantie du fabricant, il n'y aura pas de frais. Pour plus d'informations s:www.krefel.be/fr/garantie Pour les réparations hors garantie, nous vous enverrons un devis. Après votre accord et paiement par virement, la réparation pourra s'effectuer. Quel est le délai de la réparation ? Nous nous chargeons de la réparation de votre appareil et vous le recevrez de retour avec Bpost dans un délai de 3 à 4 semaines. Sincères salutations, Krefel Customer Happinness Team In response to: Klacht - Garantie stoomstrijkijzer Calor GV9562 - (CPTBE01055940-95) klachtenbox to: customercare 29/09/2020 18:06

M. V.

aan: KREFEL

01/10/2020

Geachte KREFEL, Ik kreeg nog steeds geen antwoord van jullie. In de winkel kunnen/willen ze mij niet verder helpen. Volgens hen kunnen ook zij enkel een mail sturen, en verwijzen mij door naar customer care. Als ik bel naar customer care verwijzen ze mij door naar de winkel. Ondertussen zijn we ons strijkijzer al een maand kwijt. Als we vragen naar waarom we geen garantie krijgen, is het antwoord steeds "geen juist water" terwijl we gedemineraliseerd water zonder additieven gebruiken zoals ook in de handleiding aangegeven staat, en zoals ook door jullie verkooppunt aangeraden is. We volgden dus de instructies van de handleiding. Tevens werd ons toestel na nog geen maand na aankoop ook binnen gebracht voor identiek hetzelfde probleem. Dit toont naar mijn mening aan dat dit toch duidelijk om een fabricage fout gaat. Indien toch niet het geval zou zijn, dan voldoet het product aan de verwachtingen zoals voorgesteld in de winkel (ontkalk systeem, na een maand defect dus alles behalve een PRO systeem). Als het niet de bedoeling is, en geen fabricage fout, dan is het op zijn een verborgen gebrek. De herstelling duurt nu ook al onredelijk lang, we hebben tal mails gestuurd, verschillende keren langs gegaan in de winkel, maar nog steeds geen oplossing.... Het toestel is ook nog geen 2 jaar oud, we zijn zelfs nog geen jaar na de eerste herstelling. Ik vraag dus met aandrang beroep te kunnen doen op onze wettelijke garantie. - ofwel krijgen wij ons toestel hersteld terug - ofwel krijgen wij een ander nieuw toestel met dezelfde waarde en eigenschappen - ofwel verbreken we het verkoopscontract omwille van boven opgesomde problemen, en krijgen wij de aankoopsom terug. Ik wil er ook nog op wijzen dat tijdens de intake in de winkel er nooit gesproken geweest is van mogelijke kosten bij de gevraagde herstelling. Er werd zelfs gegarandeerd dat het hersteld zou worden onder garantie aangezien ze regelmatig dergelijke problemen hebben met zo'n toestellen. Zelf vind ik het ook niet kunnen, als je dan naar de winkel gaat voor service, je nog uitgemaakt wordt voor leugenaar als je wijst op het feit dat de medewerkers zelf aangeraden hadden 100% gedemineraliseerd water te gebruiken. De shopmanager maakte ook héél duidelijk dat hij daar ook niet voor zijn plezier stond, dus ik moest niet klagen. Ze konden niets doen, ik moest zelf maar de fabricant contacteren om mijn garantie te krijgen. Ondanks ik het toestel bij KREFEL aangekocht heb, en niet rechtstreeks bij de fabricant. Kunt u mij daarom zsm laten weten wanneer we een oplossing kunnen verwachten.

KREFEL

aan: M. V.

01/10/2020

Beste Klant, Bedankt voor jouw mail en vertrouwen in Krefel. Door de corona crisis kan het antwoord op jouw vraag langer op zich laten wachten dan in normale omstandigheden. Ook de levering van onze pakketjes duurt om dezelfde reden langer dan voorzien. Alvast onze excuses voor dit ongemak. Wist je dat je op onze website www.krefel.be het antwoord kan vinden op de meest gestelde vragen? Het volstaat dat je onderaan op veelgestelde vragen klikt. Heb je een pakketje besteld en dit niet ontvangen binnen de 5 dagen na jouw bestelling? Stuur ons dan een afzonderlijke mail. Mails met vragen over leverstatussen van Bpost, waarvoor deze datum niet is overschreden, zullen niet worden beantwoord. Is jouw toestel defect? Voor herstellingen binnen- of buiten garantie kan je, omwille van de corona crisis, tijdelijk niet in onze winkels terecht. Om je toch een goede service te bieden, vragen wij om jouw herstelling op volgende wijze aan te melden: - ON-SITE: herstelling aan huis van grote toestellen en TV's groter dan 40 via s:www.krefel.be/nl/reparaties - CARRY-IN: kleine toestellen, te verzenden naar onze dienst na verkoop, via Bpost of andere pakkeiensten. 1.Vul dit hersteldocument in: s:help.krfl.be/nl/article/mijn-toestel-is-defect-d6p3p7/ 2. Maak een verzendlabel aan via s:www.goedkooppakket.be/ naar Krefel dienst na verkoop, Steenstraat 44 1851 Humbeek. 3. Steek een kopie van jouw aankoopbewijs samen met de ingevulde herstelbon bij jouw zending. 4. Toestel goed inpakken in een stevige doos en bezorgen aan de gekozen pakkeienst. Wat kost mijn herstelling? Indien je herstelling onder de voorwaarden van de fabrieks- of verlengde garantie valt, heb je geen kosten. Meer info: s:www.krefel.be/nl/garantie Voor herstellingen buiten garantie, bezorgen wij jou een bestek. Na jouw akkoord en betaling via overschrijving voeren wij de herstelling uit. Hoe lang duurt mijn herstelling? Wij nemen jouw herstelling in behandeling en bezorgen deze terug via Bpost binnen een termijn van 3 a 4 weken. Met vriendelijke groeten, Krefel Customer Happinness Team Cher Client, Nous vous remercions pour votre mail et pour votre confiance témoignée en notre firme. La réponse à votre question peut etre retardée da» à la crise du Corona. Cela va de meme pour la livraison des commandes. Nous nous excusons d'avance pour ces inconvénients. Le saviez-vous que vous pouviez trouver les réponses aux questions les plus posées sur notre site web www.krefel.be ? Cliquez sur « Foire aux questions » en bas de la page. Si votre colis n'est pas livré endéans les 5 jours après avoir passé votre commande, veuillez nous contacter par mail. Les questions concernant les retards chez Bpost dont la date limite n'est pas dépassée, ne seront pas répondus. Appareil défectueux ? Pour des réparations sous garantie ou hors garantie, il n'est pas possible de se rendre dans nos magasins suite aux circonstances dues au corona. Afin de vous offrir le meilleur service, nous vous proposons deux options afin de pouvoir réparer vos appareils -ON-SITE pour la réparation des appareils gros blancs, veuillez faire la demande sur s:www.krefel.be/fr/reparations - CARRY-IN Pour la réparation des appareils petits électro, veuillez envoyer votre appareil à notre service après-vente par la poste 1.Veuillez complétez ce formulaire: s:help.krfl.be/fr/article/mon-appareil-est-defectueux-1yp8llm/ 2.Créez une étiquette d'envoi via s:www.goedkooppakket.be/ pour Krefel, SAV, Steenstraat 44 , B-1851 HUMBEEK. 3.Ajoutez un duplicata de votre bon d'achat ensemble avec le formulaire complété. 4.Emballez l'appareil dans un carton solide et déposez-le au service de colis de votre choix. Quels sont les frais pour la réparation ? Si les dégâts à votre appareil sont couverts par la garantie du fabricant, il n'y aura pas de frais. Pour plus d'informations s:www.krefel.be/fr/garantie Pour les réparations hors garantie, nous vous enverrons un devis. Après votre accord et paiement par virement, la réparation pourra s'effectuer. Quel est le délai de la réparation ? Nous nous chargeons de la réparation de votre appareil et vous le recevrez de retour avec Bpost dans un délai de 3 à 4 semaines. Sincères salutations, Krefel Customer Happinness Team In response to: Klacht - Garantie stoomstrijkijzer Calor GV9562 - (CPTBE01055940-95) klachtenbox to: customercare 01/10/2020 07:48

KREFEL

aan: M. V.

05/10/2020

CAUTION: This email originated from outside of the organization. Do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe. Beste, Wij hebben uw mail goed ontvangen. Uw dossier is reeds in verwerking bij ons en zodra wij meer informatie ontvangen van de hersteldienst brengen wij U hiervan onmiddellijk op de hoogte. Vriendelijke groeten, Hilde Customer Happiness Teammember

M. V.

aan: KREFEL

05/10/2020

Geachte Krefel, Hebt u meer nieuws voor ons dan enkel "het is in verwerking"? Is het ook mogelijk om mijn privé gegevens niet meer op Twitter te plaatsen met als excuus "u wilt geen privé bericht sturen". Aangezien jullie mijn privé gegevens op twitter kunnen plaatsen, beschikken jullie over mijn gegevens.... Alvast bedankt!

KREFEL

aan: M. V.

05/10/2020

CAUTION: This email originated from outside of the organization. Do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe. Beste Klant, Bedankt voor jouw mail en vertrouwen in Krefel. Door de corona crisis kan het antwoord op jouw vraag langer op zich laten wachten dan in normale omstandigheden. Ook de levering van onze pakketjes duurt om dezelfde reden langer dan voorzien. Alvast onze excuses voor dit ongemak. Wist je dat je op onze website www.krefel.be het antwoord kan vinden op de meest gestelde vragen? Het volstaat dat je onderaan op veelgestelde vragen klikt. Heb je een pakketje besteld en dit niet ontvangen binnen de 5 dagen na jouw bestelling? Stuur ons dan een afzonderlijke mail. Mails met vragen over leverstatussen van Bpost, waarvoor deze datum niet is overschreden, zullen niet worden beantwoord. Is jouw toestel defect? Voor herstellingen binnen- of buiten garantie kan je, omwille van de corona crisis, tijdelijk niet in onze winkels terecht. Om je toch een goede service te bieden, vragen wij om jouw herstelling op volgende wijze aan te melden: - ON-SITE: herstelling aan huis van grote toestellen en TV's groter dan 40 via s:www.krefel.be/nl/reparaties - CARRY-IN: kleine toestellen, te verzenden naar onze dienst na verkoop, via Bpost of andere pakkeiensten. 1. Vul dit hersteldocument in: s:help.krfl.be/nl/article/mijn-toestel-is-defect-d6p3p7/ 2. Maak een verzendlabel aan via s:www.goedkooppakket.be/ naar Krefel dienst na verkoop, Steenstraat 44 1851 Humbeek. 3. Steek een kopie van jouw aankoopbewijs samen met de ingevulde herstelbon bij jouw zending. 4. Toestel goed inpakken in een stevige doos en bezorgen aan de gekozen pakkeienst. Wat kost mijn herstelling? Indien je herstelling onder de voorwaarden van de fabrieks- of verlengde garantie valt, heb je geen kosten. Meer info: s:www.krefel.be/nl/garantie Voor herstellingen buiten garantie, bezorgen wij jou een bestek. Na jouw akkoord en betaling via overschrijving voeren wij de herstelling uit. Hoe lang duurt mijn herstelling? Wij nemen jouw herstelling in behandeling en bezorgen deze terug via Bpost binnen een termijn van 3 a 4 weken. Met vriendelijke groeten, Krefel Customer Happinness Team Cher Client, Nous vous remercions pour votre mail et pour votre confiance témoignée en notre firme. La réponse à votre question peut etre retardée da» à la crise du Corona. Cela va de meme pour la livraison des commandes. Nous nous excusons d'avance pour ces inconvénients. Le saviez-vous que vous pouviez trouver les réponses aux questions les plus posées sur notre site web www.krefel.be ? Cliquez sur « Foire aux questions » en bas de la page. Si votre colis n'est pas livré endéans les 5 jours après avoir passé votre commande, veuillez nous contacter par mail. Les questions concernant les retards chez Bpost dont la date limite n'est pas dépassée, ne seront pas répondus. Appareil défectueux ? Pour des réparations sous garantie ou hors garantie, il n'est pas possible de se rendre dans nos magasins suite aux circonstances dues au corona. Afin de vous offrir le meilleur service, nous vous proposons deux options afin de pouvoir réparer vos appareils - ON-SITE pour la réparation des appareils gros blancs, veuillez faire la demande sur s:www.krefel.be/fr/reparations - CARRY-IN Pour la réparation des appareils petits électro, veuillez envoyer votre appareil à notre service après-vente par la poste 1. Veuillez complétez ce formulaire: s:help.krfl.be/fr/article/mon-appareil-est-defectueux-1yp8llm/ 2. Créez une étiquette d'envoi via s:www.goedkooppakket.be/ pour Krefel, SAV, Steenstraat 44 , B-1851 HUMBEEK. 3. Ajoutez un duplicata de votre bon d'achat ensemble avec le formulaire complété. 4. Emballez l'appareil dans un carton solide et déposez-le au service de colis de votre choix. Quels sont les frais pour la réparation ? Si les dégâts à votre appareil sont couverts par la garantie du fabricant, il n'y aura pas de frais. Pour plus d'informations s:www.krefel.be/fr/garantie Pour les réparations hors garantie, nous vous enverrons un devis. Après votre accord et paiement par virement, la réparation pourra s'effectuer. Quel est le délai de la réparation ? Nous nous chargeons de la réparation de votre appareil et vous le recevrez de retour avec Bpost dans un délai de 3 à 4 semaines. Sincères salutations, Krefel Customer Happinness Team In response to: Klacht - Garantie stoomstrijkijzer Calor GV9562 - (CPTBE01055940-95) klachtenbox to: customercare 05/10/2020 15:03

M. V.

aan: KREFEL

06/10/2020

Beste, Ik kreeg net van Groupe SEB een herstel rapport. Hier lees ik dat er geen problemen vastgesteld zijn en dat alles werkt naar behoren. Desondanks kregen wij eerst een bestek voor de herstelling en zou dit 194,6€ kosten. Als alles naar behoren werkt, hoe kan dit dan zoveel geld kosten? Na eerste contacten kregen we telefonish te horen van Michele De Luca dat dit probleem dat wij hadden te wijten was aan het gedemineraliseerd water van everyday, dat dit een gekend probleem is met de toestellen van Calor. Dat dit water additiven bevat. Nadat wij aangetoond hebben dat het water geen additiven bevat, krijgen we nu te horen dat er geen probleem is? Ook werd er beweerd dat het probleem gelegen was aan het feit dat we 100% gedemineraliseerd water gebruiken. Pas toen we aantoonden in de handleiding dat dit toegestaan was, was dit plots ook het probleem niet meer. Ondanks bovenstaande oorzaken volgens jullie en volgens SEB, lees ik hier niets van in het rapport. Daarnaast, zoals aangegeven in het rapport, kan er geen kalk ontstaan als we enkel gedemineraliseerd water gebruiken. Hoe verklaar je dan de kalk? Door gebruik kraantjeswater? Daar is het toestel voor gemaakt. Dit geven jullie en SEB zelf aan. Het toestel is ook uitgerust met een kalk opvanger en ontkalk systeem. Volgens de handleiding moet je deze enkel legen en de bak uitspoelen. Dus, als we de specificities van het toestel lazen, zou er zeker en vast geen kalk uit de voetzool mogen komen. We kochten speciaal een toestel met onkalk systeem zodat we die problemen niet zouden hebben. Los van het feit dat er problemen zijn, die jullie ontkennen, eerst kosten willen aanrekenen om een toestel te herstellen dat zogezegd volgens het rapport niet defect is, voldoet het toestel niet aan de verwachtingen. Het «ontkalksysteem» werkt niet zoals het voorgesteld wordt op de verpakking, in de reclame, in de winkel en in de handleiding. Omwille van bovenstaande reden, willen wij op zijn minst ons geld terug.

KREFEL

aan: M. V.

06/10/2020

CAUTION: This email originated from outside of the organization. Do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe. Beste Klant, Bedankt voor jouw mail en vertrouwen in Krefel. Door de corona crisis kan het antwoord op jouw vraag langer op zich laten wachten dan in normale omstandigheden. Ook de levering van onze pakketjes duurt om dezelfde reden langer dan voorzien. Alvast onze excuses voor dit ongemak. Wist je dat je op onze website www.krefel.be het antwoord kan vinden op de meest gestelde vragen? Het volstaat dat je onderaan op veelgestelde vragen klikt. Heb je een pakketje besteld en dit niet ontvangen binnen de 5 dagen na jouw bestelling? Stuur ons dan een afzonderlijke mail. Mails met vragen over leverstatussen van Bpost, waarvoor deze datum niet is overschreden, zullen niet worden beantwoord. Is jouw toestel defect? Voor herstellingen binnen- of buiten garantie kan je, omwille van de corona crisis, tijdelijk niet in onze winkels terecht. Om je toch een goede service te bieden, vragen wij om jouw herstelling op volgende wijze aan te melden: - ON-SITE: herstelling aan huis van grote toestellen en TV's groter dan 40 via s:www.krefel.be/nl/reparaties - CARRY-IN: kleine toestellen, te verzenden naar onze dienst na verkoop, via Bpost of andere pakkeiensten. 1. Vul dit hersteldocument in: s:help.krfl.be/nl/article/mijn-toestel-is-defect-d6p3p7/ 2. Maak een verzendlabel aan via s:www.goedkooppakket.be/ naar Krefel dienst na verkoop, Steenstraat 44 1851 Humbeek. 3. Steek een kopie van jouw aankoopbewijs samen met de ingevulde herstelbon bij jouw zending. 4. Toestel goed inpakken in een stevige doos en bezorgen aan de gekozen pakkeienst. Wat kost mijn herstelling? Indien je herstelling onder de voorwaarden van de fabrieks- of verlengde garantie valt, heb je geen kosten. Meer info: s:www.krefel.be/nl/garantie Voor herstellingen buiten garantie, bezorgen wij jou een bestek. Na jouw akkoord en betaling via overschrijving voeren wij de herstelling uit. Hoe lang duurt mijn herstelling? Wij nemen jouw herstelling in behandeling en bezorgen deze terug via Bpost binnen een termijn van 3 a 4 weken. Met vriendelijke groeten, Krefel Customer Happinness Team Cher Client, Nous vous remercions pour votre mail et pour votre confiance témoignée en notre firme. La réponse à votre question peut etre retardée da» à la crise du Corona. Cela va de meme pour la livraison des commandes. Nous nous excusons d'avance pour ces inconvénients. Le saviez-vous que vous pouviez trouver les réponses aux questions les plus posées sur notre site web www.krefel.be ? Cliquez sur « Foire aux questions » en bas de la page. Si votre colis n'est pas livré endéans les 5 jours après avoir passé votre commande, veuillez nous contacter par mail. Les questions concernant les retards chez Bpost dont la date limite n'est pas dépassée, ne seront pas répondus. Appareil défectueux ? Pour des réparations sous garantie ou hors garantie, il n'est pas possible de se rendre dans nos magasins suite aux circonstances dues au corona. Afin de vous offrir le meilleur service, nous vous proposons deux options afin de pouvoir réparer vos appareils - ON-SITE pour la réparation des appareils gros blancs, veuillez faire la demande sur s:www.krefel.be/fr/reparations - CARRY-IN Pour la réparation des appareils petits électro, veuillez envoyer votre appareil à notre service après-vente par la poste 1. Veuillez complétez ce formulaire: s:help.krfl.be/fr/article/mon-appareil-est-defectueux-1yp8llm/ 2. Créez une étiquette d'envoi via s:www.goedkooppakket.be/ pour Krefel, SAV, Steenstraat 44 , B-1851 HUMBEEK. 3. Ajoutez un duplicata de votre bon d'achat ensemble avec le formulaire complété. 4. Emballez l'appareil dans un carton solide et déposez-le au service de colis de votre choix. Quels sont les frais pour la réparation ? Si les dégâts à votre appareil sont couverts par la garantie du fabricant, il n'y aura pas de frais. Pour plus d'informations s:www.krefel.be/fr/garantie Pour les réparations hors garantie, nous vous enverrons un devis. Après votre accord et paiement par virement, la réparation pourra s'effectuer. Quel est le délai de la réparation ? Nous nous chargeons de la réparation de votre appareil et vous le recevrez de retour avec Bpost dans un délai de 3 à 4 semaines. Sincères salutations, Krefel Customer Happinness Team In response to: Klacht - Garantie stoomstrijkijzer Calor GV9562 - (CPTBE01055940-95) klachtenbox to: customercare 06/10/2020 08:34

KREFEL

aan: M. V.

07/10/2020

CAUTION: This email originated from outside of the organization. Do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe. Beste mijnheer Vandenberghe, In bijlage sturen wij U alvast het werkrapport door van de hersteldienst dewelke uw toestel, stoomstrijkijzer, grondig hebben nagekeken. U zal deze ook via mail toegestuurd krijgen met de nodige opmerking en conclusie van de inspecteur Dhr. Michele De Luca na een grondige analyse van uw toestel. Het spijt ons te melden dat wij geen gunstig gevolg kunnen geven aan uw mail. Eersaags zal uw toestel, kosteloos, beschikbaar zijn in uw Krëfelfiliaal te Wevelgem. Vriendelijke groeten, Hilde Customer Happiness Teammember

M. V.

aan: KREFEL

07/10/2020

Beste, Als ik het verslag lees wordt de garantie geweigerd omwille van het gebruik van niet voorgeschreven water. Eerst werd er aangehaald dat de reden van deze conclusie was: "u hebt 100% gedemineraliseerd water gebruikt" Nadat we aantoonden dat dit wel "toegestaan" was volgens de handleiding, veranderde de stelling naar: "Het gedemineraliseerd water dat gebruikt werd bevat additieven" Toen we aantoonden, met het etiket van het gebruikte water dat dit niet het geval was, verandert nu plots de stelling naar: "Kalk kan niet voorkomen van gedemineraliseerd water, dus u zal wel geen gedemineraliseerd water gebruikt hebben." (aangezien het toestel gemaakt is voor gebruik met kraantjeswater zie ik hier ook niet echt een probleem) Aanvullend is nu plots geen enkel probleem vastgesteld met het toestel en werkt alles naar behoren. Toch werd 194,6 EURO gevraagd van een herstelling... Ondanks we wel degelijk gedemineraliseerd water gebruikt hebben, is er wel degelijk kalk aanwezig... hoe is dat mogelijk? Dit wijst duidelijk op een probleem met het toestel. Los van bovenstaande stellingen, kochten we een toestel met ontkalk systeem. Dus los van het feit van welk water we gebruiken, zou er dus geen kalk uit de zool mogen komen! Daarnaast kochten we een toestel met de benaming "Pro". Het feit dat de draad volgens hen "abnormale" slijtage vertoont, en de zool blijkbaar volgens hen ook al slijtage vertoont, zou toch niet mogen voor een "Pro" toestel na pas een jaar van gebruik. We zijn een gewoon gezin met 4 mensen. Het toestel dat we kochten voldoet dus absoluut niet aan de eigenschappen zoals voorgesteld, en is dus absoluut niet conform: - Pro toestel - Ontkalk systeem Wij waren ook niet op de hoogte dat dit toestel niet conform was met de bovenstaande voorstelling van het product. Dit is pas gebleken na het lezen van dit herstel rapport. Na de eerste herstelling kregen we trouwens nooit een herstel rapport te zien. Dit gebrek zoals hierboven omschreven werd dus wel degelijk gemeld binnen de 2 maanden na gebruik. Na de herstelling zou dit niet meer voorvallen werd ons verzekerd. Omdat we ons toestel ook meer dan een maand kwijt waren, voor een herstelling van een blijkbaar niet defect toestel, waren wij ook verplicht een ander toestel aan te kopen om toch onze kledij te kunnen strijken. Meer dan een maand een volgens de herstel dienst niet defect toestel kwijt zijn voor herstelling, lijkt mij dan ook onredelijk lang en buiten proportie. Het lijkt mij ook buitensporig 194,6euro te betalen voor de herstelling van een "niet-defect" toestel. Hadden we akkoord gegaan met de betaling, hadden we dan eigenlijk bijna 200euro betaald om ons toestel in dezelfde staat terug te krijgen?? Daarom willen wij een ontbinding van het koop contract, zoals beschreven staat in de wettelijke garantie en ons geld terug krijgen, en dit om volgende redenen: - het toestel is niet conform met de voorstelling - de herstelling werd absoluut niet binnen een redelijk termijn voorzien, waardoor we al een ander toestel hebben moeten aanschaffen. (als het toestel niet defect was, zie ik geen enkele reden om het niet onmiddellijk terug te sturen naar de krefel winkel waar we dit binnen brachten) Los van de wettelijke garantie, de rechten als consument, het feit dat we hier nu al een maand voor mailen, bellen en naar de winkel gaan, we ons toestel nog steeds niet terug hebben, de mening van de hersteldienst constant wijzigt om toch maar geen garantie te moeten geven, vind ik het weinig commercieel de manier waarop we behandeld geweest zijn. Gezien de problemen, ben ik teleurgesteld in de service van Krefel en de commerciële ingesteldheid. Een terugbetaling van ons toestel lijkt mij het minste wat zou kunnen gedaan worden om ons vertrouwen in jullie winkel te herstellen.

KREFEL

aan: M. V.

07/10/2020

CAUTION: This email originated from outside of the organization. Do not click links or open attachments unless you recognize the sender and know the content is safe. Beste Klant, Bedankt voor jouw mail en vertrouwen in Krefel. Door de corona crisis kan het antwoord op jouw vraag langer op zich laten wachten dan in normale omstandigheden. Ook de levering van onze pakketjes duurt om dezelfde reden langer dan voorzien. Alvast onze excuses voor dit ongemak. Wist je dat je op onze website www.krefel.be het antwoord kan vinden op de meest gestelde vragen? Het volstaat dat je onderaan op veelgestelde vragen klikt. Heb je een pakketje besteld en dit niet ontvangen binnen de 5 dagen na jouw bestelling? Stuur ons dan een afzonderlijke mail. Mails met vragen over leverstatussen van Bpost, waarvoor deze datum niet is overschreden, zullen niet worden beantwoord. Is jouw toestel defect? Voor herstellingen binnen- of buiten garantie kan je, omwille van de corona crisis, tijdelijk niet in onze winkels terecht. Om je toch een goede service te bieden, vragen wij om jouw herstelling op volgende wijze aan te melden: - ON-SITE: herstelling aan huis van grote toestellen en TV's groter dan 40 via s:www.krefel.be/nl/reparaties - CARRY-IN: kleine toestellen, te verzenden naar onze dienst na verkoop, via Bpost of andere pakkeiensten. 1. Vul dit hersteldocument in: s:help.krfl.be/nl/article/mijn-toestel-is-defect-d6p3p7/ 2. Maak een verzendlabel aan via s:www.goedkooppakket.be/ naar Krefel dienst na verkoop, Steenstraat 44 1851 Humbeek. 3. Steek een kopie van jouw aankoopbewijs samen met de ingevulde herstelbon bij jouw zending. 4. Toestel goed inpakken in een stevige doos en bezorgen aan de gekozen pakkeienst. Wat kost mijn herstelling? Indien je herstelling onder de voorwaarden van de fabrieks- of verlengde garantie valt, heb je geen kosten. Meer info: s:www.krefel.be/nl/garantie Voor herstellingen buiten garantie, bezorgen wij jou een bestek. Na jouw akkoord en betaling via overschrijving voeren wij de herstelling uit. Hoe lang duurt mijn herstelling? Wij nemen jouw herstelling in behandeling en bezorgen deze terug via Bpost binnen een termijn van 3 a 4 weken. Met vriendelijke groeten, Krefel Customer Happinness Team Cher Client, Nous vous remercions pour votre mail et pour votre confiance témoignée en notre firme. La réponse à votre question peut etre retardée da» à la crise du Corona. Cela va de meme pour la livraison des commandes. Nous nous excusons d'avance pour ces inconvénients. Le saviez-vous que vous pouviez trouver les réponses aux questions les plus posées sur notre site web www.krefel.be ? Cliquez sur « Foire aux questions » en bas de la page. Si votre colis n'est pas livré endéans les 5 jours après avoir passé votre commande, veuillez nous contacter par mail. Les questions concernant les retards chez Bpost dont la date limite n'est pas dépassée, ne seront pas répondus. Appareil défectueux ? Pour des réparations sous garantie ou hors garantie, il n'est pas possible de se rendre dans nos magasins suite aux circonstances dues au corona. Afin de vous offrir le meilleur service, nous vous proposons deux options afin de pouvoir réparer vos appareils - ON-SITE pour la réparation des appareils gros blancs, veuillez faire la demande sur s:www.krefel.be/fr/reparations - CARRY-IN Pour la réparation des appareils petits électro, veuillez envoyer votre appareil à notre service après-vente par la poste 1. Veuillez complétez ce formulaire: s:help.krfl.be/fr/article/mon-appareil-est-defectueux-1yp8llm/ 2. Créez une étiquette d'envoi via s:www.goedkooppakket.be/ pour Krefel, SAV, Steenstraat 44 , B-1851 HUMBEEK. 3. Ajoutez un duplicata de votre bon d'achat ensemble avec le formulaire complété. 4. Emballez l'appareil dans un carton solide et déposez-le au service de colis de votre choix. Quels sont les frais pour la réparation ? Si les dégâts à votre appareil sont couverts par la garantie du fabricant, il n'y aura pas de frais. Pour plus d'informations s:www.krefel.be/fr/garantie Pour les réparations hors garantie, nous vous enverrons un devis. Après votre accord et paiement par virement, la réparation pourra s'effectuer. Quel est le délai de la réparation ? Nous nous chargeons de la réparation de votre appareil et vous le recevrez de retour avec Bpost dans un délai de 3 à 4 semaines. Sincères salutations, Krefel Customer Happinness Team In response to: Klacht - Garantie stoomstrijkijzer Calor GV9562 - (CPTBE01055940-95) klachtenbox to: customercare 07/10/2020 15:48

KREFEL

aan: M. V.

09/10/2020

Beste mijnheer Vandenberghe, Wij hebben uw mail goed ontvangen en hebben ons nogmaals geinformeerd bij de betrokken dienst bij Calor. Zodra wij de informatie krijgen zullen wij U onmiddellijk op de hoogte brengen. Vriendelijke groeten, Hilde Customer Happiness Teammember

M. V.

aan: KREFEL

09/10/2020

Geachte, Bedankt voor de opvolging. Is het niet mogelijk dat we al deze "miserie" achter ons laten, en we gewoon ons geld terug krijgen? Het toestel is net een jaar oud, en gezien de problemen dat we tot nu toe gehad hebben, lijkt mij dit een faire en commerciële oplossing. Ondertussen zijn we dit toestel al in het totaal meer dan 2 maand kwijt geweest voor herstelling (1ste keer + 2de keer), hebben we al enorm veel energie moeten steken in al het mailen, bellen, naar de winkel gaan, opvolgen, op zoek gaan naar een nieuw toestel, ... Indien we er niet uitkomen op deze manier, en dit onderling kunnen regelen, schakel ik sowieso de hulp in van een advocaat (via test-aankoop of via onze verzekering). Ik weet dat dit maar gaat om een toestel van 299 euro, met korting 259euro, maar we hebben recht op onze garantie en een goed werkend toestel, correct advies en service. Gewoon uit principe laat ik het er niet bij. Het toestel on-hersteld terug sturen is voor mij geen optie. Duidelijk zijn er problemen mee waar wij als klant niet van op de hoogte zijn, en is er meer aan de hand. Hoe verklaar je anders "kalk" in het toestel als we enkel gedemineraliseerd water gebruikten. Er werd ons ook nooit aangetoond of bewezen welk ander water we anders zouden gebruiken dat niet voorgeschreven is. Het feit dat de hersteldienst ook constant van mening en "besluit" verandert naargelang wij bewijzen aanlevert zegt genoeg. Hopend op een dit keer positief antwoord verblijf ik, Matthias

KREFEL

aan: M. V.

09/10/2020

Beste Klant, Bedankt voor jouw mail en vertrouwen in Krefel. Door de corona crisis kan het antwoord op jouw vraag langer op zich laten wachten dan in normale omstandigheden. Ook de levering van onze pakketjes duurt om dezelfde reden langer dan voorzien. Alvast onze excuses voor dit ongemak. Wist je dat je op onze website www.krefel.be het antwoord kan vinden op de meest gestelde vragen? Het volstaat dat je onderaan op veelgestelde vragen klikt. Heb je een pakketje besteld en dit niet ontvangen binnen de 5 dagen na jouw bestelling? Stuur ons dan een afzonderlijke mail. Mails met vragen over leverstatussen van Bpost, waarvoor deze datum niet is overschreden, zullen niet worden beantwoord. Is jouw toestel defect? Voor herstellingen binnen- of buiten garantie kan je, omwille van de corona crisis, tijdelijk niet in onze winkels terecht. Om je toch een goede service te bieden, vragen wij om jouw herstelling op volgende wijze aan te melden: - ON-SITE: herstelling aan huis van grote toestellen en TV's groter dan 40 via s:www.krefel.be/nl/reparaties - CARRY-IN: kleine toestellen, te verzenden naar onze dienst na verkoop, via Bpost of andere pakkeiensten. 1.Vul dit hersteldocument in: s:help.krfl.be/nl/article/mijn-toestel-is-defect-d6p3p7/ 2. Maak een verzendlabel aan via s:www.goedkooppakket.be/ naar Krefel dienst na verkoop, Steenstraat 44 1851 Humbeek. 3. Steek een kopie van jouw aankoopbewijs samen met de ingevulde herstelbon bij jouw zending. 4. Toestel goed inpakken in een stevige doos en bezorgen aan de gekozen pakkeienst. Wat kost mijn herstelling? Indien je herstelling onder de voorwaarden van de fabrieks- of verlengde garantie valt, heb je geen kosten. Meer info: s:www.krefel.be/nl/garantie Voor herstellingen buiten garantie, bezorgen wij jou een bestek. Na jouw akkoord en betaling via overschrijving voeren wij de herstelling uit. Hoe lang duurt mijn herstelling? Wij nemen jouw herstelling in behandeling en bezorgen deze terug via Bpost binnen een termijn van 3 a 4 weken. Met vriendelijke groeten, Krefel Customer Happinness Team Cher Client, Nous vous remercions pour votre mail et pour votre confiance témoignée en notre firme. La réponse à votre question peut etre retardée da» à la crise du Corona. Cela va de meme pour la livraison des commandes. Nous nous excusons d'avance pour ces inconvénients. Le saviez-vous que vous pouviez trouver les réponses aux questions les plus posées sur notre site web www.krefel.be ? Cliquez sur « Foire aux questions » en bas de la page. Si votre colis n'est pas livré endéans les 5 jours après avoir passé votre commande, veuillez nous contacter par mail. Les questions concernant les retards chez Bpost dont la date limite n'est pas dépassée, ne seront pas répondus. Appareil défectueux ? Pour des réparations sous garantie ou hors garantie, il n'est pas possible de se rendre dans nos magasins suite aux circonstances dues au corona. Afin de vous offrir le meilleur service, nous vous proposons deux options afin de pouvoir réparer vos appareils -ON-SITE pour la réparation des appareils gros blancs, veuillez faire la demande sur s:www.krefel.be/fr/reparations - CARRY-IN Pour la réparation des appareils petits électro, veuillez envoyer votre appareil à notre service après-vente par la poste 1.Veuillez complétez ce formulaire: s:help.krfl.be/fr/article/mon-appareil-est-defectueux-1yp8llm/ 2.Créez une étiquette d'envoi via s:www.goedkooppakket.be/ pour Krefel, SAV, Steenstraat 44 , B-1851 HUMBEEK. 3.Ajoutez un duplicata de votre bon d'achat ensemble avec le formulaire complété. 4.Emballez l'appareil dans un carton solide et déposez-le au service de colis de votre choix. Quels sont les frais pour la réparation ? Si les dégâts à votre appareil sont couverts par la garantie du fabricant, il n'y aura pas de frais. Pour plus d'informations s:www.krefel.be/fr/garantie Pour les réparations hors garantie, nous vous enverrons un devis. Après votre accord et paiement par virement, la réparation pourra s'effectuer. Quel est le délai de la réparation ? Nous nous chargeons de la réparation de votre appareil et vous le recevrez de retour avec Bpost dans un délai de 3 à 4 semaines. Sincères salutations, Krefel Customer Happinness Team In response to: Klacht - Garantie stoomstrijkijzer Calor GV9562 - (CPTBE01055940-95) klachtenbox to: customercare 09/10/2020 09:55

KREFEL

aan: M. V.

12/10/2020

Beste mijnheer Vandenberghe, Wij hebben uw dossier nogmaals voorgelegd bij de desbetreffende dienst van Group SEB/Calor en hebben wij, in samenspraak met SEB, beslist ter commerciële titel, het toestel te crediteren. Dit wil zeggen dat er in de winkel Wevelgem een waardebon twv. het aankoopbedrag van uw toestel, 259, beschikbaar zal zijn, de winkel is hiervan reeds op de hoogte. Wij willen U er nogmaals op wijzen, zoals ook vermeldt staat in het rapport van de technieker, dat met enkel 100% gedemineraliseerd water geen kalk kan vormen aan het toestel , alsook de beschadiging aan de stoomsnoer. De waardebon is vanaf deze namiddag beschikbaar in de winkel Wevelgem. Vriendelijke groeten en nog een fijne dag gewenst, Hilde Customer Happiness Teammember From: klachtenbox@test-aankoop.be To: customercare@krefel.be, Date: 06/10/2020 08:34 Subject: Klacht - Garantie stoomstrijkijzer Calor GV9562 - (CPTBE01055940-95) Beste, Ik kreeg net van Groupe SEB een herstel rapport. Hier lees ik dat er geen problemen vastgesteld zijn en dat alles werkt naar behoren. Desondanks kregen wij eerst een bestek voor de herstelling en zou dit 194,6 kosten. Als alles naar behoren werkt, hoe kan dit dan zoveel geld kosten? Na eerste contacten kregen we telefonish te horen van Michele De Luca dat dit probleem dat wij hadden te wijten was aan het gedemineraliseerd water van everyday, dat dit een gekend probleem is met de toestellen van Calor. Dat dit water additiven bevat. Nadat wij aangetoond hebben dat het water geen additiven bevat, krijgen we nu te horen dat er geen probleem is? Ook werd er beweerd dat het probleem gelegen was aan het feit dat we 100% gedemineraliseerd water gebruiken. Pas toen we aantoonden in de handleiding dat dit toegestaan was, was dit plots ook het probleem niet meer. Ondanks bovenstaande oorzaken volgens jullie en volgens SEB, lees ik hier niets van in het rapport. Daarnaast, zoals aangegeven in het rapport, kan er geen kalk ontstaan als we enkel gedemineraliseerd water gebruiken. Hoe verklaar je dan de kalk? Door gebruik kraantjeswater? Daar is het toestel voor gemaakt. Dit geven jullie en SEB zelf aan. Het toestel is ook uitgerust met een kalk opvanger en ontkalk systeem. Volgens de handleiding moet je deze enkel legen en de bak uitspoelen. Dus, als we de specificities van het toestel lazen, zou er zeker en vast geen kalk uit de voetzool mogen komen. We kochten speciaal een toestel met onkalk systeem zodat we die problemen niet zouden hebben. Los van het feit dat er problemen zijn, die jullie ontkennen, eerst kosten willen aanrekenen om een toestel te herstellen dat zogezegd volgens het rapport niet defect is, voldoet het toestel niet aan de verwachtingen. Het «ontkalksysteem» werkt niet zoals het voorgesteld wordt op de verpakking, in de reclame, in de winkel en in de handleiding. Omwille van bovenstaande reden, willen wij op zijn minst ons geld terug.