Weigering terugbetaling defect product

COLRUYT GROUP SERVICES Edingensesteenweg 196, HALLE


Deze klacht is Publiek

  • B. D. Aan COLRUYT GROUP SERVICES

    Geachte, - ik kocht dd 15/09/20 om 19:12 bij CADI Rumbeke 2 Steamkaarten ad 2 x 50€ (Art.Nr. 531077). Beide krtn werden geactiveerd ad kassa. Krtn waren een geschenk voor een derde. - om 19:50 werden de door mij zichtbaar gemaakte codes geweigerd tav begunstigde derde ('codes already redeemed', 'shady seller') - Onmidd. hoofdzetel Halle gebeld: ik moest met kaarten terug naar winkel dd 16/09, kreeg doss nr 2020091670011069 v Kristof (Halle) - In winkel poogde men mijn kasticket tegen te boeken, lukte niet (error), men contacteerde helpdesk, opnieuw error. Men kon (technisch) niets doen zonder een kasverschil te creëren. Kreeg de raad Test Aankoop te contacteren (m.i. heel vreemd) - Ik werd ook verzocht ZELF contact op te nemen met leverancier krtn via internet (www.steampowered.com). [Had dit echter al geprobeerd zonder resultaat. Gezien krtn als geschenk gekocht werden, ben ik zelf geen lid van Steam Gaming (NB een voorwaarde om het bedrijf te kunnen contacteren). Website Steam bovendien voor mij onbegrijpelijk!] - Op mijn vraag kwam winkelverantwoordelijke Maarten erbij. Mijn verzoek om zaak niet in winkel te bespreken werd afgewezen. Maarten stelde zich meteen agressief op en zei botweg: 'Ik doe niks.' Op mijn vraag op papier te zetten wat hij naderhand zo al zei (o.a. zijn weigering: 1. om art. 5 van de algemene verkoopvwdn op achterzijde kasticket na te leven ; 2. om mij commercieel tegemoet te komen enz.) zei hij dat ik hem tot niks kon verplichten en het probleem zelf diende op te lossen. Ik verliet de winkel onverrichterzake. (aparte klacht ivm aperte onbekwaamheid en onprofessioneel gedrag Maarten volgt) - 16/09 middag: ik contacteer Test Aankoop en volg bij deze de gekregen adviezen op - 16/09 later: ik krijg telefoon van Kristof (Halle) die me vriendelijk uitlegt dat de gangbare verantwoordelijkheid van Colruyt in dit geval niet van toepassing is (hoewel de consument van deze uitzondering onmogelijk op de hoogte kan zijn bij de aankoop ervan) - gevolg dd 16/09: ik kreeg geen restitutie van Colruyt voor mijn aankoop ad 100 € van 2 onbruikbare Steamkrtn bij Colruyt - vraag: gelieve uw verantwoordelijkheid niet naar uw leverancier door te schuiven en mij 100 € terug te betalen - op uw verzoek stuur ik u de geweigerde codes en mijn bankrekeninggegevens op Hoogachtend PS kan geen scans meesturen wegens technisch defect

    Omschrijving van uw klacht

    Geachte, - ik kocht dd 15/09/20 om 19:12 bij CADI Rumbeke 2 Steamkaarten ad 2 x 50€ (Art.Nr. 531077). Beide krtn werden geactiveerd ad kassa. Krtn waren een geschenk voor een derde. - om 19:50 werden de door mij zichtbaar gemaakte codes geweigerd tav begunstigde derde ('codes already redeemed', 'shady seller') - Onmidd. hoofdzetel Halle gebeld: ik moest met kaarten terug naar winkel dd 16/09, kreeg doss nr 2020091670011069 v Kristof (Halle) - In winkel poogde men mijn kasticket tegen te boeken, lukte niet (error), men contacteerde helpdesk, opnieuw error. Men kon (technisch) niets doen zonder een kasverschil te creëren. Kreeg de raad Test Aankoop te contacteren (m.i. heel vreemd) - Ik werd ook verzocht ZELF contact op te nemen met leverancier krtn via internet (www.steampowered.com). [Had dit echter al geprobeerd zonder resultaat. Gezien krtn als geschenk gekocht werden, ben ik zelf geen lid van Steam Gaming (NB een voorwaarde om het bedrijf te kunnen contacteren). Website Steam bovendien voor mij onbegrijpelijk!] - Op mijn vraag kwam winkelverantwoordelijke Maarten erbij. Mijn verzoek om zaak niet in winkel te bespreken werd afgewezen. Maarten stelde zich meteen agressief op en zei botweg: 'Ik doe niks.' Op mijn vraag op papier te zetten wat hij naderhand zo al zei (o.a. zijn weigering: 1. om art. 5 van de algemene verkoopvwdn op achterzijde kasticket na te leven ; 2. om mij commercieel tegemoet te komen enz.) zei hij dat ik hem tot niks kon verplichten en het probleem zelf diende op te lossen. Ik verliet de winkel onverrichterzake. (aparte klacht ivm aperte onbekwaamheid en onprofessioneel gedrag Maarten volgt) - 16/09 middag: ik contacteer Test Aankoop en volg bij deze de gekregen adviezen op - 16/09 later: ik krijg telefoon van Kristof (Halle) die me vriendelijk uitlegt dat de gangbare verantwoordelijkheid van Colruyt in dit geval niet van toepassing is (hoewel de consument van deze uitzondering onmogelijk op de hoogte kan zijn bij de aankoop ervan) - gevolg dd 16/09: ik kreeg geen restitutie van Colruyt voor mijn aankoop ad 100 € van 2 onbruikbare Steamkrtn bij Colruyt - vraag: gelieve uw verantwoordelijkheid niet naar uw leverancier door te schuiven en mij 100 € terug te betalen - op uw verzoek stuur ik u de geweigerde codes en mijn bankrekeninggegevens op Hoogachtend PS kan geen scans meesturen wegens technisch defect

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 100,00

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)