back

Overzetting verlenging naar nieuw zoekertje

IMMOWEB Avenue Général Dumonceau 56 2, BRUXELLES
afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

L. V.

aan: IMMOWEB

03/09/2020

Beste, Mijn oorspronkelijke zoekertje op immoweb dat ik geplaatst had op 29 juni, had ik even niet meer opgevolgd omdat we teveel op reis waren in juli en augustus. Dus heb ik mijn zoekertje na een maand laten verlopen. Nu wou ik deze er opnieuw op plaatsen op 2 september en betaalde opnieuw voor dit zoekertje. Toen dit opnieuw online kwam zag ik dat door dit zoekertje te activeren de plaatsingsdatum opnieuw 29 juni is. Dus van de eerste keer dat dit erop kwam. Onmiddellijk na plaatsing zag ik dit en heb ik een mail gestuurd naar de klantendienst met de vraag of de datum aangepast kan worden of het zoekertje geannuleerd kan worden en de betaling kan 'overgezet' worden naar een nieuw zoekertje. Want nu lijkt het alsof het er al van 29 juni op staat, wat vaak kopers afschrikt omdat het lijkt dat het niet verkocht geraakt, maar we zijn na 2 weken al gestopt met bezoeken toe te laten, dus dit geeft een verkeerd beeld. Op dit mailtje kreeg ik reactie dat dit niet kon aangepast worden en dat ik opnieuw moet betalen voor een nieuw zoekertje. Dus heb ik telefonisch contact opgenomen en werd mij opnieuw hetzelfde gezegd. Ik begrijp niet dat dit een probleem is, want ik wil niet annuleren, ik wil gewoon dat mijn betaling wordt gebruikt om een nieuw zoekertje te activeren en het oude af te sluiten zodat ik de juiste kansen krijg voor de verkoop. Terwijl ik deze klacht typ, zit er minder dan 24 uur sinds het online komen van het zoekertje op immoweb. Dus ik begrijp niet dat dit voor immoweb een probleem is om dit aan te passen. Ik ga niet nog eens 109,99 euro betalen. Mvg

Gewenst oplossing

  • Vervanging

Berichten (2)

IMMOWEB

aan: L. V.

04/09/2020

Beste, U hebt een gepubliceerd zoekertje hergebruikt en het terug online geplaatst door het te verlengen. Vandaar dat dan de einddatum van de publicatie wordt aangepast en niet de begindatum. Gelieve dit niet te interpreteren als iets nefast. Het feit dat uw pand al sinds juni beschikbaar is, wordt niet door iedereen als negatief beschouwd. Afgaande van de idee dat u meent dat het surferspubliek daardoor interesse zou verliezen, kunnen wij zeker niet tegemoetkomen aan uw vraag. De diensten die Immoweb biedt zijn vanaf betaling in gang gegaan. Het is de dienst "verlengen van het zoekertje" dat u hebt aangevraagd en ook hebt gekregen. Het nu foutief gaan weergeven van het zoekertje als een "nieuw" pand is niet transparant naar ons surferspubliek toe. Wij wensen u wel veel succes met de verkoop van uw pand. Met vriendelijke groeten, Karen Klantendienst van Immoweb --------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:_00D2pUXpF._5002p2MiwUw:ref

L. V.

aan: IMMOWEB

04/09/2020

Beste, Los van het feit of dit meer of minder bezoekers zal lokken, was dit niet duidelijk dat nadat dit zoekertje meer dan een maand niet actief was, dat de datum opnieuw daarop zou komen. Dit is mijn keuze of dit voor mij belangrijk is. Het gaat mij om het feit dat ik betaald heb en onmiddellijk zag dat dit niet is wat ik nodig heb. En ik wil dit gewoon overzetten naar een nieuw zoekertje en het andere afsluiten. Ik ben nog steeds niet akkoord en hoop dat immoweb toch redelijk kan zijn als iemand een meldt een fout te hebben gemaakt bij het verlengen en dit wil overzetten naar ewn nieuw zoeketje onmiddellijk na het online komen van een zoekertje.