Problemen met terugbetaling / voucher

afgesloten Niet succesvol

CENTER PARCS Erperheidestraat 2 3, GROTE-BROGEL


Deze klacht is Publiek

  • R. D. Aan CENTER PARCS

    Beste, Wij hadden begin dit jaar een verblijf geboekt in Centerparcs tijdens de week van 21 september 2020. Ik ben recent van job veranderd waardoor de geboekte periode niet meer mogelijk was om op reis te gaan. Ik belde op 10.08.2020 Centerparcs op om ons probleem te melden. De medewerkster vroeg me of ik meteen wou herboeken naar een later moment of ik een voucher wou. Ik antwoordde dat ik bij voorkeur een voucher wou omdat het op die manier makkelijker was een nieuw gepast moment te kiezen. Ik kreeg de informatie dat ik in de loop van de dag een bevestiginge-mail zou ontvangen en dat de voucher binnen enkele weken zou verzonden worden. Ik ontving diezelfde dag nog een bevestigingse-mail met de mededeling dat mijn boeking werd geannuleerd en een overzicht van de betalingsteruggave. Hier stond vermeld dat ik slechts 355,15 EUR in voucher zou terugkrijgen van het totaalbedrag van 518,55 EUR. Ik begreep het niet meteen maar maakte me op dit moment nog niet ongerust. De dag erna ontving ik een email van het serviceteam m.b.t. mijn annulatie. In deze bijlage kon ik lezen dat ik 518,55 EUR mijn boekingsbedrag was en dat er 132,40 EUR annuleringskosten werden aangerekend. Iets lager stond dat er een verzekerd bedrag t.w.v. 132,40 EUR was en dat ik met Europ assistance contact kon opnemen. Ik dacht: "alles is in orde. Het zal normaal zijn dat een bepaald deel door de annulatieverzekering gedekt wordt." Ik heb nog nooit in deze situatie geweest, dus had ik geen precedenten om mij op te baseren. Ik dien bijgevolg mijn schadegeval in in de veronderstelling dat ik via deze weg het overige bedrag van 132,40 EUR zou terugkrijgen. In tussentijd besliste onze vrienden, die ook naar Centerparcs zouden gaan diezelfde periode, dat ze ook zouden herboeken naar een later moment. Ook omwille van professionele redenen. Ze kwamen ten rade bij mij hoe ze dit juist dienden te doen, aangezien ik dit reeds "succesvol" had gedaan. Niets was minder waar: Ze kregen te horen dat de manier waarop mijn dossier werd afgehandeld niet de juiste was! Ik zou geen bericht van de verzekering mogen gekregen hebben en ik zou ook het volledige bedrag in een voucher moeten terug gekregen hebben. De medewerkster zei tegen mijn vriendin ook dat mijn schadeclaim nooit aanvaard zou worden omdat het dossier niet op de juiste manier werd afgehandeld. Dit bleek dat ook werkelijk zo te zijn want enkele dagen, na het indienen van mijn schadeclaim, kreeg ik op 20.08.2020 de email dat deze niet werd aanvaard. Gegeven de niet-aanvaarding van de claim en het verhaal van mijn vriendin besloot ik terug contact op te nemen met de klantendienst van Centerparcs. Dit heb ik gedaan op 25.08.2020. de medewerkster meldde me dat ze mij niet kon helpen. in de klantendienst konden ze dit niet meer rechtzetten omdat mijn boeking al werd geannuleerd. Ik heb verschillende keren proberen duidelijk maken dat het mijn fout niet was dat die medewerkster op 10.08.2020 het dossier verkeerd heeft afgehandeld en dat ik gewoon een bijkomende voucher zou willen voor het bedrag van 132,40 EUR. Ik vroeg ook de verantwoordelijke te spreken maar die weigerde ze mij door te geven. Het enige wat ik nog kon doen was een klacht indien via het contactformulier. Dit heb ik dan ook gedaan (referentie klacht W-9761-131059) op 25.08.2020 maar ik heb niet het gevoel dat ik hierdoor zal geholpen worden. Tot op heden heb ik ook nog steeds geen voucher ontvangen, ook niet voor het bedrag van 355,15 EUR. Mijn vriendin daarentegen heeft na enkele dagen een voucher ontvangen voor het volledige bedrag! Ik hoop dan ook dat jullie mij kunnen helpen om dit onrecht recht te zetten. Ik heb altijd veel vertrouwen gehad in Centerparcs maar deze manier van werken is werkelijk onaanvaardbaar. Was ik juist geïnformeerd en behandeld geweest op 10.08.2020, dan had ik nu niet zoveel geld kwijt geweest. Op zich zouden we al blij zijn met een voucher maar mochten jullie het mogelijk achtten om het bedrag gewoon terug te krijgen, gaat onze voorkeur hier naar toe. De behandeling van Centerparcs heb ik als zo slecht ervaren dat ik ook helemaal geen zin meer heb om daar nog ooit geld aan te spenderen. Ik kan alle emailverkeer overmaken als dit nuttig kan zijn. Zowel van mij als van mijn vriendin. Alvast dank om ons te helpen. Met vriendelijke groeten, Raïsa De Cuyper.

    Omschrijving van uw klacht

    Beste, Wij hadden begin dit jaar een verblijf geboekt in Centerparcs tijdens de week van 21 september 2020. Ik ben recent van job veranderd waardoor de geboekte periode niet meer mogelijk was om op reis te gaan. Ik belde op 10.08.2020 Centerparcs op om ons probleem te melden. De medewerkster vroeg me of ik meteen wou herboeken naar een later moment of ik een voucher wou. Ik antwoordde dat ik bij voorkeur een voucher wou omdat het op die manier makkelijker was een nieuw gepast moment te kiezen. Ik kreeg de informatie dat ik in de loop van de dag een bevestiginge-mail zou ontvangen en dat de voucher binnen enkele weken zou verzonden worden. Ik ontving diezelfde dag nog een bevestigingse-mail met de mededeling dat mijn boeking werd geannuleerd en een overzicht van de betalingsteruggave. Hier stond vermeld dat ik slechts 355,15 EUR in voucher zou terugkrijgen van het totaalbedrag van 518,55 EUR. Ik begreep het niet meteen maar maakte me op dit moment nog niet ongerust. De dag erna ontving ik een email van het serviceteam m.b.t. mijn annulatie. In deze bijlage kon ik lezen dat ik 518,55 EUR mijn boekingsbedrag was en dat er 132,40 EUR annuleringskosten werden aangerekend. Iets lager stond dat er een verzekerd bedrag t.w.v. 132,40 EUR was en dat ik met Europ assistance contact kon opnemen. Ik dacht: "alles is in orde. Het zal normaal zijn dat een bepaald deel door de annulatieverzekering gedekt wordt." Ik heb nog nooit in deze situatie geweest, dus had ik geen precedenten om mij op te baseren. Ik dien bijgevolg mijn schadegeval in in de veronderstelling dat ik via deze weg het overige bedrag van 132,40 EUR zou terugkrijgen. In tussentijd besliste onze vrienden, die ook naar Centerparcs zouden gaan diezelfde periode, dat ze ook zouden herboeken naar een later moment. Ook omwille van professionele redenen. Ze kwamen ten rade bij mij hoe ze dit juist dienden te doen, aangezien ik dit reeds "succesvol" had gedaan. Niets was minder waar: Ze kregen te horen dat de manier waarop mijn dossier werd afgehandeld niet de juiste was! Ik zou geen bericht van de verzekering mogen gekregen hebben en ik zou ook het volledige bedrag in een voucher moeten terug gekregen hebben. De medewerkster zei tegen mijn vriendin ook dat mijn schadeclaim nooit aanvaard zou worden omdat het dossier niet op de juiste manier werd afgehandeld. Dit bleek dat ook werkelijk zo te zijn want enkele dagen, na het indienen van mijn schadeclaim, kreeg ik op 20.08.2020 de email dat deze niet werd aanvaard. Gegeven de niet-aanvaarding van de claim en het verhaal van mijn vriendin besloot ik terug contact op te nemen met de klantendienst van Centerparcs. Dit heb ik gedaan op 25.08.2020. de medewerkster meldde me dat ze mij niet kon helpen. in de klantendienst konden ze dit niet meer rechtzetten omdat mijn boeking al werd geannuleerd. Ik heb verschillende keren proberen duidelijk maken dat het mijn fout niet was dat die medewerkster op 10.08.2020 het dossier verkeerd heeft afgehandeld en dat ik gewoon een bijkomende voucher zou willen voor het bedrag van 132,40 EUR. Ik vroeg ook de verantwoordelijke te spreken maar die weigerde ze mij door te geven. Het enige wat ik nog kon doen was een klacht indien via het contactformulier. Dit heb ik dan ook gedaan (referentie klacht W-9761-131059) op 25.08.2020 maar ik heb niet het gevoel dat ik hierdoor zal geholpen worden. Tot op heden heb ik ook nog steeds geen voucher ontvangen, ook niet voor het bedrag van 355,15 EUR. Mijn vriendin daarentegen heeft na enkele dagen een voucher ontvangen voor het volledige bedrag! Ik hoop dan ook dat jullie mij kunnen helpen om dit onrecht recht te zetten. Ik heb altijd veel vertrouwen gehad in Centerparcs maar deze manier van werken is werkelijk onaanvaardbaar. Was ik juist geïnformeerd en behandeld geweest op 10.08.2020, dan had ik nu niet zoveel geld kwijt geweest. Op zich zouden we al blij zijn met een voucher maar mochten jullie het mogelijk achtten om het bedrag gewoon terug te krijgen, gaat onze voorkeur hier naar toe. De behandeling van Centerparcs heb ik als zo slecht ervaren dat ik ook helemaal geen zin meer heb om daar nog ooit geld aan te spenderen. Ik kan alle emailverkeer overmaken als dit nuttig kan zijn. Zowel van mij als van mijn vriendin. Alvast dank om ons te helpen. Met vriendelijke groeten, Raïsa De Cuyper.

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 518,55

    Vervanging

    voucher t.b.v. 518,55 EUR

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)