back

zoekertje wordt niet weergegeven in mail

IMMOWEB Avenue Général Dumonceau 56 2, BRUXELLES
afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

J. L.

aan: IMMOWEB

01/09/2020

Geachte, zoekertje nr 8861221 Vrijdagavond 21/8 wilde ik mijn woning te koop zetten en naam daarvoor de extra large advertentie twv 194,99 euro. Tot mijn verbazing stelde ik vast dat, wanneer ik het voorbeeld bekeek, mijn advertentie tekst slechts gedeeltelijk werd weergegeven. Niettegenstaande mijn tekst onder de 750 tekens bleef. Aangezien dit na herhaaldelijk controleren van het voorbeeld zo bleef, besloot ik mijn advertentie te verwijderen. Ik wilde mij niet belachelijk maken met het publiceren van een gedeeltelijke advertentie. Maandag namiddag 24/8 belde ik met een vriendelijke tweetalige man van immoweb die mij wist te vertellen dat het voorbeeld altijd maar een gedeeltelijke tekst weergaf en hij activeerde mijn advertentie opnieuw. Ze kwam na enige tijd perfect op de website te staan. 25/8 stuurde ik een mail naar de klantendienst met de vraag waarom mijn pand niet werd gepubliceerd in mijn dagelijkse mail nieuwe zoekertjes. Daarop kreeg ik, citaat, volgend antwoord: “Het is volkomen normaal dat u uw eigen zoekertje niet in uw profiel krijgt, dat heeft te maken met de mailerkenning, en wij gaan ervan uit dat u niet geinteresseerd bent in uw eigen panden. “ Dat kan ik verstaan tot ik woensdag 25/8 een telfoontje kreeg van een geïnteresseerde die me zei dat het vreemd was dat hij mijn pand niet ontvangen had in zijn mailbos en hij per toeval nog eens keek op de website en zo mijn woning vond. 26/8 belde ik terug naar de klantendienst met deze opmerking. Dezelfde man aan de telefoon en ik vroeg hem of het zou kunnen dat het komt omdat hij mijn zoekertje terug heeft geactiveerd. Zou goed kunnen zei hij maar hij kon dat niet aanpassen, dat was een andere dienst en hij zou ze contacteren om het op te lossen. Niks opgelost. Gisteren terug naar de klantendienst gebeld, weer hetzelfde verhaal, ik zal het doorgeven en ik vroeg deze man om mij terug te bellen om mij op de hoogte te houden, ik gaf mijn GSM nummer. Ik werd niet teruggebeld en mijn zoekertje is nog niet verschenen in de mailbox. Is er nu niemand bij Immoweb die ervoor kan zorgen dat mijn zoekertje behandeld wordt zoals het hoort en dat het terecht komt in de mailbox van mensen die zoeken naar een woning in Mol? Betaalde ik daarvoor 195 euro? Spijtig dat het langs deze weg moet maar ik hoop op een oplossing waarvoor bij voorbaat dank.

Gewenst oplossing

  • Zorgen dat mijn zoekertje in mensen hun mailbox terecht komt en behanderd wordt zoals een extra large advertentie van 195 euro.

Berichten (2)

IMMOWEB

aan: J. L.

02/09/2020

Beste, daar onze verbinding was verbroken wens ik u alvast hier het volgende toe te lichten. Ongeacht het formaat dat u koopt, zal uw zoekertje getoond worden via de automatische mails naar geïnteresseerden met een opgeslagen zoekopdracht. In die mail tonen we een deel van de zoekertjes gevolgd door een knop die je naar de website leidt om de volledige lijst zoekertjes te bekijken. Het kan zeer zekerst zijn dat u niet zichtbaar bent in die mail als men een zoekopdracht heeft die te ruim is of als andere zoekertjes van de resultatenlijst meer aansluiten bij de zoekopdracht van de geïnteresseerde. Maar door door te klikken naar de website via de mail zullen geïnteresseerden uw zoekertje wel zien. Let ook, de betaling die u hebt uitgevoerd is technisch gezien enkel en alleen voor de publicatie van het zoekertje op de website. Alle bijkomende diensten zijn gratis en hebben uw publicatie niet in de weg gestaan. Concreet ook nog, om na te gaan of uw zoekertje niet zichtbaar was voor die persoon, die uw zoekertje niet per mail heeft ontvangen, moeten we diens gegevens hebben. Zo kunnen we zien of zijn zoekopdracht wel conform is met de gegevens die u hebt ingegeven in uw zoekertje. Alvast heel hartelijk bedankt voor uw geduld en uw begrip. Mijn oprechte excuses dat de verbinding is verbroken (technisch mankement) en indien nodig dan bel ik u graag morgen nog eens op om verder toe te lichten. Met vriendelijke groeten, Karen Klantendienst Immoweb --------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:_00D2pUXpF._5002p2LlwZO:ref

J. L.

aan: IMMOWEB

02/09/2020

Geachte, het emailadres waarnaar u vroeg is chris_haest@hotmail.com. Groeten, Jos Lehaen