back

Rekenen onrechtvaardig dubbel aan

FARYS Gent
afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

E. T.

aan: FARYS

18/08/2020

Graag hadden wij klacht neergelegd. Farys stuurt ons een slotfactuur die volgens mij niet rechtvaardig is. Volgens hen vervalt ons recht op basistarief omdat wij in het verleden akkoord zijn gegaan met hun jaarlijkse tussentijdse factuur. In 2018 en 2019 hebben wij volgens hen geen meterstanden doorgegeven. (wat volgens mij al niet klopt maar goed dat even terzijde.) Hierbij heeft Farys ons een schatting gestuurd. Wij hadden/hebben recht op 90m³ water per jaar. Voor 2018 en 2019 rekenden zij op 74m³ in hun schatting factuur. Dit houdt in dat wij voor die jaren nog 32m³ mochten hebben aan basistarief. Farys beweert dat ons recht op die basistarief vervalt aangezien wij akkoord waren met de schatting facturen door deze te betalen. Verder hebben zij onze verbruiksfactuur geannuleerd van januari, februari en maart 2020 en deze ook aan comfort tarief dubbel gerekend. Zij beweren dat wij in 2020 enkel recht hebben op 8,88m³ aan basistarief enkel voor de periode van 25/03 tot en met 29/04/2020. Maar willen dus voor de eerste 3 maand ook geen basistarief vrijgeven. Ik geloof dat onze rechten vertrappeld worden en hierbij zet Farys ons onder druk om een factuur te betalen die rechtvaardig is. Telkens als ik communicatie zoek met hen heb ik het gevoel dat ze absoluut niet willen helpen maar telkens nieuwe excuses zoeken om hun factuur te verdedigen. Mijn geduld en energie is op. Kunt u aub nazien waarom zij geloven het recht te hebben om ons in zulke moeilijke tijden van ons geld te beroven? Waarom zij geloven dat de wetgeving een voertuig is voor hun profijt te verdubbelen? Met meeste hoogachting,

Gewenst oplossing

  • Herziening van de factuur

Berichten (1)

FARYS

aan: E. T.

18/08/2020

Geachte klant, Wij hebben uw bericht goed ontvangen en zullen dit zo spoedig mogelijk behandelen. Mogen wij u vragen uw e-mail niet opnieuw te versturen, we verliezen uw vraag zeker niet uit het oog. Dit is een automatische mail. Gelieve hier niet op te antwoorden. Met vriendelijke groeten, FARYS klantendienst Vanaf 1 maart ontvang je via bpost nog maar 2x per week administratieve post in je brievenbus. Wil je liever je facturen sneller krijgen? Regel dan vandaag nog om je facturen via e-mail te ontvangen. Schrijf je in via My Farys of via www.farys.be/digitale-factuur. TMVW - opdrachthoudende vereniging - Maatschappelijke zetel: Stropstraat 1- 9000 Gent RPR Gent - KBO BTW BE 0200.068.636 - Belfius BE61 0910 1709 0217 - BIC: GKCCBEBB ************************************************************************************************************************ Si vous habitez dans une commune à facilités (Drogenbos, Linkebeek, Renaix ou Wemmel), vous trouvez la traduction de cet e-mail sur:: .