back

verkoop onder valse voorwendselen

afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

A. C.

aan: IBOOD

12/08/2020

Beste, ik bestelde afgelopen weekend een mobiele airco op Ibood.be. Er werd vermeld dat de verzending daarvan de eerst volgende werkdag zou zijn, zodat er tijdens de hittegolf nog gebruik van gemaakt kon worden. Nu blijkt dat dit echter een valse belofte is en een manier om klanten over de streep te trekken om niet zelf naar de winkel te gaan. Ibood, samen met hun transporteur dynalogic bedriegen klanten en houden ze aan het lijntje. Ik heb reeds contact opgenomen met de klanten dienst van ibood, maar daar hebben ze het druk omdat er veel andere klanten op deze manier bedrogen zijn geweest. Ik hoop dat ibood hierin zijn verantwoordelijkheid neemt en zorgt voor een gepaste compensatie wegens verkoop onder valse voorwendselen!

Gewenst oplossing

  • Schadevergoeding

Berichten (7)

IBOOD

aan: A. C.

12/08/2020

BesteTest-aankoop, Goed om van je te horen! Met dit automatische bericht willen we je laten weten dat we je vraag hebben ontvangen. We gaan ermee aan de slag en doen er alles aan om binnen 1 tot 2 werkdagen bij je terug te komen! Soms duurt dit iets langer in verband met drukte. Je casenummer is: 200812-000185 Op onze website vind je antwoorden op veelgestelde vragen. Misschien zit hier je antwoord al tussen! Het aanmelden van een retour of garantieaanvraag kan heel eenvoudig in je Mijn iBOOD. Inloggen bij Mijn iBOOD kan rechtsboven op de website. Met vriendelijke groet, Customer Service iBOOD.com Maandag tot en met vrijdag zijn wij telefonisch bereikbaar (NL: 020-6811388, BE: +32 2808 7810) van 10.00 tot 17.00. Houd er rekening mee dat de e-mail in het weekend niet wordt gelezen. [---001:000658:65299---]

IBOOD

aan: A. C.

12/08/2020

BesteTest-aankoop, Hartelijk dank voor uw e-mail. We betreuren deze melding ten zeerste. Enerzijds omdat er gistermiddag door de klant rechtstreeks contact met ons gezocht is, maar wij nauwelijks de kans hebben gekregen om op dat emailbericht te reageren. Anderzijds door de vele onjuiste insinuaties die gedaan worden via deze TestAankoop melding. Dat er sprake zou zijn van bedriegen, aan het lijntje houden, of valse voorwendselen, bestrijden we ten zeerste. Zoals aangegeven hebben we de bestelling de volgende werkdag verzendklaar gemaakt. Helaas is het door de vele orders voor de transporteur niet mogelijk gebleken om de bestellingen allemaal op de volgende dag in te plannen. Uiteraard begrijpen we ten zeerste dat men de airco zo spoedig mogelijk wenst te ontvangen. We doen ons uiterste best om dit uit te voeren. Met vriendelijke groeten, iBOOD Webcare Team We hopen je hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd en wensen je nog een fijne dag. Heb je nog vragen? Stuur ons gerust een bericht terug. Met vriendelijke groet, Paul iBOOD Customer Service Maandag tot en met vrijdag zijn wij telefonisch bereikbaar (020-6811388) van 10.00 tot 17.00. Houd er rekening mee dat de e-mail in het weekend niet wordt gelezen. [---001:001032:40932---]

A. C.

aan: IBOOD

12/08/2020

Beste Ibood, een bestelling verzendklaar maken is niet hetzelfde als een bestelling effectief verzenden( in bijlage jullie belofte voor deze aanbieding). Dit is nog eens een voorbeeld van manipulatie van woorden. Jullie beloven een verzending op de eerst volgende werk dag in dit geval was dit maandag 10/08/2020. Dat de transporteur de vraag niet aankan is volgens mij een strategische inschatting die jullie ook kunnen maken en waarmee rekening gehouden kan worden door ibood op voorhand, voor er beloftes gemaakt worden. Ik vind daarom dat jullie antwoord ontoereikend is, het is altijd makkelijk om het op een ander (transport firma) te schuiven. Jullie hebben deze transport firma toch gekozen, vermoedelijk uit financiële overwegingen. Als je even google gebruikt zie je duizenden slechte referenties over dynalogic verschijnen. Een tegemoetkoming vinden jullie niet nodig, bekijk jullie forum over deze verkoop even, het staat er vol met klanten in dezelfde situatie en hun verbolgen reacties naar jullie toe. Wordt dit dan gewoon genegeerd en we doen verder met onze dubieuze praktijken? http://electronics-be-nl.forum.ibood.com/flash-sales/011760-200804/ventilators-aircos/ Een laatste vraag, is het ook een strategische keuze om klanten voor te liegen om hun producten te verkopen in de hoop dat ze zelf niet naar de winkel gaan of het op een concurrerende webwinkel zoals bol.com of amazon te kopen?

IBOOD

aan: A. C.

12/08/2020

BesteTest-aankoop, Goed om van je te horen! Met dit automatische bericht willen we je laten weten dat we je vraag hebben ontvangen. We gaan ermee aan de slag en doen er alles aan om binnen 1 tot 2 werkdagen bij je terug te komen! Soms duurt dit iets langer in verband met drukte. Je casenummer is: 200812-000294 Op onze website vind je antwoorden op veelgestelde vragen. Misschien zit hier je antwoord al tussen! Het aanmelden van een retour of garantieaanvraag kan heel eenvoudig in je Mijn iBOOD. Inloggen bij Mijn iBOOD kan rechtsboven op de website. Met vriendelijke groet, Customer Service iBOOD.com Maandag tot en met vrijdag zijn wij telefonisch bereikbaar (NL: 020-6811388, BE: +32 2808 7810) van 10.00 tot 17.00. Houd er rekening mee dat de e-mail in het weekend niet wordt gelezen. [---001:000658:65300---]

IBOOD

aan: A. C.

12/08/2020

BesteTest-aankoop, Hartelijk dank voor uw e-mail. Verdere communicatie zal via rechtstreeks emailcontact verlopen. We hopen je hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd en wensen je nog een fijne dag. Heb je nog vragen? Stuur ons gerust een bericht terug. Met vriendelijke groet, Paul iBOOD Customer Service Maandag tot en met vrijdag zijn wij telefonisch bereikbaar (020-6811388) van 10.00 tot 17.00. Houd er rekening mee dat de e-mail in het weekend niet wordt gelezen. [---001:000399:39997---]

A. C.

aan: IBOOD

18/08/2020

Beste Ibood, we zijn een week verder en we staan nog steeds ter plekken te trappelen. Nog geen levering gezien, nog zelfs geen status update gehad. Ik heb dan maar zelf contact opgenomen met de verzendfirma (dynalogic) en blijkbaar staan de goederen in een "verkeerde depot" maar meer dan dat gebeurd er ook niet, vanzelf zal er niets gebeuren vrees ik... Spijtig genoeg reageert ibood enkel op berichten die via test aankoop verzonden worden, dus qua klantenservice is dit 0,0000. Jullie hebben de betaling ontvangen (350 euro) dat is het enige wat telt precies, daarna ben je niet meer van belang. Ik zou graag geholpen worden, dit willen zeggen concreet weten wanneer ik het goed mag ontvangen of mijn geld terugkrijgen omdat ik toch maar aan het lijntje gehouden wordt. Met vriendelijke groeten, Audry

IBOOD

aan: A. C.

18/08/2020

BesteTest-aankoop, Goed om van je te horen! Met dit automatische bericht willen we je laten weten dat we je vraag hebben ontvangen. We gaan ermee aan de slag en doen er alles aan om binnen 1 tot 2 werkdagen bij je terug te komen! Soms duurt dit iets langer in verband met drukte. Je casenummer is: 200818-000148 Op onze website vind je antwoorden op veelgestelde vragen. Misschien zit hier je antwoord al tussen! Het aanmelden van een retour of garantieaanvraag kan heel eenvoudig in je Mijn iBOOD. Inloggen bij Mijn iBOOD kan rechtsboven op de website. Met vriendelijke groet, Customer Service iBOOD.com Maandag tot en met vrijdag zijn wij telefonisch bereikbaar (NL: 020-6811388, BE: +32 2808 7810) van 10.00 tot 17.00. Houd er rekening mee dat de e-mail in het weekend niet wordt gelezen. [---001:000658:65304---]