Bagage niet nagestuurd gekregen op reis

TUI BELGIUM Luchthaven 40 1, ZAVENTEM


Deze klacht is Publiek

  • J. l. Aan TUI BELGIUM

    Bij aankomst op de luchthaven van tenerife bleek dat onze bagage kwijt is geraakt. We hebben daar alle documenten ingevuld en dergelijke. Op de 2de dag van onze reis belden we zelf (terwijl normaal zij ons moesten contacteren) terug naar het nummer die op het PIR document staat en blijkt dat onze bagage nog in lille stond (onze vertrek luchthaven)! Ondanks dat er elke dag vluchten zijn tussen België en Tenerife of wekelijks vanaf lille, was het blijkbaar toch niet mogelijk om de bagage voor ons vertrek in tenerife te krijgen... We vertrokken vrijdag 31/07. Dat is de dag dat ze onze bagage zouden opsturen. De luchthaven van Oostende ligt op 1u rijden maar dat blijkt onmogelijk om te regelen? Bovendien is er niet gecommuniceerd over wat we mogen kopen op kosten van Tui en of ze überhaupt wel iets zullen terugbetalen. Aan wie moeten we deze bonnen voorleggen? Hoeveel mogen we kopen? Ik hoor ook dat we alleen levensnoodzakelijke spullen mochten kopen? Wat bedoelen ze daar dan mee? Eigenlijk hebben we alleen dingen mee dat we zouden willen meehebben dus is voor ons alles noodzakelijk die in de bagage zat. Pas op donderdag hebben we via de messenger chat op facebook wat uitleg gekregen, 1 dag voor vertrek dus. Blijkbaar mogen we amper 60 euro per dag en per verloren bagage aan spullen kopen maar dat amper voor de eerste 3 dagen, daarna niks. Nogal belachelijk denk ik als we 6 dagen zonder bagage zaten. Volgens tui komt dat zelden voor dat de bagage na 2 dagen nog niet op de bestemming is. Bovendien zei er niemand iets op de luchthaven over een vergoeding laat staan dat dat alleen voor de eerste dagen telt. Daarnaast hebben we 2 dagen verloren met rondvragen en gaan shoppen om nieuwe spullen. Onze vakantie is gewoon verpest hierdoor, op dag 1 moesten we al de gele namiddag zoeken naar winkels die open zijn en dan shoppen voor 1 dag (tui vertelde op de luchthaven dat de bagage zeker binnen de 2 dagen er zou zijn). Dag 2 bleek dus dat we geen bagage zouden krijgen en moesten we opnieuw shoppen, dit keer voor een langere periode. Maar hoeveel moesten we kopen? Want stel dat we niks terugkrijgen, hebben we iets gekocht wat we niet nodig hebben. Daarnaast wil ik nog de gebrekkige communicatie aanklagen. Via de messenger chat kregen we te horen dat onze valiezen op de lost en found staan. De persoon zei dat er « waarschijnlijk » wel iemand zal zijn. Vannacht (toen we geland zijn) was er niemand van tui, alleen iemand van de luchthaven. Aanvankelijk wou die persoon de bagage niet meegeven maar na wat geklaag van ons gaf ze de bagage toch mee met ons. Daarnaast was de persoon van tui op de luchthaven in tenerife Franstalig. Nogal vervelend als je iets moet vragen. We willen graag AL onze kosten terugbetaalt zien + eventueel een vergoeding voor onze verloren dagen.

    Omschrijving van uw klacht

    Bij aankomst op de luchthaven van tenerife bleek dat onze bagage kwijt is geraakt. We hebben daar alle documenten ingevuld en dergelijke. Op de 2de dag van onze reis belden we zelf (terwijl normaal zij ons moesten contacteren) terug naar het nummer die op het PIR document staat en blijkt dat onze bagage nog in lille stond (onze vertrek luchthaven)! Ondanks dat er elke dag vluchten zijn tussen België en Tenerife of wekelijks vanaf lille, was het blijkbaar toch niet mogelijk om de bagage voor ons vertrek in tenerife te krijgen... We vertrokken vrijdag 31/07. Dat is de dag dat ze onze bagage zouden opsturen. De luchthaven van Oostende ligt op 1u rijden maar dat blijkt onmogelijk om te regelen? Bovendien is er niet gecommuniceerd over wat we mogen kopen op kosten van Tui en of ze überhaupt wel iets zullen terugbetalen. Aan wie moeten we deze bonnen voorleggen? Hoeveel mogen we kopen? Ik hoor ook dat we alleen levensnoodzakelijke spullen mochten kopen? Wat bedoelen ze daar dan mee? Eigenlijk hebben we alleen dingen mee dat we zouden willen meehebben dus is voor ons alles noodzakelijk die in de bagage zat. Pas op donderdag hebben we via de messenger chat op facebook wat uitleg gekregen, 1 dag voor vertrek dus. Blijkbaar mogen we amper 60 euro per dag en per verloren bagage aan spullen kopen maar dat amper voor de eerste 3 dagen, daarna niks. Nogal belachelijk denk ik als we 6 dagen zonder bagage zaten. Volgens tui komt dat zelden voor dat de bagage na 2 dagen nog niet op de bestemming is. Bovendien zei er niemand iets op de luchthaven over een vergoeding laat staan dat dat alleen voor de eerste dagen telt. Daarnaast hebben we 2 dagen verloren met rondvragen en gaan shoppen om nieuwe spullen. Onze vakantie is gewoon verpest hierdoor, op dag 1 moesten we al de gele namiddag zoeken naar winkels die open zijn en dan shoppen voor 1 dag (tui vertelde op de luchthaven dat de bagage zeker binnen de 2 dagen er zou zijn). Dag 2 bleek dus dat we geen bagage zouden krijgen en moesten we opnieuw shoppen, dit keer voor een langere periode. Maar hoeveel moesten we kopen? Want stel dat we niks terugkrijgen, hebben we iets gekocht wat we niet nodig hebben. Daarnaast wil ik nog de gebrekkige communicatie aanklagen. Via de messenger chat kregen we te horen dat onze valiezen op de lost en found staan. De persoon zei dat er « waarschijnlijk » wel iemand zal zijn. Vannacht (toen we geland zijn) was er niemand van tui, alleen iemand van de luchthaven. Aanvankelijk wou die persoon de bagage niet meegeven maar na wat geklaag van ons gaf ze de bagage toch mee met ons. Daarnaast was de persoon van tui op de luchthaven in tenerife Franstalig. Nogal vervelend als je iets moet vragen. We willen graag AL onze kosten terugbetaalt zien + eventueel een vergoeding voor onze verloren dagen.

    Gewenste oplossing

    Schadevergoeding

    Terugbetaling van al onze kosten gemaakt door verlies bagage.

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)