back

problemen met terugbetaling

JOKER REIZEN Geerdegemvaart 96/98, MECHELEN
afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

C. V.

aan: JOKER REIZEN

28/07/2020

Beste, In de maand januari 2020 besluit mijn dochter met haar 3 zonen een rondreis te maken in canada. Als ouders beslissen we mee te gaan. Mijn dochter doet het benodigde schrijfwerk voor ons. Op 21/1 krijgen we een bestelbon met nr BL-31129 toegestuurd. Nadien kregen wij factuur 6/854 d.d. 29.1 voor 1933,11 euro op onze naam die we betaalden en gezien onze leeftijd ook voorzag in een annulatieverzekering bij allianz Global assistance. In de maand mei beslist mijn dochter om gebruik te maken van de voorgestelde voucher voor haar en de kinderen. Wij krijgen een gelijkaardig voorstel volgens onderstaande richtlijnen : Wat betreft de vluchten werkt Lufthansa met een openstaand credit. Dit wil zeggen dat zij het reeds betaalde bedrag van je vluchten opzij plaatsen tot je een nieuw vertrek kan inplannen. Dit krediet dient ten laatste 31 jan 2021 verzilvert te worden Ten laatste 31dec2021 dient de nieuwe reis te beginnen. Opgelet: indien de nieuwe tickets goedkoper zijn t.o.v. de originele boeking voorziet de maatschappij geen terugbetaling, indien de nieuwe tickets duurder zijn dient de reiziger het verschil bij te leggen. Om het credit te gebruiken, rekent Joker een transactiekost van 20 euro/ticket aan.Graag verneem ik of jullie hiermee akkoord gaan zodat ik de nodige stappen kan ondernemen. We gaan niet in op het voorstel en besluiten af te wachten. Toen Canada besloot om de grenzen dicht te houden hebben wij Joker om terugbetaling van de tickets gevraagd. Joker liet ons weten dat dat niet mogelijk was omdat mijn dochter, niettegenstaande dat ze een ander boekingsnummer had, een voucher had aanvaard en wij samen reisden wij automatisch ook een voucher moesten aanvaarden. Gezien onze leeftijd wij niet meer binnen de door hen gestelde termijn gingen vliegen vroegen wij of we de vouchers mochten doorgeven aan onze kinderen. Ook dat was niet toegelaten en ze bleven ons heel strikte richtlijnen opleggen. Hieronder hun antwoord : U hebt een verschillend Joker dossiernummer, dat klopt. Het boekingsnummer van uw vluchten is exact hetzelfde voor alle reizigers, u kan dit vergelijken via beide facturen in bijlage waar u bij de vluchten bovenaan kan zien staan: PO : 472REY voor zowel uw Joker dossier als dat van uw dochter. Uw dochter heeft deze reis geboekt als hoofdboeker en heeft dit besproken met mijn collega in mei. Wij hebben uw tickets niet geannuleerd zonder antwoord, wij hebben dit gedaan omdat dit zo was overeengekomen voor de hele boeking van jullie reis naar Canada. We zijn zeer hard verschoten van uw reactie om dit juridisch te laten ondersteunen aangezien wij telkens een goede service hebben verleend voor jullie dossier en dit nog steeds doen met de nodige transparantie & eerlijkheid. Wij volgen de maatregelen die wettelijk door de luchtvaartmaatschappijen zijn doorgegeven en dit werd ook zo toegepast voor jullie reis naar Canada. Moesten jullie tickets apart geboekt zijn geweest was dit een ander verhaal maar aangezien alles onder dezelfde reservatie is geboekt kunnen we geen verschillend alternatief per passagier aanbieden maar enkel 1 alternatief voor de volledige reservatie. Aarzel zeker niet om contact met ons op te nemen indien u vragen heeft. Mijn bedenkingen : Waarom sturen ze een voorstel naar mij als ik niet kan kiezen? Mijn dochter heeft voor haar gezin gekozen en heeft ook een voucher voor haar gezin gekregen. Ze wist dat wij ook een voorstel gingen krijgen maar niet dat ze nu ook voor ons beslist had. Ik had een apart faktuur en apart boekingsnummer Hun reactie hierop was : Er bestaat maar 1 enkele boeking, geen 2 boekingen. Uw dochter heeft de hele reis naar Canada voor jullie mee gereserveerd en dit is in 1 boeking gebeurd. De opsplitsing van de facturen is omdat jullie dit hadden gevraagd om de betalingen te kunnen splitsen, maar de reservaties zijn voor iedereen te samen gemaakt dus de vliegtickets staan voor iedereen onder 1 reserveringsnummer. Naargelang de keuze van jullie dochter hebben wij het krediet aangevraagd bij Lufthansa voor jullie reservatie. Indien je een terugbetaling wenst is dit volgens de voorwaarden van het ticket maar bij jullie zijn de annulering kosten 100% zoals vermeld op de verkoopfactuur. De dag van ons vertrek stond de vlucht bij Lufthansa gecanceld. Ik heb voor alle veiligheid ook een refund aangevraagd bij Lufthansa op dezelfde dag. Kan iemand mij zeggen of dit juridisch klopt en wat ik kan doen om de terugbetaling te bekomen. Momenteel heb ik nog niets ontvangen.

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 1933,11

Berichten (1)

JOKER REIZEN

aan: C. V.

26/08/2020

Geachte, Mevrouw Van Goethem werd door Joker gecontacteerd en wij zijn tot een gezamenlijk akkoord gekomen. Met beleefde groeten, Dirk Grossiels Klantendienst Joker