Cadeaubon wordt niet aanvaard als betaalmiddel

Behandeld door Test-Aankoop

BOL.COM


Deze klacht is Publiek

  • N. V. Aan BOL.COM

    Goedendag, ik probeerde vorige week te betalen met cadeaubonnen van bol.com t.w.v. 200 euro voor het vereffenen van 2 facturen met een saldo van 200 euro maar het systeem laat niet toe het nummer van de cadeaubon in te geven. Na contact met de klantendienst van bol.com , krijg ik de melding dat achteraf betalen (dit is een keuze die standaard staat ingesteld bij het bestellen en deze optie vermeldt NIET dat cadeaubonnen in dit geval niet meer gelden als betaalmiddel) niet mogelijk is. Na aandringen en wijzen op het gebrek van juridische grond voor het niet aanvaarden van cadeaubonnen, blijft de vertegenwoordig(st)er van de klantendient bol.com (eerst Emma en dan Yves) schrijven dat ze niets kunnen doen. " Bedankt voor je mailtje. Ik zou je graag helpen en er voor zorgen dat het verschil komt te vervallen maar helaas heb ik die mogelijkheid niet. Ook iemand van het management hier kan die beslissing niet maken. Als je echt niet akkoord gaat met onze werkwijze ben ik bang dat er je inderdaad niets anders rest dan een aangetekend schrijven. " U wil dat ik de cadeaubonnen voor volgende aankoop gebruik maar ik heb geen nieuwe aankopen te doen. Het gevolg hiervan is dat ik 200 euro extra moet betalen terwijl ik 200 euro aan cadeaubonnen heb. Ik vraag nogmaals om de cadeaubonnen te aanvaarden en in de toekomst duidelijk te communiceren naar klanten toe dat wanneer ze voor achteraf betalen kiezen, cadeaubonnen niet toegestaan zijn. Dit voorkomt het probleem die zich nu stelt. Met vriendelijke groet, Vitana

    Omschrijving van uw klacht

    Goedendag, ik probeerde vorige week te betalen met cadeaubonnen van bol.com t.w.v. 200 euro voor het vereffenen van 2 facturen met een saldo van 200 euro maar het systeem laat niet toe het nummer van de cadeaubon in te geven. Na contact met de klantendienst van bol.com , krijg ik de melding dat achteraf betalen (dit is een keuze die standaard staat ingesteld bij het bestellen en deze optie vermeldt NIET dat cadeaubonnen in dit geval niet meer gelden als betaalmiddel) niet mogelijk is. Na aandringen en wijzen op het gebrek van juridische grond voor het niet aanvaarden van cadeaubonnen, blijft de vertegenwoordig(st)er van de klantendient bol.com (eerst Emma en dan Yves) schrijven dat ze niets kunnen doen. " Bedankt voor je mailtje. Ik zou je graag helpen en er voor zorgen dat het verschil komt te vervallen maar helaas heb ik die mogelijkheid niet. Ook iemand van het management hier kan die beslissing niet maken. Als je echt niet akkoord gaat met onze werkwijze ben ik bang dat er je inderdaad niets anders rest dan een aangetekend schrijven. " U wil dat ik de cadeaubonnen voor volgende aankoop gebruik maar ik heb geen nieuwe aankopen te doen. Het gevolg hiervan is dat ik 200 euro extra moet betalen terwijl ik 200 euro aan cadeaubonnen heb. Ik vraag nogmaals om de cadeaubonnen te aanvaarden en in de toekomst duidelijk te communiceren naar klanten toe dat wanneer ze voor achteraf betalen kiezen, cadeaubonnen niet toegestaan zijn. Dit voorkomt het probleem die zich nu stelt. Met vriendelijke groet, Vitana

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 200,00

  • BOL.COM Aan N. V.

    Beste meneer/mevrouw, Graag wil ik vragen of het mogelijk is dat de klant zelf contact met ons opneemt. Ik kan op deze manier niet overzichtelijk zien wat er aan de hand is. Zo wil ik bijvoorbeeld vragen of de klant een bestelnummer heeft voor ons, zodat ik het kan nakijken. Superfijne dag toegewenst ) Met vriendelijke groet, Gabriella bol.com klantenservice www.bol.com Als je vraag hiermee nog niet voldoende is beantwoord, dan kun je dit aangeven in antwoord op dit bericht. ---- Original Message ---- To: klantenservice@bol.com Subject: Klacht: Cadeaubon wordt niet aanvaard als betaalmiddel (CPTBE00960478-81) Date: 30 juni 2020, 23:44 [s:www.test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden] [s:www.test-aankoop.be/nt/nc/institutioneelrivacy]

    Beste meneer/mevrouw, Graag wil ik vragen of het mogelijk is dat de klant zelf contact met ons opneemt. Ik kan op deze manier niet overzichtelijk zien wat er aan de hand is. Zo wil ik bijvoorbeeld vragen of de klant een bestelnummer heeft voor ons, zodat ik het kan nakijken. Superfijne dag toegewenst ) Met vriendelijke groet, Gabriella bol.com klantenservice www.bol.com Als je vraag hiermee nog niet voldoende is beantwoord, dan kun je dit aangeven in antwoord op dit bericht. ---- Original Message ---- To: klantenservice@bol.com Subject: Klacht: Cadeaubon wordt niet aanvaard als betaalmiddel (CPTBE00960478-81) Date: 30 juni 2020, 23:44 [s:www.test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden] [s:www.test-aankoop.be/nt/nc/institutioneelrivacy]

  • Doorgestuurd naar Test-Aankoop 04 juli 2020
  • Privébericht

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)