Probleem terugbetaling na annulatie

AUTOEUROPE Landsberger Str. 155, MUNCHEN


Deze klacht is Publiek

  • D. D. Aan AUTOEUROPE

    Beste, Op 26 mei heb ik onze huurauto geannuleerd voor Amerika. Dit vanwege de problemen rond Corona. Vrijwel onmiddellijk kreeg ik bevestiging en de melding dat de terugbetaling ongeveer 15 werkdagen in beslag zou nemen. Op zich goed begin. 16 tal werkdagen later echter nog geen terugbetaling op de kredietkaart te bespeuren. Dan maar een vriendelijke mail gestuurd naar de klantendienst om te polsen wat de status is van de terugbetaling. Na 2 dagen, op 19 juni, nog steeds geen antwoord gekregen. Opnieuw mail gestuurd met de vraag om de vorige mail te bekijken en me dringend iets te laten weten. Voorgesteld om eventueel geld over te schrijven op de rekening en ook duidelijk gemaakt dat ik anders andere stappen dien te ondernemen. Plots krijg ik wel een antwoord van de klantendienst, maar een heel kort antwoord: de terugbetaling kan duren tot ongeveer 20 werkdagen. Ondertussen was het al de 19de werkdag. Uitstel dus en ook geen enkele reden waarom of dat men proactief de klanten even inlicht dat er vertraging is? Neen, dat is blijkbaar te veel gevraagd. Mail teruggestuurd met ondermeer de vraag waarom er uitstel is, wat de reden is, enz. Geen feedback op gekregen. Uiteindelijk telefonisch contact genomen, de eerste keer niemand aan de lijn gekregen na halfuur wachten. Paar dagen later opnieuw poging gedaan, namelijk op 23 juni en toen wel medewerker aan de lijn gehad. Ondertussen 23 werkdagen verder. Vriendelijk gevraagd wat de status is van de terugbetaling. En opnieuw ‘ja, alles is in orde, maar het zit momenteel bij administratie en er is vertraging bij de kredietkaartmaatschappij. Het kan misschien nog een week ofzo duren. Het kan ook morgen zijn, maar reken toch pas op volgende week. Ook nog mail gestuurd dat ik met aandrang vraag om de terugbetaling onmiddellijk uit te voeren en dat ik graag bevestiging van datum zou krijgen. Ook met melding dat ik anders een review op Trustpilot ga zetten, maar je kan het al raden. Geen antwoord, geen feedback. Uiteindelijk opnieuw een week verder, 30 juni. Opnieuw een mail gestuurd met de vraag wat de status is van de terugbetaling en graag feedback. Geen reactie. Gebeld dezelfde dag en krijg ik letterlijk als antwoord: ja het zit bij administratie, er is vertraging, het kan 30 werkdagen duren. Opnieuw verlenging. Dit is mij gewoon aan het lijntje houden. En gewoon niet willen of niet kunnen terugbetalen. Ik vraag of ik manager kan spreken. Medewerker zet mij 5 minuten in wacht en komt dan terug met verhaal dat hij manager heeft gesproken en dat het het dus zeker tot 8 juli duurt vooraleer terugbetaling ok is. 8 juli is 32 werkdagen. Geen 30 werkdagen. Ik vraag ok en kan je me dan garanderen dat het dan op mijn kredietkaart staat. Neen dat kan ik niet garanderen want het kan ook nog wat langer duren. Duidelijk dat dit voor hen een spelletje is en dat men keer op keer hetzelfde verhaal brengt: er is vertraging bij kredietkaartmaatschappij. Dit is echter foute informatie want daar zit totaal geen vertraging, dat weet ik namelijk zeer goed. Het is gewoon dat men niet kan of wil terugbetalen. En ik heb gevoel dat ik men mij aan het lijntje is aan het houden en dat ik nooit mijn geld ga terugzien: ik kan dus niet anders dan dit aan te geven en aan te kaarten bij Test Aankoop, via Trustpilot en eventueel een advocaat dien in te schakelen want mijn geduld is nu echt wel op.

    Omschrijving van uw klacht

    Beste, Op 26 mei heb ik onze huurauto geannuleerd voor Amerika. Dit vanwege de problemen rond Corona. Vrijwel onmiddellijk kreeg ik bevestiging en de melding dat de terugbetaling ongeveer 15 werkdagen in beslag zou nemen. Op zich goed begin. 16 tal werkdagen later echter nog geen terugbetaling op de kredietkaart te bespeuren. Dan maar een vriendelijke mail gestuurd naar de klantendienst om te polsen wat de status is van de terugbetaling. Na 2 dagen, op 19 juni, nog steeds geen antwoord gekregen. Opnieuw mail gestuurd met de vraag om de vorige mail te bekijken en me dringend iets te laten weten. Voorgesteld om eventueel geld over te schrijven op de rekening en ook duidelijk gemaakt dat ik anders andere stappen dien te ondernemen. Plots krijg ik wel een antwoord van de klantendienst, maar een heel kort antwoord: de terugbetaling kan duren tot ongeveer 20 werkdagen. Ondertussen was het al de 19de werkdag. Uitstel dus en ook geen enkele reden waarom of dat men proactief de klanten even inlicht dat er vertraging is? Neen, dat is blijkbaar te veel gevraagd. Mail teruggestuurd met ondermeer de vraag waarom er uitstel is, wat de reden is, enz. Geen feedback op gekregen. Uiteindelijk telefonisch contact genomen, de eerste keer niemand aan de lijn gekregen na halfuur wachten. Paar dagen later opnieuw poging gedaan, namelijk op 23 juni en toen wel medewerker aan de lijn gehad. Ondertussen 23 werkdagen verder. Vriendelijk gevraagd wat de status is van de terugbetaling. En opnieuw ‘ja, alles is in orde, maar het zit momenteel bij administratie en er is vertraging bij de kredietkaartmaatschappij. Het kan misschien nog een week ofzo duren. Het kan ook morgen zijn, maar reken toch pas op volgende week. Ook nog mail gestuurd dat ik met aandrang vraag om de terugbetaling onmiddellijk uit te voeren en dat ik graag bevestiging van datum zou krijgen. Ook met melding dat ik anders een review op Trustpilot ga zetten, maar je kan het al raden. Geen antwoord, geen feedback. Uiteindelijk opnieuw een week verder, 30 juni. Opnieuw een mail gestuurd met de vraag wat de status is van de terugbetaling en graag feedback. Geen reactie. Gebeld dezelfde dag en krijg ik letterlijk als antwoord: ja het zit bij administratie, er is vertraging, het kan 30 werkdagen duren. Opnieuw verlenging. Dit is mij gewoon aan het lijntje houden. En gewoon niet willen of niet kunnen terugbetalen. Ik vraag of ik manager kan spreken. Medewerker zet mij 5 minuten in wacht en komt dan terug met verhaal dat hij manager heeft gesproken en dat het het dus zeker tot 8 juli duurt vooraleer terugbetaling ok is. 8 juli is 32 werkdagen. Geen 30 werkdagen. Ik vraag ok en kan je me dan garanderen dat het dan op mijn kredietkaart staat. Neen dat kan ik niet garanderen want het kan ook nog wat langer duren. Duidelijk dat dit voor hen een spelletje is en dat men keer op keer hetzelfde verhaal brengt: er is vertraging bij kredietkaartmaatschappij. Dit is echter foute informatie want daar zit totaal geen vertraging, dat weet ik namelijk zeer goed. Het is gewoon dat men niet kan of wil terugbetalen. En ik heb gevoel dat ik men mij aan het lijntje is aan het houden en dat ik nooit mijn geld ga terugzien: ik kan dus niet anders dan dit aan te geven en aan te kaarten bij Test Aankoop, via Trustpilot en eventueel een advocaat dien in te schakelen want mijn geduld is nu echt wel op.

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 1441,00

    Schadevergoeding

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)