Problemen met niet nakomen beloftes / verkeerde facturatie

Behandeld door Test-Aankoop

HELLOFRESH BENELUX Zuidpark – Spaklerweg 50-52 , Amsterdam


Deze klacht is Publiek

  • M. T. Aan HELLOFRESH BENELUX

    Beste Naar aanleiding van verkeerde informatie nam ik contact op met de klantendienst van Hello Fresh op 28 april 2020. De klacht betrof dat de voedingswaarden van de gerechten die geafficheerd werden op de website bij aankoop niet overeenkwamen met de uiteindelijke voedingswaarden op de receptkaarten. - Een van de recepten (wildzwijnburger) werd geafficheerd op de website en in de bestelmodule alszijnde een maaltijd per portie van 516 kcal en 11g vetten per gerecht wat uiteindelijk in werkelijkheid neerkwam in de box per portie op 937 kcal en 49g vetten. - Een tweede recept in de box (plaattaart) werd geafficheerd op de website en in de bestelmodule alszijnde een maaltijd per portie van 511 kcal en 37g vetten wat uiteindelijk in de geleverde box een gerecht van 940 kcal en 66,1g vetten werd. Ik deed dus een aankoop waarbij er verkeerdelijk informatie werd verschaft en het voor mij belangrijk is om te werken met de juiste voedingswaarden om persoonlijke redenen. Ik nam contact op om de aankoop te ontbinden. Daar de koop werd gesloten onder verkeerde informatie. Ik nam op 28 april contact op met de klantendienst per chat waarbij ze me een eerste keer afscheepten dat de lagere caloriewaarden klopten en ik me dus geen zorgen hoefde te maken en dat de gegevens bij aankoop klopten. Ik kon dus volgens de klantendienst de gerechten zonder zorgen nuttigen. Ze beëindigden de chat ondanks ik nog vragen had stelden. Ik nam contact op met een diëtist en legde de gerechten en de voedingswaarden voor omdat ik het niet vertrouwde. Deze bevestigde dat de geafficheerde waarden foutief waren. Ik nam opnieuw contact op met de klantendienst per chat. Nu gaven ze wel hun fout toe na de confrontatie met de info van de diëtist in kwestie. Ik eiste een ontbinding van de aankoop wegens een aankoop onder foutieve info en een vertrouwensbreuk dit weigerden ze. In deze chat boden ze me een korting aan van 50% op de geleverde box en een tegoed van €14,64 op mijn account. Ik ging akkoord op voorwaarde dat ze het factuur aanpasten. Ze stuurden nooit een gewijzigde factuur. Via hun website pasten ze wel snel de voedingswaarden aan. Hierop trok ik de domiciliëring in bij de bank en tekende verzet per mail aan. Na nieuw contact per telefoon wensten ze opeens enkel het tegoed te betalen door aftrek van de prijs van een nieuwe bestelde box. Echter weiger ik ooit nog wat te bestellen bij deze onbetrouwbare organisatie. Ik kreeg nadien enkel als communicatie een ontwijkend antwoord op de vragen omtrent de blijvend toekomende betalingsherinneringen. Ik betaalde het resterende bedrag van €43,95 / 2 - €14,64. De rest betwiste ik steeds. Nu eisen ze kosten van €46,00 plus de resterende factuurwaarde. Ik stuurde e-mails op: 1mei, 5 mei, 12mei, 22 mei, 25 mei en 8 juni. Zonder resultaat. Ik heb van de voedingswaarden, het tegoed, de beloofde korting, de gesprekken met de klantendienst allemaal printscreens genomen met datumstempel. Ik hoop via deze weg wel een reactie te krijgen, excuses, een compensatieregeling of een vergoeding voor de gemaakte kosten terug te vorderen.

    Omschrijving van uw klacht

    Beste Naar aanleiding van verkeerde informatie nam ik contact op met de klantendienst van Hello Fresh op 28 april 2020. De klacht betrof dat de voedingswaarden van de gerechten die geafficheerd werden op de website bij aankoop niet overeenkwamen met de uiteindelijke voedingswaarden op de receptkaarten. - Een van de recepten (wildzwijnburger) werd geafficheerd op de website en in de bestelmodule alszijnde een maaltijd per portie van 516 kcal en 11g vetten per gerecht wat uiteindelijk in werkelijkheid neerkwam in de box per portie op 937 kcal en 49g vetten. - Een tweede recept in de box (plaattaart) werd geafficheerd op de website en in de bestelmodule alszijnde een maaltijd per portie van 511 kcal en 37g vetten wat uiteindelijk in de geleverde box een gerecht van 940 kcal en 66,1g vetten werd. Ik deed dus een aankoop waarbij er verkeerdelijk informatie werd verschaft en het voor mij belangrijk is om te werken met de juiste voedingswaarden om persoonlijke redenen. Ik nam contact op om de aankoop te ontbinden. Daar de koop werd gesloten onder verkeerde informatie. Ik nam op 28 april contact op met de klantendienst per chat waarbij ze me een eerste keer afscheepten dat de lagere caloriewaarden klopten en ik me dus geen zorgen hoefde te maken en dat de gegevens bij aankoop klopten. Ik kon dus volgens de klantendienst de gerechten zonder zorgen nuttigen. Ze beëindigden de chat ondanks ik nog vragen had stelden. Ik nam contact op met een diëtist en legde de gerechten en de voedingswaarden voor omdat ik het niet vertrouwde. Deze bevestigde dat de geafficheerde waarden foutief waren. Ik nam opnieuw contact op met de klantendienst per chat. Nu gaven ze wel hun fout toe na de confrontatie met de info van de diëtist in kwestie. Ik eiste een ontbinding van de aankoop wegens een aankoop onder foutieve info en een vertrouwensbreuk dit weigerden ze. In deze chat boden ze me een korting aan van 50% op de geleverde box en een tegoed van €14,64 op mijn account. Ik ging akkoord op voorwaarde dat ze het factuur aanpasten. Ze stuurden nooit een gewijzigde factuur. Via hun website pasten ze wel snel de voedingswaarden aan. Hierop trok ik de domiciliëring in bij de bank en tekende verzet per mail aan. Na nieuw contact per telefoon wensten ze opeens enkel het tegoed te betalen door aftrek van de prijs van een nieuwe bestelde box. Echter weiger ik ooit nog wat te bestellen bij deze onbetrouwbare organisatie. Ik kreeg nadien enkel als communicatie een ontwijkend antwoord op de vragen omtrent de blijvend toekomende betalingsherinneringen. Ik betaalde het resterende bedrag van €43,95 / 2 - €14,64. De rest betwiste ik steeds. Nu eisen ze kosten van €46,00 plus de resterende factuurwaarde. Ik stuurde e-mails op: 1mei, 5 mei, 12mei, 22 mei, 25 mei en 8 juni. Zonder resultaat. Ik heb van de voedingswaarden, het tegoed, de beloofde korting, de gesprekken met de klantendienst allemaal printscreens genomen met datumstempel. Ik hoop via deze weg wel een reactie te krijgen, excuses, een compensatieregeling of een vergoeding voor de gemaakte kosten terug te vorderen.

    Gewenste oplossing

    Herziening van de factuur

    Schadevergoeding

    Excuses / compensatieregeling

  • HELLOFRESH BENELUX Aan M. T.

    Dit is een automatisch bericht.Omdat we jou op andere kanalen beter én sneller kunnen helpen, zijn weniet meer bereikbaar via e-mail. Jouw e-mail wordt niet gelezen. Voor veelgestelde vragen - bijvoorbeeld over jelidmaatschap,betalingenenbezorging- kun je terecht in onsHelpcenter. Wil je graag persoonlijk geholpen worden? Dat kan ook. Je kunt ons bereiken via WhatsApp, de telefoon, chat of social media viadezelink. Wij zijn er elke dag: Maandag t/m woensdag: 09:00 - 23:00 Donderdag en vrijdag: 09:00 - 18:00 Zaterdag: 08:00 - 21:00 Zondag: 09:00 - 22:00 Groeten, Het HelloFresh-team HelloFresh Benelux -- HelloFresh Benelux ZuidparkSpaklerweg 50-521114 AE Amsterdamwww.hellofresh.nlwww.hellofresh.be

    Dit is een automatisch bericht.Omdat we jou op andere kanalen beter én sneller kunnen helpen, zijn weniet meer bereikbaar via e-mail. Jouw e-mail wordt niet gelezen. Voor veelgestelde vragen - bijvoorbeeld over jelidmaatschap,betalingenenbezorging- kun je terecht in onsHelpcenter. Wil je graag persoonlijk geholpen worden? Dat kan ook. Je kunt ons bereiken via WhatsApp, de telefoon, chat of social media viadezelink. Wij zijn er elke dag: Maandag t/m woensdag: 09:00 - 23:00 Donderdag en vrijdag: 09:00 - 18:00 Zaterdag: 08:00 - 21:00 Zondag: 09:00 - 22:00 Groeten, Het HelloFresh-team HelloFresh Benelux -- HelloFresh Benelux ZuidparkSpaklerweg 50-521114 AE Amsterdamwww.hellofresh.nlwww.hellofresh.be

  • Doorgestuurd naar Test-Aankoop 08 juni 2020
  • Privébericht

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)