Weigering terugbetaling annulatie vlucht (Covid-19)

BUDGETAIR Kempische steenweg 301 bus 4, HASSELT


Deze klacht is Publiek

  • M. W. Aan BUDGETAIR

    Beste, Op 9 oktober 2019 boekten wij een heen-en retour ticket naar Colombia. De voorziene terugkeer op 31 maart 2020 ging echter niet door owv de vlucht die werd geannuleerd. Hiervan werden wij op de hoogte gesteld op 25 maart 2020. Dit was veel te laat, op 13 maart waren wij reeds manieren aan het zoeken om terug te geraken omdat we wisten dat de annulatie er zat aan te komen. Op 15 maart stuurden wij reeds meerdere mails met de vraag of onze reis zou doorgaan opdat wij ook de gepaste acties konden ondernemen. Ook hier enkel generieke antwoorden op ontvangen. Hierdoor zaten wij vast in Colombia. Zowel budgetair als KLM waren onbereikbaar met als gevolg een peperdure telefoonrekening. Door het uitblijven van enige vorm van informatie waren wij genoodzaakt om nieuwe tickets te boeken aan woekerprijzen (3005 dollar retourticket, 2 personen). Sinds maart hebben wij meerdere pogingen ondernomen om in contact te komen met budgetair maar zonder gehoor. De telefoonlijnen zijn afgesloten. Buiten geautomatiseerde mails is het volledig stil. Graag hadden wij op zijn minst een datum gehad van wanneer wij een terugbetaling kunnen verwachten. Met vriendelijke groet, M.W

    Omschrijving van uw klacht

    Beste, Op 9 oktober 2019 boekten wij een heen-en retour ticket naar Colombia. De voorziene terugkeer op 31 maart 2020 ging echter niet door owv de vlucht die werd geannuleerd. Hiervan werden wij op de hoogte gesteld op 25 maart 2020. Dit was veel te laat, op 13 maart waren wij reeds manieren aan het zoeken om terug te geraken omdat we wisten dat de annulatie er zat aan te komen. Op 15 maart stuurden wij reeds meerdere mails met de vraag of onze reis zou doorgaan opdat wij ook de gepaste acties konden ondernemen. Ook hier enkel generieke antwoorden op ontvangen. Hierdoor zaten wij vast in Colombia. Zowel budgetair als KLM waren onbereikbaar met als gevolg een peperdure telefoonrekening. Door het uitblijven van enige vorm van informatie waren wij genoodzaakt om nieuwe tickets te boeken aan woekerprijzen (3005 dollar retourticket, 2 personen). Sinds maart hebben wij meerdere pogingen ondernomen om in contact te komen met budgetair maar zonder gehoor. De telefoonlijnen zijn afgesloten. Buiten geautomatiseerde mails is het volledig stil. Graag hadden wij op zijn minst een datum gehad van wanneer wij een terugbetaling kunnen verwachten. Met vriendelijke groet, M.W

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 1005,98

    Schadevergoeding

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)