afgesloten Succesvol

HELLOFRESH BENELUX Zuidpark – Spaklerweg 50-52 , Amsterdam


Deze klacht is Publiek

  • J. D. Aan HELLOFRESH BENELUX

    Beste, via een gratis maaltijdbox geschonken door vrienden werd ik via een sluip abonnement klant van Hello Fresh. Eerst moest ik al mijn betalingsgegevens invoeren alvorens ik mijn gratis box mocht ontvangen. Op de app kon ik dan mijn gerechten kiezen en zag ik dat ik ook al de komende weken boxen betalend had opstaan. Deze had ik dan ook meteen gepauzeerd zover ik kon. Ik had de meldingen van de app allemaal opstaan voor wanneer ik mijn gerechten kon kiezen voor toekomstige betalende boxen of eventueel weer pauzeren. Ook had ik de e-mails opstaan voor eventuele deadlines van het kiezen van boxen etc. Ik zou dus zeker op de hoogte worden gebracht wanneer ik voor een box zou betalen. Ik had geluk met de ontvangen gratis box, lekkere gerechten dus ik wou zeker nog wel eens een box aankopen. Echter werd ik deze morgen wakker met de opmerking dat er 54,95€ van mijn paypal account was gegaan. Uiteraard belde ik meteen de helpdesk, deze was gelukkig beschikbaar op hemelvaart. Echter was de deadline afgelopen nacht om 23.59u en was ik te laat. De box kon niet kosteloos worden geannuleerd, hij kon wel geannuleerd worden maar de 54,95€ werd nog steeds in rekening gebracht. Ik vertelde toen dat ik nooit e-mails had ontvangen desondanks dit toch in mijn app staat aangeduid van wel. De helpdesk liet me weten dat er inderdaad geen mails zouden worden verzonden. Op de hoogte blijven van de boxen was volledig de verantwoordelijkheid van de klant en ik kon niet worden verder geholpen. Dat het de verantwoordelijkheid is van de klant om tijdig alles in orde te brengen ben ik mee akkoord, als zij ook tijdig hun mails of meldingen versturen. Wanneer ik verwacht mails te ontvangen als herinnering vind ik dit een goedkope manier om ons dit dan toch te laten vergeten door geen mails te versturen en alsnog een box in rekening te brengen. Bij de gratis box ging namelijk wel al het mailverkeer, nu was dit niet meer het geval. Ik had toen ik de gratis box ontving, zo ver mogelijk in de toekomst alles stopgezet, helaas kan dit ook maar voor een maand. Je account stopzetten gaat ook niet via de app, dat moet dan weer via internet gebeuren. Via reviews zag ik al dat sinds enkele weken hier ook de dupe van zijn. Heel jammer, de boxen zijn prijs-kwaliteit voor mij wel in orde. Maar een box door mijn strot duwen waarvan ik zelf niet de keuze van kon maken, vind ik ongehoord.

    Omschrijving van uw klacht

    Beste, via een gratis maaltijdbox geschonken door vrienden werd ik via een sluip abonnement klant van Hello Fresh. Eerst moest ik al mijn betalingsgegevens invoeren alvorens ik mijn gratis box mocht ontvangen. Op de app kon ik dan mijn gerechten kiezen en zag ik dat ik ook al de komende weken boxen betalend had opstaan. Deze had ik dan ook meteen gepauzeerd zover ik kon. Ik had de meldingen van de app allemaal opstaan voor wanneer ik mijn gerechten kon kiezen voor toekomstige betalende boxen of eventueel weer pauzeren. Ook had ik de e-mails opstaan voor eventuele deadlines van het kiezen van boxen etc. Ik zou dus zeker op de hoogte worden gebracht wanneer ik voor een box zou betalen. Ik had geluk met de ontvangen gratis box, lekkere gerechten dus ik wou zeker nog wel eens een box aankopen. Echter werd ik deze morgen wakker met de opmerking dat er 54,95€ van mijn paypal account was gegaan. Uiteraard belde ik meteen de helpdesk, deze was gelukkig beschikbaar op hemelvaart. Echter was de deadline afgelopen nacht om 23.59u en was ik te laat. De box kon niet kosteloos worden geannuleerd, hij kon wel geannuleerd worden maar de 54,95€ werd nog steeds in rekening gebracht. Ik vertelde toen dat ik nooit e-mails had ontvangen desondanks dit toch in mijn app staat aangeduid van wel. De helpdesk liet me weten dat er inderdaad geen mails zouden worden verzonden. Op de hoogte blijven van de boxen was volledig de verantwoordelijkheid van de klant en ik kon niet worden verder geholpen. Dat het de verantwoordelijkheid is van de klant om tijdig alles in orde te brengen ben ik mee akkoord, als zij ook tijdig hun mails of meldingen versturen. Wanneer ik verwacht mails te ontvangen als herinnering vind ik dit een goedkope manier om ons dit dan toch te laten vergeten door geen mails te versturen en alsnog een box in rekening te brengen. Bij de gratis box ging namelijk wel al het mailverkeer, nu was dit niet meer het geval. Ik had toen ik de gratis box ontving, zo ver mogelijk in de toekomst alles stopgezet, helaas kan dit ook maar voor een maand. Je account stopzetten gaat ook niet via de app, dat moet dan weer via internet gebeuren. Via reviews zag ik al dat sinds enkele weken hier ook de dupe van zijn. Heel jammer, de boxen zijn prijs-kwaliteit voor mij wel in orde. Maar een box door mijn strot duwen waarvan ik zelf niet de keuze van kon maken, vind ik ongehoord.

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 54,95

  • HELLOFRESH BENELUX Aan J. D.

    Dit is een automatisch bericht.Omdat we jou op andere kanalen beter én sneller kunnen helpen, zijn weniet meer bereikbaar via e-mail. Jouw e-mail wordt niet gelezen. Voor veelgestelde vragen - bijvoorbeeld over jelidmaatschap,betalingenenbezorging- kun je terecht in onsHelpcenter. Wil je graag persoonlijk geholpen worden? Dat kan ook. Je kunt ons bereiken via WhatsApp, de telefoon, chat of social media viadezelink. Wij zijn er elke dag: Maandag t/m woensdag: 09:00 - 23:00 Donderdag en vrijdag: 09:00 - 18:00 Zaterdag: 08:00 - 21:00 Zondag: 09:00 - 22:00 Groeten, Het HelloFresh-team HelloFresh Benelux -- HelloFresh Benelux ZuidparkSpaklerweg 50-521114 AE Amsterdamwww.hellofresh.nlwww.hellofresh.be

    Dit is een automatisch bericht.Omdat we jou op andere kanalen beter én sneller kunnen helpen, zijn weniet meer bereikbaar via e-mail. Jouw e-mail wordt niet gelezen. Voor veelgestelde vragen - bijvoorbeeld over jelidmaatschap,betalingenenbezorging- kun je terecht in onsHelpcenter. Wil je graag persoonlijk geholpen worden? Dat kan ook. Je kunt ons bereiken via WhatsApp, de telefoon, chat of social media viadezelink. Wij zijn er elke dag: Maandag t/m woensdag: 09:00 - 23:00 Donderdag en vrijdag: 09:00 - 18:00 Zaterdag: 08:00 - 21:00 Zondag: 09:00 - 22:00 Groeten, Het HelloFresh-team HelloFresh Benelux -- HelloFresh Benelux ZuidparkSpaklerweg 50-521114 AE Amsterdamwww.hellofresh.nlwww.hellofresh.be

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)