back

Problemen met terugbetaling

JOKER REIZEN Geerdegemvaart 96/98, MECHELEN
afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

F. M.

aan: JOKER REIZEN

06/04/2020

Beste In mei ging ik op groepsreis met de maatschappij Joker. Door de corona wordt mijn geld niet terug gestort en krijg ik een tegoedbon. Maar volgend jaar kan ik niet meer reizen door mijn nieuwe job en wil ik mijn geld terug. Ik had al 895 euro gestort, ik zou dat geld graag terug hebben. Mvg Fauve Malfait

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 895,00
  • Terugbetaling

Berichten (1)

JOKER REIZEN

aan: F. M.

07/04/2020

Geachte mevrouw Malfait, Beste Fauve, Zoals we je reeds via social media, telefoon en e-mail lieten weten, krijg je van Joker een tegoedbon voor je betaalde bedrag en dit naar aanleiding van het Ministerieel Besluit (BS.20.3.2020), inzake het terugbetalen van pakketreizen. De vele geannuleerde vluchten en reizen van de voorbije weken en bijhorende terugbetalingen aan reizigers wegen enorm zwaar op de hele reissector. Om de opvolging van alle dossiers blijvend mogelijk te maken, nam de Federale Overheidsdienst Economie op donderdag 19 maart deze beslissing. Deze tegoedbon staat op jouw naam en kan je binnen Joker gebruiken voor heel wat verschillende soorten reizen. Je moet er dus niet dezelfde reis mee boeken (maar dat mag natuurlijk wel). De waarde van deze Joker-tegoedbon is te allen tijde gedekt door het Belgische Garantiefonds Reizen. Een extra zekerheid in deze onzekere tijden. Om gedupeerde reizigers een beetje tegemoet te komen, hadden we bij Joker beslist om deze tegoedbon zelfs langer te laten gelden dan de termijn die de overheid voorstelde (tot eind september 2021, i.p.v. een jaar). Gisteren, 6/04/2020 is er een wijziging gekomen in dat Ministerieel Besluit. Hierin staat dat indien de reiziger binnen het jaar na uitgifte van dit tegoed geen nieuwe reis heeft kunnen boeken, de reisorganisator dient terug te betalen. Na de vervaldatum van dit tegoed, heeft de reisorganisator dan 6 maanden de tijd voor deze terugbetaling. Wij zullen dat ook verder op die manier toepassen. We hopen dat je zo voldoende bent gea¯nformeerd en vragen ook aan Test Aankoop om te bevestigen dat Joker op deze manier handelt zoals voorgeschreven in het Ministerieel Besluit. We hopen uiteraard dat je alsnog met Joker in de toekomst op reis kan gaan, lukt het door je nieuwe job niet in 2021, dan misschien wel in 2022. En kan je uiteindelijk niet reizen, dan betalen we je volgens bovenstaande regelgeving je bedrag ook terug. We hopen natuurlijk dat niet iedereen uiteindelijk de beslissing neemt om over een jaar een terugbetaling te vragen, maar wel degelijk een nieuwe reis zal boeken, want anders zou dit Ministerieel Besluit alsnog een wrang averechts effect kunnen hebben op de reissector. We staan zelf momenteel dag en nacht klaar voor al onze reizigers, maar moeten nu ook rekenen op het begrip van onze klanten in deze turbulente tijden. Met vriendelijke groeten, Jeroen Vincken Commercieel Directeur Joker