Te Rap Kapot & Niet verdergeholpen tijdens garantieperiode

afgesloten gedeeltelijk succesvol Behandeld door Test-Aankoop 103913545

HP Hermeslaan 1A, DIEGEM


Deze klacht is Publiek

  • V. T. Aan HP

    Beste, eind 2017 ik een HP Notebook aangekocht (serienummer 8CG71402N9). Reeds na enkele maanden kreeg ik de laptop niet meer opgestart en heb ik in eerste instantie zelf het probleem willen verhelpen. Mijn online zoektochten leverden echter niets op en nog enkele maanden later, in september 2018, heb ik uiteindelijk mijn klacht kunnen neerleggen op een HP Forum. Hiervoor heb ik mij dan ook moeten registreren waarna ik van HP een schriftelijke bevestiging heb ontvangen van mijn registratie en van het aanmaken van mijn dossier (met initieel nr. 5020038710). Ik moet zeggen dat het al niet evident was om online mijn klacht te kunnen neerleggen: ik vond niet snel een telefoonnummer, de chatbot was toen (nog) niet actief, en ook op het forum van HP zelf vond ik geen duidelijke uitleg om mijn probleem te verhelpen. De telefoonnummer die ik wel vond liet me lang wachten in de rij wachten waarop ik heb afgelegd. Alhoewel ik mijn klacht had neergeschreven en mijn gegevens had achtergelaten, ben ik spijtig genoeg nooit gecontacteerd geweest door HP. Omdat ik al vreesde dat de garantieperiode bijna voorbij zou zijn zonder dat de laptop hersteld zou geraken, heb ik recent opnieuw uw dienst-na-verkoop proberen te bereiken. Na een lange chatbot-sessie die niets opleverde, vond ik op uw website een telefoonnummer terug waar ik 1u47seconden in de wacht heb gestaan, waarna ik het bericht kreeg dat mijn oproep niet verder zou behandeld worden. Na vervolgens nog eens ingebeld te hebben en 20 minuten te moeten wachten, heb ik de contactgegevens van HP hoofdkantoor kunnen vinden, waar ik een andere telefoonnummer heb ontvangen (laatste 2 cijfers die anders zijn). De persoon die opnam heeft opnieuw een dossier aangemaakt, en na alle gegevens (pc-gegevens, foutcodes van de testen, verkeerd telefoonnummer, ...) bezorgd te hebben, werd mij meegedeeld dat de pc hersteld kon worden voor 285 euro incl. vervoerkosten. Aangezien ik slechts enkele maanden de pc heb kunnen gebruiken, de herstelkosten bijna de helft van de initiële aankoopprijs bedragen, en ik niet verder ben geholpen door HP tijdens de garantieperiode, wil ik uiteraard deze kost ook niet betalen. Na mijn voorstel om zelf voor het transport te zorgen, maar dat ik wel een beter voorstel van HP verwacht, heb ik het volgende schriftelijke antwoord gekregen: - "uw dossier is in 2018 aangemaakt, dit is een poos geleden en deze melding kunnen we niet meenemen"; - "online een dossier aanmaken voorkomt fouten, maar wij nemen geen contact met u op"; - "we willen de laptop komen halen en laten repareren tegen betaling van 285 euro"; - "u kan ook altijd zelf naar een computerwinkel stappen om het daar te laten repareren". Indien nodig kan ik een kopie bezorgen van alle schriftelijke communicatie en van de verkeerde contactgegevens die online terug te vinden zijn en die de inbellende consumenten na een uur uit het systeem werpen. Ik ben uiteraard niet tevreden met het antwoord van hierboven: een klacht wordt niet in aanmerking genomen, de klant moet zelf moeite doen om HP meermaals te contacteren (en dan nog), de klant wordt niet verder geholpen tijdens de garantieperiode (wel buiten de garantie, mits betaling), ... Ik wil u daarom vragen om mij een eerlijk voorstel te willen doen, rekening houdend met het bovenstaande en dat het niet gemakkelijk is om HP Support te bereiken, wat op zich al een serieuze barrière betekent voor de consumenten die u willen bereiken. Alvast dank voor uw antwoord. Mvg,

    Omschrijving van uw klacht

    Beste, eind 2017 ik een HP Notebook aangekocht (serienummer 8CG71402N9). Reeds na enkele maanden kreeg ik de laptop niet meer opgestart en heb ik in eerste instantie zelf het probleem willen verhelpen. Mijn online zoektochten leverden echter niets op en nog enkele maanden later, in september 2018, heb ik uiteindelijk mijn klacht kunnen neerleggen op een HP Forum. Hiervoor heb ik mij dan ook moeten registreren waarna ik van HP een schriftelijke bevestiging heb ontvangen van mijn registratie en van het aanmaken van mijn dossier (met initieel nr. 5020038710). Ik moet zeggen dat het al niet evident was om online mijn klacht te kunnen neerleggen: ik vond niet snel een telefoonnummer, de chatbot was toen (nog) niet actief, en ook op het forum van HP zelf vond ik geen duidelijke uitleg om mijn probleem te verhelpen. De telefoonnummer die ik wel vond liet me lang wachten in de rij wachten waarop ik heb afgelegd. Alhoewel ik mijn klacht had neergeschreven en mijn gegevens had achtergelaten, ben ik spijtig genoeg nooit gecontacteerd geweest door HP. Omdat ik al vreesde dat de garantieperiode bijna voorbij zou zijn zonder dat de laptop hersteld zou geraken, heb ik recent opnieuw uw dienst-na-verkoop proberen te bereiken. Na een lange chatbot-sessie die niets opleverde, vond ik op uw website een telefoonnummer terug waar ik 1u47seconden in de wacht heb gestaan, waarna ik het bericht kreeg dat mijn oproep niet verder zou behandeld worden. Na vervolgens nog eens ingebeld te hebben en 20 minuten te moeten wachten, heb ik de contactgegevens van HP hoofdkantoor kunnen vinden, waar ik een andere telefoonnummer heb ontvangen (laatste 2 cijfers die anders zijn). De persoon die opnam heeft opnieuw een dossier aangemaakt, en na alle gegevens (pc-gegevens, foutcodes van de testen, verkeerd telefoonnummer, ...) bezorgd te hebben, werd mij meegedeeld dat de pc hersteld kon worden voor 285 euro incl. vervoerkosten. Aangezien ik slechts enkele maanden de pc heb kunnen gebruiken, de herstelkosten bijna de helft van de initiële aankoopprijs bedragen, en ik niet verder ben geholpen door HP tijdens de garantieperiode, wil ik uiteraard deze kost ook niet betalen. Na mijn voorstel om zelf voor het transport te zorgen, maar dat ik wel een beter voorstel van HP verwacht, heb ik het volgende schriftelijke antwoord gekregen: - "uw dossier is in 2018 aangemaakt, dit is een poos geleden en deze melding kunnen we niet meenemen"; - "online een dossier aanmaken voorkomt fouten, maar wij nemen geen contact met u op"; - "we willen de laptop komen halen en laten repareren tegen betaling van 285 euro"; - "u kan ook altijd zelf naar een computerwinkel stappen om het daar te laten repareren". Indien nodig kan ik een kopie bezorgen van alle schriftelijke communicatie en van de verkeerde contactgegevens die online terug te vinden zijn en die de inbellende consumenten na een uur uit het systeem werpen. Ik ben uiteraard niet tevreden met het antwoord van hierboven: een klacht wordt niet in aanmerking genomen, de klant moet zelf moeite doen om HP meermaals te contacteren (en dan nog), de klant wordt niet verder geholpen tijdens de garantieperiode (wel buiten de garantie, mits betaling), ... Ik wil u daarom vragen om mij een eerlijk voorstel te willen doen, rekening houdend met het bovenstaande en dat het niet gemakkelijk is om HP Support te bereiken, wat op zich al een serieuze barrière betekent voor de consumenten die u willen bereiken. Alvast dank voor uw antwoord. Mvg,

    Gewenste oplossing

    Vervanging

  • Doorgestuurd naar Test-Aankoop 23 april 2020
  • Privébericht

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)