OPGELICHT!(verplichte annuleringskosten)

SEATS AND SOFAS Autolei 55, WOMMELGEM


Deze klacht is Publiek

  • Y. I. Aan SEATS AND SOFAS

    Beste, we zijn vandaag 14/02/2020 en ik en mijn vriendin Zijn opgelicht geweest bij Seat & Sofa. We zijn gisteren (dus 13/02/2020) langs geweest bij seat and sofa te Machelen nadat ik een kortings artikel zag op het internet dat heel interessant was en de moeite was om er is te gaan kijken om al onze opties bekijken. Vooral omdat we een jong koppel zijn dat net zijn gaan samen wonen en dringend op zoek waren naar een goede en een betaalbare zetel. We kwamen binnen en direct kwam er een man naar ons toe vragen of we enig hulp nodig hadden . Hij oogde heel vriendelijk en dat waardeerde we wel. We waren aan het rond kijken en bij elke zetel kwam die man ons beetje stalken om te vragen of het goed was en hij kwam ook telkens met kortingen die hij op dat moment eigenlijk uit zijn duimpje verzon maaar dat hadden we niet door aangezien dit de eerste keer is dat wij dit doen . Dit is allemaal nieuwe voor ons en hij heeft daar misbruik van gemaakt. We waren aan het twijfelen over 2 meubels waar hij lekkere kortingen op had geveven maar we waren niet overgehaasd om eentje te kopen want we hadden nog andere winkels om naar rond te gaan kijken ( wat logisch is). Uiteindelijk wouden we weggaan en misschien een ander dag terug komen voor het zelfde aanbod. Maar de man zei dat als we nu weggaan en volgende keer terug komen de kortingen niet het zelfde blijven en zelfs weg kunnen gaan. Dus om er voor te zorgen dat we de kortingen konden “reserveren” moesten we een optie bon maken met een bedenking tijd van 1 week. Dat oogde allemaal prima voor ons dus hebben aan de balie met de man een bonnentje gemaakt . Maar wat bleek was dat geen optie bon maar een koopovereenkomst! Maar ik had al getekend. En toen ik erover iets zei eant ik las de kleine lettertjes dat er annuleringskosten zijn. Zei die man van “neeeujhh dat is allemaal normaal proceduren. Alles blijft in je macht je mag het kopen of niet kopen wanneer je wilt want die annuleringskosten zijn N.V.T. . Wat ik al heel raar vond maar jammer genoeg had ik hem erop aan vertrouwd. Vervolgens moesten we naar een dame aan de balie en zij deed alle papier werk. Plots moesten we een “waarborg” van 400€ betalen om die deal te reserveren zodat de kortingen niet weggaan. Wat ik al heel raar vond , want ik wou niet betalen maar die man zei tegen die vrouw om van die 400€ maar 80€ te maken qua waarborg. En de vrouw zij daarna tegen ons dat ze dat wel ging fiksen en niemand er van af mochts weten. Dus we hebben 80€ waarborg betaald en een week bedenk tijd als we de zetel wel of niet gingen kopen. De volgende dag ( vandaag dus 14/02/202) zijn we verder gaan kijken naar andere zetels en andere winkels en hebben uitendelijk een mooi zetel gevonden dat paste bij ons budget . Dus hebben we een nieuw zetel gekocht bij een ander winkel (belgica om precies te zijn) die zetel koste 1000€. Daarna zijn we zo vriendelijk genoeg om terug te gaan naar seat and sofa om hun persoonlijk te laten weten dat we de zetel toch nietmeer gaan kopen en zodat we ons 80€ waarborg konden terug krijgen. Wat blijkt is die man is plots een ander persoon geworden en verteld ons allemaal hele andere dingen onder andere dat we dat niet moesten doen anders moeten we een schadevergoeding betalen van 30% ( wat komt op 300€) maar wij accepteerde dat niet en we hebben een mondeling discussie gehad van 30min (waarvan ik een paar minuten heb kunnen filmen hoe ze ons aan het oplichten waren met andere praatjes) ik vroeg naar de manager maar ze zeiden dat hij er niet was en ik morgen moest komen. Dat terwijl ze allemaal (want ze waren met 3 aan de kassa de dame van gisteren en een ander man) leuk staan te lachen ( ons uitlachen dus) dat terwijl mijn vriendin hun vertelde dat ze ons echt hebben opgelicht. De man reageerde daarna dat we maar dan naar de rechter moeten gaan. Dit vind ik helemaal niet kunnen want ik heb gezien dat er meerdere mensen zo bij seat & sofa zo belazerd zijn geweest . Daarom hoop ik evht dat dit gezien word en behandeld word want we hebben geen zin in dit gezeik. Gelieve ons te helpen en te contacteren aub We willen ons geld terug rechtvaardigheid zodat dit niet gebeurt bij andere mensen !!! Mvg,

    Omschrijving van uw klacht

    Beste, we zijn vandaag 14/02/2020 en ik en mijn vriendin Zijn opgelicht geweest bij Seat & Sofa. We zijn gisteren (dus 13/02/2020) langs geweest bij seat and sofa te Machelen nadat ik een kortings artikel zag op het internet dat heel interessant was en de moeite was om er is te gaan kijken om al onze opties bekijken. Vooral omdat we een jong koppel zijn dat net zijn gaan samen wonen en dringend op zoek waren naar een goede en een betaalbare zetel. We kwamen binnen en direct kwam er een man naar ons toe vragen of we enig hulp nodig hadden . Hij oogde heel vriendelijk en dat waardeerde we wel. We waren aan het rond kijken en bij elke zetel kwam die man ons beetje stalken om te vragen of het goed was en hij kwam ook telkens met kortingen die hij op dat moment eigenlijk uit zijn duimpje verzon maaar dat hadden we niet door aangezien dit de eerste keer is dat wij dit doen . Dit is allemaal nieuwe voor ons en hij heeft daar misbruik van gemaakt. We waren aan het twijfelen over 2 meubels waar hij lekkere kortingen op had geveven maar we waren niet overgehaasd om eentje te kopen want we hadden nog andere winkels om naar rond te gaan kijken ( wat logisch is). Uiteindelijk wouden we weggaan en misschien een ander dag terug komen voor het zelfde aanbod. Maar de man zei dat als we nu weggaan en volgende keer terug komen de kortingen niet het zelfde blijven en zelfs weg kunnen gaan. Dus om er voor te zorgen dat we de kortingen konden “reserveren” moesten we een optie bon maken met een bedenking tijd van 1 week. Dat oogde allemaal prima voor ons dus hebben aan de balie met de man een bonnentje gemaakt . Maar wat bleek was dat geen optie bon maar een koopovereenkomst! Maar ik had al getekend. En toen ik erover iets zei eant ik las de kleine lettertjes dat er annuleringskosten zijn. Zei die man van “neeeujhh dat is allemaal normaal proceduren. Alles blijft in je macht je mag het kopen of niet kopen wanneer je wilt want die annuleringskosten zijn N.V.T. . Wat ik al heel raar vond maar jammer genoeg had ik hem erop aan vertrouwd. Vervolgens moesten we naar een dame aan de balie en zij deed alle papier werk. Plots moesten we een “waarborg” van 400€ betalen om die deal te reserveren zodat de kortingen niet weggaan. Wat ik al heel raar vond , want ik wou niet betalen maar die man zei tegen die vrouw om van die 400€ maar 80€ te maken qua waarborg. En de vrouw zij daarna tegen ons dat ze dat wel ging fiksen en niemand er van af mochts weten. Dus we hebben 80€ waarborg betaald en een week bedenk tijd als we de zetel wel of niet gingen kopen. De volgende dag ( vandaag dus 14/02/202) zijn we verder gaan kijken naar andere zetels en andere winkels en hebben uitendelijk een mooi zetel gevonden dat paste bij ons budget . Dus hebben we een nieuw zetel gekocht bij een ander winkel (belgica om precies te zijn) die zetel koste 1000€. Daarna zijn we zo vriendelijk genoeg om terug te gaan naar seat and sofa om hun persoonlijk te laten weten dat we de zetel toch nietmeer gaan kopen en zodat we ons 80€ waarborg konden terug krijgen. Wat blijkt is die man is plots een ander persoon geworden en verteld ons allemaal hele andere dingen onder andere dat we dat niet moesten doen anders moeten we een schadevergoeding betalen van 30% ( wat komt op 300€) maar wij accepteerde dat niet en we hebben een mondeling discussie gehad van 30min (waarvan ik een paar minuten heb kunnen filmen hoe ze ons aan het oplichten waren met andere praatjes) ik vroeg naar de manager maar ze zeiden dat hij er niet was en ik morgen moest komen. Dat terwijl ze allemaal (want ze waren met 3 aan de kassa de dame van gisteren en een ander man) leuk staan te lachen ( ons uitlachen dus) dat terwijl mijn vriendin hun vertelde dat ze ons echt hebben opgelicht. De man reageerde daarna dat we maar dan naar de rechter moeten gaan. Dit vind ik helemaal niet kunnen want ik heb gezien dat er meerdere mensen zo bij seat & sofa zo belazerd zijn geweest . Daarom hoop ik evht dat dit gezien word en behandeld word want we hebben geen zin in dit gezeik. Gelieve ons te helpen en te contacteren aub We willen ons geld terug rechtvaardigheid zodat dit niet gebeurt bij andere mensen !!! Mvg,

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 80,00

    Herziening van de factuur

    Schadevergoeding

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)