Ontbreken Adaptive Cruise Control

Citroën Mechelen


Deze klacht is Publiek

  • A. B. Aan Citroën Mechelen

    Beste PSA Mechelen, Beste Manolito, We contacteren jullie via deze weg om hopelijk snel tot een eindfase in het debacle van onze nieuwe Citroen Berlingo auto te komen. Een week na (de enorm vertraagde) oplevering van de auto kwamen we tot de vaststelling dat deze auto niet over een adaptive cruise control beschikte, een optie die we wel degelijk via het pack “Drive Assist” besteld hadden. Tot onze grote verbazing bleken jullie hier van op de hoogte te zijn en was dat blijkbaar dé reden van vertraging van oplevering van de auto. Dit werd nooit zo gecommuniceerd. Voor ons is dit de tweede maal dat ons vertrouwen in het PSA Mechelen team grondig geschonden wordt. Wij kochten namelijk heel bewust een nieuwe wagen, met alle veiligheidsopties die we essentieel achtten. Uiteindelijk kregen we de wagen van onze keuze niet opgeleverd. We hebben deze discrepantie zelf moeten vaststellen en bijgevolg dus ook dat we eigenlijk betaald hebben voor een optie die niet in de wagen aanwezig is. Vanuit een commercieel standpunt is dit ondenkbaar dat een consument een niet geleverde optie zelf achteraf moet ‘ontdekken’ en er wel voor betaald heeft. Na geprobeerd te hebben dit samen op te lossen, met dank aan Kris voor de inspanningen, staan we echter een tweede maal voor een voldongen feit. De auto met opties die we zorgvuldig selecteerden, kan niet worden geproduceerd en een alternatief is niet voor handen. Bijgevolg zien we nog maar 1 oplossing: de terugbetaling van het pack “Drive Assist” en een commerciële tegemoetkoming voor het niet inlossen van onze verwachtingen die bij het plaatsen van onze bijstelling in januari 2018 door PSA Mechelen geschept werden. Aangezien jullie niet reageerden op onze eerdere email van 15/12/2019, contacteren we jullie nu via Test Aankoop. Graag horen wij deze week (3) wat jullie verder in dit dossier gaan ondernemen. Met vriendelijke groeten, Astrid Bryon en Yann de Mey

    Omschrijving van uw klacht

    Beste PSA Mechelen, Beste Manolito, We contacteren jullie via deze weg om hopelijk snel tot een eindfase in het debacle van onze nieuwe Citroen Berlingo auto te komen. Een week na (de enorm vertraagde) oplevering van de auto kwamen we tot de vaststelling dat deze auto niet over een adaptive cruise control beschikte, een optie die we wel degelijk via het pack “Drive Assist” besteld hadden. Tot onze grote verbazing bleken jullie hier van op de hoogte te zijn en was dat blijkbaar dé reden van vertraging van oplevering van de auto. Dit werd nooit zo gecommuniceerd. Voor ons is dit de tweede maal dat ons vertrouwen in het PSA Mechelen team grondig geschonden wordt. Wij kochten namelijk heel bewust een nieuwe wagen, met alle veiligheidsopties die we essentieel achtten. Uiteindelijk kregen we de wagen van onze keuze niet opgeleverd. We hebben deze discrepantie zelf moeten vaststellen en bijgevolg dus ook dat we eigenlijk betaald hebben voor een optie die niet in de wagen aanwezig is. Vanuit een commercieel standpunt is dit ondenkbaar dat een consument een niet geleverde optie zelf achteraf moet ‘ontdekken’ en er wel voor betaald heeft. Na geprobeerd te hebben dit samen op te lossen, met dank aan Kris voor de inspanningen, staan we echter een tweede maal voor een voldongen feit. De auto met opties die we zorgvuldig selecteerden, kan niet worden geproduceerd en een alternatief is niet voor handen. Bijgevolg zien we nog maar 1 oplossing: de terugbetaling van het pack “Drive Assist” en een commerciële tegemoetkoming voor het niet inlossen van onze verwachtingen die bij het plaatsen van onze bijstelling in januari 2018 door PSA Mechelen geschept werden. Aangezien jullie niet reageerden op onze eerdere email van 15/12/2019, contacteren we jullie nu via Test Aankoop. Graag horen wij deze week (3) wat jullie verder in dit dossier gaan ondernemen. Met vriendelijke groeten, Astrid Bryon en Yann de Mey

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 150,00

    Schadevergoeding

    Bijgevoegde documenten
    Geen documenten bijgevoegd

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)