Boete opzegging contract R4WEBSHOP00260572 Klantnr 611155074 EN Nieuw ongewenst abonnement 623313119

afgesloten Succesvol

PROXIMUS Koning Albert ll-laan 27B, BRUSSEL


Deze klacht is Publiek

  • P. V. Aan PROXIMUS

    Zaak 1: Vroegtijdig stopzetten contract R4WEBSHOP002630572 van 22/01/2019. Abonnement met playstation volgens webschop en factuur proximus 8588512. Playstation staat gefactureerd aan 354,50 Euro. Zijn de enige documenten en verbintenissen met mij als klant. Op 30 november beslis ik als klant om weg te gaan bij proximus en een nieuwe provider te kiezen. Op voorhand had ik al verschillende keren gebeld naar proximus om te horen te krijgen wat de verbrekingsvergoeding in mijn geval zou betekenen.Proximus verhoogde ook zijn tarieven per 1/1/2020 en stond bij laatste factuur dat er kosteloos kan opgezegd worden. Ik heb hier als klant veel verschillende antwoorden op gekregen. Van huh... is al afbetaald tot... Rest verschil met u afbetalingsplan toestel 'wat ik niet heb' en een bedrag van 344,82 wat ik nu in januari 2020 krijg met als tittel 'eenmalige kost'. Op mijn factuur '8588512' staat playstation 354,50 euro excl. btw. 354,50 / 2 = 177,25 euro exl. btw 177,25 plus btw dacht ik te betalen. Ik heb geen andere papieren of bedragen ooit gezien over deze aankoop. Ook geen aflossingstabellen of ander bedrag prijs playstation. Ik heb hier al heel veel voor gebeld naar proximus. Op voorhand tijdens en nu nog. Zaak 2: Op 27 november ben ik naar proximus Halle center geweest. Voor info over stopzetting contract en de technische problemen. Voor de technische problemen hebben ze mijn paspoort gevraagd. Ze gingen gsm full control nemen en alle andere producten overzetten van Bussines account naar privé. Ze kon dat tegen uiterlijk maandag 2 december uit voeren. Zonder recht op.... zoals een nieuwe klant? Anders moest ik alles eerst opzeggen - alle materiaal binnen brengen - twee weken geen verbindingen hebben om dan nieuwe klant te worden bij proximus?? Dus ik besluit alles te stoppen en ik heb daar een document van met datum 30 november. ' enkel voor klantnummer 611155074 blijkbaar' Want klantnummer 623313119 is wel blijven lopen. Papier van proximus wijziging gekregen en direct gebeld voor schrapping van dit nieuwe abonnement maar hebben ze niet gedaan. Dus in januari terug factuur. Terug gebeld en specifiek gevraagd mij de annulatie te mailen en hebben ze nu ook gedaan. Ik heb geen dienst gebruikt van dat nieuw abonnement. Ik heb daar ook nooit voor getekend, ingelogd.... Ik ben VOLLEDIG klant bij scarlet sinds 18 december. Ik heb een ontvangstbewijs voor het inleveren van de modem en tv recorder op 18/12/2019. Door verkoper 094164 te Halle. Deze verkoper zei me ook dat de credit nota van 21 euro voor netflix niet moest betaald worden door dat nieuw abonement famielus? Toch ook moeten betalen. Proximus is niet correct tegenover mij en als ik bel kunnen ze me niet helpen of willen ze niet. De vorige aan de lijn beweerde zelf dat ik geen bezwarend gelijk heb terwijl ik gewoon de correcte rekening vraag van hetgeen proximus met mij heeft afgesloten. Maar ze hebben de correcte papieren niet en laten ze het dus over aan de automatische aanrekeningen en het systeem om te doen betalen. Dit is voor mij stap 1. Ik heb ook nog een DAS verzekering. Kan u iets doen? Dank.

    Omschrijving van uw klacht

    Zaak 1: Vroegtijdig stopzetten contract R4WEBSHOP002630572 van 22/01/2019. Abonnement met playstation volgens webschop en factuur proximus 8588512. Playstation staat gefactureerd aan 354,50 Euro. Zijn de enige documenten en verbintenissen met mij als klant. Op 30 november beslis ik als klant om weg te gaan bij proximus en een nieuwe provider te kiezen. Op voorhand had ik al verschillende keren gebeld naar proximus om te horen te krijgen wat de verbrekingsvergoeding in mijn geval zou betekenen.Proximus verhoogde ook zijn tarieven per 1/1/2020 en stond bij laatste factuur dat er kosteloos kan opgezegd worden. Ik heb hier als klant veel verschillende antwoorden op gekregen. Van huh... is al afbetaald tot... Rest verschil met u afbetalingsplan toestel 'wat ik niet heb' en een bedrag van 344,82 wat ik nu in januari 2020 krijg met als tittel 'eenmalige kost'. Op mijn factuur '8588512' staat playstation 354,50 euro excl. btw. 354,50 / 2 = 177,25 euro exl. btw 177,25 plus btw dacht ik te betalen. Ik heb geen andere papieren of bedragen ooit gezien over deze aankoop. Ook geen aflossingstabellen of ander bedrag prijs playstation. Ik heb hier al heel veel voor gebeld naar proximus. Op voorhand tijdens en nu nog. Zaak 2: Op 27 november ben ik naar proximus Halle center geweest. Voor info over stopzetting contract en de technische problemen. Voor de technische problemen hebben ze mijn paspoort gevraagd. Ze gingen gsm full control nemen en alle andere producten overzetten van Bussines account naar privé. Ze kon dat tegen uiterlijk maandag 2 december uit voeren. Zonder recht op.... zoals een nieuwe klant? Anders moest ik alles eerst opzeggen - alle materiaal binnen brengen - twee weken geen verbindingen hebben om dan nieuwe klant te worden bij proximus?? Dus ik besluit alles te stoppen en ik heb daar een document van met datum 30 november. ' enkel voor klantnummer 611155074 blijkbaar' Want klantnummer 623313119 is wel blijven lopen. Papier van proximus wijziging gekregen en direct gebeld voor schrapping van dit nieuwe abonnement maar hebben ze niet gedaan. Dus in januari terug factuur. Terug gebeld en specifiek gevraagd mij de annulatie te mailen en hebben ze nu ook gedaan. Ik heb geen dienst gebruikt van dat nieuw abonnement. Ik heb daar ook nooit voor getekend, ingelogd.... Ik ben VOLLEDIG klant bij scarlet sinds 18 december. Ik heb een ontvangstbewijs voor het inleveren van de modem en tv recorder op 18/12/2019. Door verkoper 094164 te Halle. Deze verkoper zei me ook dat de credit nota van 21 euro voor netflix niet moest betaald worden door dat nieuw abonement famielus? Toch ook moeten betalen. Proximus is niet correct tegenover mij en als ik bel kunnen ze me niet helpen of willen ze niet. De vorige aan de lijn beweerde zelf dat ik geen bezwarend gelijk heb terwijl ik gewoon de correcte rekening vraag van hetgeen proximus met mij heeft afgesloten. Maar ze hebben de correcte papieren niet en laten ze het dus over aan de automatische aanrekeningen en het systeem om te doen betalen. Dit is voor mij stap 1. Ik heb ook nog een DAS verzekering. Kan u iets doen? Dank.

    Gewenste oplossing

    Herziening van de factuur

    Bijgevoegde documenten
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
  • PROXIMUS Aan P. V.

    Dag mevrouw,Dag mijnheer, Hierbij bevestig ik dat alle nodige informatie werd gegeven tijdens ons telefonisch contact. Bedankt voor het vertrouwen. Met vriendelijke groeten, Het Proximus-team Hebt u nog andere vragen of opmerkingen? Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestart Om u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd. Ref. [THREAD_ID:192962385589]

    Dag mevrouw,Dag mijnheer, Hierbij bevestig ik dat alle nodige informatie werd gegeven tijdens ons telefonisch contact. Bedankt voor het vertrouwen. Met vriendelijke groeten, Het Proximus-team Hebt u nog andere vragen of opmerkingen? Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestart Om u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd. Ref. [THREAD_ID:192962385589]

  • P. V. Aan PROXIMUS

    Geachte Proximus, Dank u. Jammer dat het zo ver moest komen voor er een vergelijk kon komen. P.V.

    Geachte Proximus, Dank u. Jammer dat het zo ver moest komen voor er een vergelijk kon komen. P.V.

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)