back

Alarminstallatie werkt niet meer naar opzeg meldkamer

VERISURE Raketstraat, Brussel
afgesloten Succesvol Behandeld door Test-Aankoop

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

E. V.

aan: VERISURE

21/12/2019

Klacht aan Verisure. In mei 2016 werd een Verisure alarminstallatie bij mij geplaatst met o.a. twee camera’s; kostprijs +- 850 euro. Contractueel moest de installatie twee jaar aangesloten zijn aan de meldkamer. Ik heb die periode verlengd tot drie en een half jaar. De maandelijkse kostprijs bedraagt 37 euro, wat ik teveel vind, zodat ik de meldkamer opzegde. Ik ontving dan een mail dat het abonnement met 25 procent kon verlaagd worden. Dit vind ik een oneerlijke praktijk want wie niets vraagt, ook niets krijgt. Volgens de overeenkomst met Verisure is bij opzegging van het contract met de meldkamer de installatie enkel ‘lokaal’ te gebruiken. Nergens is gespecifieerd wat ‘lokaal’ betekent. “Nu u meer dan 3 jaar klant bent geweest, mag u inderdaad het systeem behouden. Dit systeem is – zoals duidelijk in onze algemene voorwaarden verwoord – enkel lokaal bruikbaar…. Indien de klant opteert om het Alarmsysteem niet terug te sturen na beëindiging van de Overeenkomst, dan is dit, met uitzondering van sommige onderdelen, bruikbaar in de “lokale modus” maar kan het niet worden verbonden met een andere bewakingsonderneming. De dienst waarvoor u maandelijks betaalt (de connectie met de meldkamer, het gebruik van onze applicaties en Mypages) valt volledig weg na het opzeggen van het contact… Artikel 10.1 van onze algemene voorwaarden stelt dit ook duidelijk.” Bovengenoemd artikel 10.1 is een uitbreiding toepasselijk op nieuwe overeenkomsten. In mijn overeenkomst van 2016 was er na opzegging van de meldkamer niets vermeld over een “lokale werking” van het systeem en evenmin wat dit dan ook te betekenen heeft. Het artikel 10.1 vermeldt in mijn overeenkomst: “Na de installatie van het alarmsysteem worden de diensten geactiveerd door de activering van de communicatie van de signalen van het Alarmsysteem met de meldkamer en de activering van de MyPages-account in aanwezigheid van de installateur van Verisure.” Artikel 12.4 vermeldt wel “De (sim)-kaart blijft eigendom van Verisure en maakt integraal deel uit van de Vbox” Op mijn huidige vraag naar meer technische gegevens over de installatie zodat ik de beelden door de twee camera’s gemaakt kan ophalen en ergens stockeren, meldt Verisure mij dat geen technische info over het systeem wordt vrijgegeven. Dit vind ik evenzeer onacceptabel vermits betaalde onderdelen van de installatie niet meer bruikbaar zijn. “Wij geven geen technische handleiding van het systeem weg. Met vriendelijke groeten, Naoual Team Verisure”

Gewenst oplossing

  • Ik wens te ontvangen : een beperkte technische handleiding om de bij mij geïnstalleerde onderdelen verder te kunnen gebruiken.

Berichten (15)

VERISURE

aan: E. V.

21/12/2019

MERCI POUR VOTRE E-MAIL - BEDANKT VOOR UW E-MAIL Cher client, Merci pour votre e-mail ! Nous vous confirmons sa bonne réception. Nous allons traiter votre demande dans les meilleurs délais. Notre service clientèle est ouvert du lundi au vendredi de 08h00 à 19h00 (sauf jours fériés) Voulez-vous un accès 24/7 à toutes vos données ? Téléchargez maintenant l'App Verisure ou consultez My Pages. Vous avez une communication urgente pour notre centrale d'alarme ? N'hésitez pas à envoyer un mail à alarm@verisure.be Geachte klant, Bedankt voor uw e-mail! Wij hebben deze goed ontvangen. Wij zullen uw aanvraag zo spoedig mogelijk behandelen. Onze klantendienst is open van maandag tot en met vrijdag van 08u00 tot 19u00 (uitgezonderd feesagen). Wilt u 24/7 toegang tot uw gegevens? Download dan nu de Verisure App of raadpleeg My Pages. Hebt u een dringend bericht voor onze alarmcentrale? Mail ons dan gerust op alarm@verisure.be Cordialement, Met vriendelijke groeten, Team Verisure 078 365 7 24 Securitas Direct SA/NV Rue de la FuséeRaketstraat 64-66 B-1130 Brussels Phone: 078 365 7 24 Fax: +32 (0)2 270 31 12 New Website www.securitas-direct.be Autorisation comme entreprise de gardiennageErkenning als beveiligingsonderneming: 20.1325.07 Agréation comme entreprise de sécuritéErkenning als bewakingsonderneming: 16.1025.11 ---------------------------------------- Klacht: Alarminstallatie werkt niet meer naar opzeg meldkamer (CPTBE00789779-05)

Doorgestuurd naar onze advocaten 28 december 2019

E. V.

aan: Test Aankoop

28/12/2019
Dit antwoord is privé

E. V.

aan: Test Aankoop

28/12/2019
Dit antwoord is privé

Test Aankoop

aan: E. V.

08/01/2020
Dit antwoord is privé

E. V.

aan: Test Aankoop

08/02/2020
Dit antwoord is privé

Test Aankoop

aan: E. V.

26/02/2020
Dit antwoord is privé

E. V.

aan: Test Aankoop

28/02/2020
Dit antwoord is privé

Test Aankoop

aan: E. V.

28/02/2020
Dit antwoord is privé

E. V.

aan: Test Aankoop

08/03/2020
Dit antwoord is privé

Test Aankoop

aan: E. V.

18/03/2020
Dit antwoord is privé

E. V.

aan: Test Aankoop

18/04/2020
Dit antwoord is privé

E. V.

aan: Test Aankoop

03/05/2020
Dit antwoord is privé

Test Aankoop

aan: E. V.

06/05/2020
Dit antwoord is privé

E. V.

aan: Test Aankoop

11/05/2020
Dit antwoord is privé

Test Aankoop

aan: E. V.

01/06/2020
Dit antwoord is privé