bpost Muntcentrum, Brussel


Deze klacht is Publiek

  • E. M. Aan bpost

    Beste, mijn dochter kreeg eind mei 2018 een Bpost prepaid kaart cadeau voor haar communie, met een saldo van 100€ op. Op de kaart stond een vervaldatum van 11/2019. Nu werd met die kaart nu en dan kleine aankopen gedaan door onze dochter onder supervisie van ons (gsm-hoesje, foto's, …). Eind oktober 2019 konden wij plots geen betalingen meer doen. Een telefoontje naar de klantendienst van Bpost hierover gedaan en daar meldde men ons dat die kaart slechts 1 jaar geldig is (dus tot mei 2019) en niet tot november 2019 zoals op de kaart stond. Nu, op zich geen probleem, de mevrouw aan de telefoon vertelde mij heel vriendelijk dat ze het resterende bedrag dan gewoon op onze rekening kon storten, zonder extra kosten, vertelde zij ons. Goede regeling vonden wij, dus verklaarden we ons akkoord. Wat blijkt nu, na controle van de rekeningafschriften... Er werd maar liefst 12€ (!!) te weinig terug gestort. Op zich misschien geen groot bedrag, maar op een oorspronkelijk bedrag van 100€ spreken we hier wel over een kostenpercentage van 12´%!! Opnieuw een telefoontje naar de klantendienst en daar heeft men ons doodleuk verteld dat er 3-maandelijks een kost wordt aangerekend als de kaart vervallen is... Toen ik zei dat wij dat niet wisten en dat onze dochter deze kaart als geschenk had gekregen, heeft men ons verteld dat dat de schuld is van de schenker van de kaart, blijkbaar is het hun taak volgens Bpost om ons alle voorwaarden te melden, komaan zeg! Maar in alle eerlijkheid, als ik ga kijken op de site van de Bpost prepaid kaart, zie ik dat nergens staan hoor: http://www.bpost.be/site/nl/bpaid-bpost-bank/bpaid-betaalkaart/bpaid. Daar wordt nergens melding gemaakt dat er kosten worden gerekend als de kaart vervallen is. Plus het feit dat het wel heel erg misleidend is, de kaart is zogezegd maar geldig van mei 2018 tot mei 2019, maar op de kaart staat wel een vervaldatum van 11/2019... Ik vind dit toch maar een slinkse manier om de mensen toch kosten aan te rekenen. En nogmaals, nee, 12€ is geen groot bedrag, maar wel ten opzichte van de 'slechts' 100€ die op de kaart stond. En dan wordt dit soort kaarten vooral gepromoot als geschenk om te geven met de feestdagen, communie, verjaardagen, … Nee, in alle eerlijkheid, serieus achterbaks en bedrieglijk noem ik dit! Mvg, Evelyne Marysse

    Omschrijving van uw klacht

    Beste, mijn dochter kreeg eind mei 2018 een Bpost prepaid kaart cadeau voor haar communie, met een saldo van 100€ op. Op de kaart stond een vervaldatum van 11/2019. Nu werd met die kaart nu en dan kleine aankopen gedaan door onze dochter onder supervisie van ons (gsm-hoesje, foto's, …). Eind oktober 2019 konden wij plots geen betalingen meer doen. Een telefoontje naar de klantendienst van Bpost hierover gedaan en daar meldde men ons dat die kaart slechts 1 jaar geldig is (dus tot mei 2019) en niet tot november 2019 zoals op de kaart stond. Nu, op zich geen probleem, de mevrouw aan de telefoon vertelde mij heel vriendelijk dat ze het resterende bedrag dan gewoon op onze rekening kon storten, zonder extra kosten, vertelde zij ons. Goede regeling vonden wij, dus verklaarden we ons akkoord. Wat blijkt nu, na controle van de rekeningafschriften... Er werd maar liefst 12€ (!!) te weinig terug gestort. Op zich misschien geen groot bedrag, maar op een oorspronkelijk bedrag van 100€ spreken we hier wel over een kostenpercentage van 12´%!! Opnieuw een telefoontje naar de klantendienst en daar heeft men ons doodleuk verteld dat er 3-maandelijks een kost wordt aangerekend als de kaart vervallen is... Toen ik zei dat wij dat niet wisten en dat onze dochter deze kaart als geschenk had gekregen, heeft men ons verteld dat dat de schuld is van de schenker van de kaart, blijkbaar is het hun taak volgens Bpost om ons alle voorwaarden te melden, komaan zeg! Maar in alle eerlijkheid, als ik ga kijken op de site van de Bpost prepaid kaart, zie ik dat nergens staan hoor: http://www.bpost.be/site/nl/bpaid-bpost-bank/bpaid-betaalkaart/bpaid. Daar wordt nergens melding gemaakt dat er kosten worden gerekend als de kaart vervallen is. Plus het feit dat het wel heel erg misleidend is, de kaart is zogezegd maar geldig van mei 2018 tot mei 2019, maar op de kaart staat wel een vervaldatum van 11/2019... Ik vind dit toch maar een slinkse manier om de mensen toch kosten aan te rekenen. En nogmaals, nee, 12€ is geen groot bedrag, maar wel ten opzichte van de 'slechts' 100€ die op de kaart stond. En dan wordt dit soort kaarten vooral gepromoot als geschenk om te geven met de feestdagen, communie, verjaardagen, … Nee, in alle eerlijkheid, serieus achterbaks en bedrieglijk noem ik dit! Mvg, Evelyne Marysse

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 12,00

    Schadevergoeding

    Bijgevoegde documenten
    Geen documenten bijgevoegd

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)