Weigert te voldoen aan garantievoorwaarden binnen een redelijke termijn

afgesloten Succesvol Behandeld door Test-Aankoop 103728913

TELENET Liersesteenweg 4, MECHELEN


Deze klacht is Publiek

  • V. V. Aan TELENET

    Geachte, ik kocht een smartphone aan in een telenetwinkel (Meir 6 te Antwerpen). Constateerde vrijwel onmiddellijk dat deze een defect vertoonde : vindt geen netwerk; meldde me hiervoor aan in de winkel. Ontving als oplossing de smartphone aan/uit zetten, normaal dat het netwerk als eens wegvalt. Defect doet zich steeds intenser en dan voortdurend voor. Opnieuw aanmelding in winkel, wordt nu door medewerker grondig in de winkel onderzocht, constateert dit defect, tracht dit op te lossen met een nieuwe simkaart, geen resultaat, toestel wordt opgestuurd naar het servicecentrum. Na 3 weken kan ik het toestel ophalen, defect vertoont zich opnieuw onmiddellijk. Terug aangeboden in winkel (na een korte vakantieperiode), opnieuw opgestuurd voor herstelling, ophaling in september, na 14 dagen opnieuw defect. Voor de derde keer opnieuw aangemeld in de winkel, opnieuw naar servicecentrum. Inmiddels interne klacht ingediend bij klantendienst. Antwoord : indien het defect zich opnieuw na een derde herstelling voordoet een commerciële tegemoetkoming (wat vaak neerkomt op een omruiling van het toestel). Derde herstelling is achter de rug (13 november bericht, opgehaald op 16 november), het toestel vertoont na 2 dagen opnieuw hetzelfde defect. Opnieuw aanbieding in de winkel met mailverkeer van de klantendienst en rapport van het servicecentrum dat het defect ook daar is vastgesteld. Antwoord : geen tegemoetkoming, eerst een grondig onderzoek van het dossier. Onmiddellijk contact opgenomen met de klantendienst, antwoord : ik moet via een foto of video bewijzen dat het om hetzelfde defect handelt, indien ik dit niet kan moet ik het toestel voor een vierde reparatie indienen. Ondertussen zijn zeven maanden sinds de aankoop verstreken, heb ik het toestel gedurende minstens 7 weken bij de reparatiedienst ingediend.

    Omschrijving van uw klacht

    Geachte, ik kocht een smartphone aan in een telenetwinkel (Meir 6 te Antwerpen). Constateerde vrijwel onmiddellijk dat deze een defect vertoonde : vindt geen netwerk; meldde me hiervoor aan in de winkel. Ontving als oplossing de smartphone aan/uit zetten, normaal dat het netwerk als eens wegvalt. Defect doet zich steeds intenser en dan voortdurend voor. Opnieuw aanmelding in winkel, wordt nu door medewerker grondig in de winkel onderzocht, constateert dit defect, tracht dit op te lossen met een nieuwe simkaart, geen resultaat, toestel wordt opgestuurd naar het servicecentrum. Na 3 weken kan ik het toestel ophalen, defect vertoont zich opnieuw onmiddellijk. Terug aangeboden in winkel (na een korte vakantieperiode), opnieuw opgestuurd voor herstelling, ophaling in september, na 14 dagen opnieuw defect. Voor de derde keer opnieuw aangemeld in de winkel, opnieuw naar servicecentrum. Inmiddels interne klacht ingediend bij klantendienst. Antwoord : indien het defect zich opnieuw na een derde herstelling voordoet een commerciële tegemoetkoming (wat vaak neerkomt op een omruiling van het toestel). Derde herstelling is achter de rug (13 november bericht, opgehaald op 16 november), het toestel vertoont na 2 dagen opnieuw hetzelfde defect. Opnieuw aanbieding in de winkel met mailverkeer van de klantendienst en rapport van het servicecentrum dat het defect ook daar is vastgesteld. Antwoord : geen tegemoetkoming, eerst een grondig onderzoek van het dossier. Onmiddellijk contact opgenomen met de klantendienst, antwoord : ik moet via een foto of video bewijzen dat het om hetzelfde defect handelt, indien ik dit niet kan moet ik het toestel voor een vierde reparatie indienen. Ondertussen zijn zeven maanden sinds de aankoop verstreken, heb ik het toestel gedurende minstens 7 weken bij de reparatiedienst ingediend.

    Gewenste oplossing

    Vervanging

    Bijgevoegde documenten
    Geen documenten bijgevoegd
  • Doorgestuurd naar Test-Aankoop 25 november 2019
  • Privébericht

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)