GALFES BVBA


Deze klacht is Publiek

  • C. V. Aan GALFES BVBA

    Beste, Ik bestelde begin februari 2019 ramen bij het bedrijf GALFES in Lier (voorschot betaald op 7/3) met een beloofde plaatsingsdatum van 6 à 8 weken. Deze overeenkomst werd afgesloten op voorwaarde dat de plaatsing volledig afgerond zou zijn einde mei, vermits het huis verhuurd werd vanaf 1 juni. Einde maart kwam dit bedrijf nogmaals opmeten. Blijkbaar was alle informatie verloren gegaan door de opmeter die ondertussen het bedrijf verlaten had. Op 23/4 kreeg ik de melding dat de ramen in de 3de week van mei zouden geplaatst worden. Plaatsing kurkvloer heb ik 2x uitgesteld en uiteindelijk nog voor het bouwverlof (op 19/6) laten plaatsen. Echter de ramen waren er nog steeds niet. Uiteindelijk werden de ramen einde juni geplaatst (waardoor ik 1 maand huishuur gemist heb). Op de afgesproken dag van de plaatsing stond ik te wachten en heb ik, nadat mijn geduld op was, het bedrijf gebeld. Ik kreeg de melding dat mijn 3de en laatste betaling niet uitgevoerd was, dus ging de plaatsing niet door. Ik heb dan alle mogelijke bewijzen van de bank doorgestuurd en kreeg het bericht "vandaag starten onze werkmannen niet meer op, wij laten een nieuwe datum weten". Drie dagen later zijn ze gestart. Zowel de plaatsing als de afwerking was weinig professioneel. 1 dubbel raam (deur) sluit niet volledig af en 1 raam was fout en moest opnieuw opgemeten en besteld worden. Dit zou met spoed gebeuren zodat deze plaatsing onmiddellijk na het bouwverlof kon doorgaan. Echter, hierdoor moest de verdere afwerking van de kurkvloer, binnenafwerking van de ramen en het schilderwerk eveneens uitgesteld worden. Einde september werd het nieuwe raam geplaatst maar de beloofde afwerking werd ,nog steeds niet gedaan. Dit zou begin oktober ingepland worden. 3 dagen later blokkeerde het nieuw geplaatste rolluik. Ik heb het bedrijf onmiddellijk gecontacteerd maar zij hadden op dat moment niemand beschikbaar om te komen en zouden iets laten weten wanneer dit wel kon. Ondertussen zitten de huurders reeds 1 maand in het donker, is de kurkvloer nog steeds niet afgewerkt, is de beloofde afwerking nog steeds niet gedaan waardoor de aannemer niet start met de finale afwerking en het schilderwerk. Deze leverancier is echt onprofessioneel en onbetrouwbaar. Ondertussen heeft de huurder het huurbedrag met 300€/maand verlaagd. Ik ben dan ook genoodzaakt om een andere leverancier te zoeken om deze problemen op te lossen met extra kosten als gevolg.

    Omschrijving van uw klacht

    Beste, Ik bestelde begin februari 2019 ramen bij het bedrijf GALFES in Lier (voorschot betaald op 7/3) met een beloofde plaatsingsdatum van 6 à 8 weken. Deze overeenkomst werd afgesloten op voorwaarde dat de plaatsing volledig afgerond zou zijn einde mei, vermits het huis verhuurd werd vanaf 1 juni. Einde maart kwam dit bedrijf nogmaals opmeten. Blijkbaar was alle informatie verloren gegaan door de opmeter die ondertussen het bedrijf verlaten had. Op 23/4 kreeg ik de melding dat de ramen in de 3de week van mei zouden geplaatst worden. Plaatsing kurkvloer heb ik 2x uitgesteld en uiteindelijk nog voor het bouwverlof (op 19/6) laten plaatsen. Echter de ramen waren er nog steeds niet. Uiteindelijk werden de ramen einde juni geplaatst (waardoor ik 1 maand huishuur gemist heb). Op de afgesproken dag van de plaatsing stond ik te wachten en heb ik, nadat mijn geduld op was, het bedrijf gebeld. Ik kreeg de melding dat mijn 3de en laatste betaling niet uitgevoerd was, dus ging de plaatsing niet door. Ik heb dan alle mogelijke bewijzen van de bank doorgestuurd en kreeg het bericht "vandaag starten onze werkmannen niet meer op, wij laten een nieuwe datum weten". Drie dagen later zijn ze gestart. Zowel de plaatsing als de afwerking was weinig professioneel. 1 dubbel raam (deur) sluit niet volledig af en 1 raam was fout en moest opnieuw opgemeten en besteld worden. Dit zou met spoed gebeuren zodat deze plaatsing onmiddellijk na het bouwverlof kon doorgaan. Echter, hierdoor moest de verdere afwerking van de kurkvloer, binnenafwerking van de ramen en het schilderwerk eveneens uitgesteld worden. Einde september werd het nieuwe raam geplaatst maar de beloofde afwerking werd ,nog steeds niet gedaan. Dit zou begin oktober ingepland worden. 3 dagen later blokkeerde het nieuw geplaatste rolluik. Ik heb het bedrijf onmiddellijk gecontacteerd maar zij hadden op dat moment niemand beschikbaar om te komen en zouden iets laten weten wanneer dit wel kon. Ondertussen zitten de huurders reeds 1 maand in het donker, is de kurkvloer nog steeds niet afgewerkt, is de beloofde afwerking nog steeds niet gedaan waardoor de aannemer niet start met de finale afwerking en het schilderwerk. Deze leverancier is echt onprofessioneel en onbetrouwbaar. Ondertussen heeft de huurder het huurbedrag met 300€/maand verlaagd. Ik ben dan ook genoodzaakt om een andere leverancier te zoeken om deze problemen op te lossen met extra kosten als gevolg.

    Gewenste oplossing

    Herziening van de factuur

    Schadevergoeding

    Bijgevoegde documenten
    Geen documenten bijgevoegd

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)