Behandeld door Test-Aankoop

SCARLET BELGIUM Carlistraat 2, BRUSSEL


Deze klacht is Publiek

  • E. W. Aan SCARLET BELGIUM

    Nadat ik in een recent verleden hetzelfde heb meegemaakt moet ik vaststellen dat hetzelfde probleem opnieuw opduikt, dit keer bij mijn echtgenote. Zij heeft een abonnement van 8,00 € per maand waarmee zij sinds het begin steeds mee toekomt. Net zoals bij mezelf destijds krijgt ze plots een factuur van 93,48 € in de bus ! Als we de factuur bekijken staat daar enkel als vermelding "data buiten pack" = 85,48 € ! Na een onderzoek op de telefoon bij "gebruik mobiele gegevens" staat enkel vermeld "Android OS", waar we dus niets mee zijn. Feit is dat we NIETS speciaal gedaan noch gevraagd hebben en dat updates alleen kunnen gedaan worden in de omgeving van een wifi. Net zoals bij mij het geval was kan ook nu niemand zeggen wie er voor dit abnormaal hoge dataverkeer heeft gezorgd want er wordt geschermd met de term Privacy wet ! Niemand vertelt ons ook wat we hiertegen kunnen doen om dit te vermijden in de toekomst. Ik heb er bij mij een data alarm op gezet maar of dit helpt weet ik ook niet. Feit is dus dat niemand ons kan vertellen waarvoor we precies die 85,48 € moeten betalen. Wij betaalden de rekening aan Scarlet dus wij vragen een commerciële geste aan Scarlet en terugbetaling van die 85,48 €. Scarlet gaat er prat op de goedkoopste te zijn. Akkoord, tot je dit voorhebt. Dan zijn jullie plots de duurste want dan betalen we omgerekend bijna het dubbele per maand ! We gaan nog even wachten op de reactie van Scarlet. Indien niet bevredigend, verdwijnen we voorgoed uit jullie leven.

    Omschrijving van uw klacht

    Nadat ik in een recent verleden hetzelfde heb meegemaakt moet ik vaststellen dat hetzelfde probleem opnieuw opduikt, dit keer bij mijn echtgenote. Zij heeft een abonnement van 8,00 € per maand waarmee zij sinds het begin steeds mee toekomt. Net zoals bij mezelf destijds krijgt ze plots een factuur van 93,48 € in de bus ! Als we de factuur bekijken staat daar enkel als vermelding "data buiten pack" = 85,48 € ! Na een onderzoek op de telefoon bij "gebruik mobiele gegevens" staat enkel vermeld "Android OS", waar we dus niets mee zijn. Feit is dat we NIETS speciaal gedaan noch gevraagd hebben en dat updates alleen kunnen gedaan worden in de omgeving van een wifi. Net zoals bij mij het geval was kan ook nu niemand zeggen wie er voor dit abnormaal hoge dataverkeer heeft gezorgd want er wordt geschermd met de term Privacy wet ! Niemand vertelt ons ook wat we hiertegen kunnen doen om dit te vermijden in de toekomst. Ik heb er bij mij een data alarm op gezet maar of dit helpt weet ik ook niet. Feit is dus dat niemand ons kan vertellen waarvoor we precies die 85,48 € moeten betalen. Wij betaalden de rekening aan Scarlet dus wij vragen een commerciële geste aan Scarlet en terugbetaling van die 85,48 €. Scarlet gaat er prat op de goedkoopste te zijn. Akkoord, tot je dit voorhebt. Dan zijn jullie plots de duurste want dan betalen we omgerekend bijna het dubbele per maand ! We gaan nog even wachten op de reactie van Scarlet. Indien niet bevredigend, verdwijnen we voorgoed uit jullie leven.

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 85,48

  • SCARLET BELGIUM Aan E. W.

    Geachte, Scarlet bevestigd dat er op de factuur van 21/10 een totaal verbruik geweest is van bijna 1700 MB buiten bundel. Echter kan scarlet enkel bevestigen dat deze data effectief verbruikt geweest is. U heeft altijd de mogelijkheid om een extra data pack toe te voegen aan uw abonnement als u dit wenst. Deze data pack's kunnen geactiveerd worden op mijn.scarlet.be. Met vriendelijke groeten. Bjorn High Care Operations support Agent Rue Carlistraat 2 - B-1140 Evere www.scarlet.be Scarlet Trio - Digital TV - Phone - Internet - Mobile :www.scarlet.be/disclaimer/

    Geachte, Scarlet bevestigd dat er op de factuur van 21/10 een totaal verbruik geweest is van bijna 1700 MB buiten bundel. Echter kan scarlet enkel bevestigen dat deze data effectief verbruikt geweest is. U heeft altijd de mogelijkheid om een extra data pack toe te voegen aan uw abonnement als u dit wenst. Deze data pack's kunnen geactiveerd worden op mijn.scarlet.be. Met vriendelijke groeten. Bjorn High Care Operations support Agent Rue Carlistraat 2 - B-1140 Evere www.scarlet.be Scarlet Trio - Digital TV - Phone - Internet - Mobile :www.scarlet.be/disclaimer/

  • E. W. Aan SCARLET BELGIUM

    Dit is het antwoord dat ik verwacht had en waar we dus niets mee zijn. En ongetwijfeld mogen jullie niet zeggen wie dat hoge verbruik buiten bundel heeft veroorzaakt. Wij in elk geval niet. Geen ongemerkte update geweest (anders had de pincode terug gevraagd geweest bij herstarten), wij hebben ook niets gevraagd, geen langdurige spelletjes gespeeld, geen installaties gedaan, nooit eerder zo'n verbruik gehad op dit tel nr… Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat dit een poging is om ons naar een duurder abonnement doen over te stappen. Ongelooflijk toch dat jullie hiermee wegkomen.

    Dit is het antwoord dat ik verwacht had en waar we dus niets mee zijn. En ongetwijfeld mogen jullie niet zeggen wie dat hoge verbruik buiten bundel heeft veroorzaakt. Wij in elk geval niet. Geen ongemerkte update geweest (anders had de pincode terug gevraagd geweest bij herstarten), wij hebben ook niets gevraagd, geen langdurige spelletjes gespeeld, geen installaties gedaan, nooit eerder zo'n verbruik gehad op dit tel nr… Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat dit een poging is om ons naar een duurder abonnement doen over te stappen. Ongelooflijk toch dat jullie hiermee wegkomen.

  • Doorgestuurd naar Test-Aankoop 20 december 2019
  • Privébericht

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)