Box niet geleverd volgens algemene voorwaarden

Behandeld door Test-Aankoop

HELLO FRESH


Deze klacht is Publiek

  • M. H. Aan HELLO FRESH

    Onze Hello Fresh box werd niet geleverd volgens de algemene voorwaarden. Hierin wordt beschreven dat indien de klant de box niet zelf in ontvangst kan nemen, deze bij de buren geleverd wordt. Alleen op deze manier voldoet Hello Fresh aan zijn afspraak. In het verleden hebben we hier weining problemen mee ervaren, maar ditmaal werd er zelfs niet geprobeerd de box bij de buren af te leveren (ooggetuigen). In het verleden werd deze wel eens gewoon voor een gesloten deur achtergelaten (wat volgens hun eigen inlichtingendienst eigenlijk niet eens mag in ons geval???). Doordat de koerier geen moeite gedaan heeft om de box bij een van de buren achter te laten (zoals in de algemene voorwaarden beschreven staat), zijn we ook niet in de mogelijkheid geweest de box later in ons bezit te krijgen. Deze werd ons echter wel aangerekend. We hebben dit intern proberen aankaarten en oplossen met de inlichtingendienst van Hello Fresh maar tevergeefs. Aangezien het niet te betwisten is dat de oorzaak van dit probleem ligt aan nalatigheid van de koerier en niet nakomen van de algemene voorwaarden en het bedrijf er zelf geen verantwoordelijkheid over neemt, zijn wij genoodzaakt het op deze manier te doen. Er werd veel over en weer gestuurd met argumenten die er weinig toe doen. De feiten zijn dat Hello Fresh zich niet aan zijn leveringsvoorwaarden gehouden heeft en wij er niet alleen een praktisch maar ook een financieel nadeel van ondervinden. Wij zijn niet akkoord dat het bedrag van deze box (€53,00) van onze rekening gevorderd werd en eisen dit terug.

    Omschrijving van uw klacht

    Onze Hello Fresh box werd niet geleverd volgens de algemene voorwaarden. Hierin wordt beschreven dat indien de klant de box niet zelf in ontvangst kan nemen, deze bij de buren geleverd wordt. Alleen op deze manier voldoet Hello Fresh aan zijn afspraak. In het verleden hebben we hier weining problemen mee ervaren, maar ditmaal werd er zelfs niet geprobeerd de box bij de buren af te leveren (ooggetuigen). In het verleden werd deze wel eens gewoon voor een gesloten deur achtergelaten (wat volgens hun eigen inlichtingendienst eigenlijk niet eens mag in ons geval???). Doordat de koerier geen moeite gedaan heeft om de box bij een van de buren achter te laten (zoals in de algemene voorwaarden beschreven staat), zijn we ook niet in de mogelijkheid geweest de box later in ons bezit te krijgen. Deze werd ons echter wel aangerekend. We hebben dit intern proberen aankaarten en oplossen met de inlichtingendienst van Hello Fresh maar tevergeefs. Aangezien het niet te betwisten is dat de oorzaak van dit probleem ligt aan nalatigheid van de koerier en niet nakomen van de algemene voorwaarden en het bedrijf er zelf geen verantwoordelijkheid over neemt, zijn wij genoodzaakt het op deze manier te doen. Er werd veel over en weer gestuurd met argumenten die er weinig toe doen. De feiten zijn dat Hello Fresh zich niet aan zijn leveringsvoorwaarden gehouden heeft en wij er niet alleen een praktisch maar ook een financieel nadeel van ondervinden. Wij zijn niet akkoord dat het bedrag van deze box (€53,00) van onze rekening gevorderd werd en eisen dit terug.

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 53,00

  • HELLO FRESH Aan M. H.

    Hallo, Wat leuk een berichtje van jou! We doen ons best jouw e-mail zo snel mogelijk te behandelen. Mocht je een dringende vraag hebben, bel of chat dan met ons. Wist je trouwens dat antwoorden op veelgestelde vragen ook te vinden zijn in ons Helpcenter? Het wijzigen van jouw box - bijvoorbeeld maaltijden kiezen, pauzeren of opzeggen- kan tot en met: woensdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgd worden op zaterdag of zondag donderdag 23:59 uur voor boxen die bezorgd worden op maandag vrijdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgdworden op dinsdag zaterdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgd worden op woensdag De klantenservice is geopend op: Maandag t/m woensdag 09:00-23:00 donderdag en vrijdag 09:00-18:00 Zaterdag 08:00-21:00 Zondag 09:00-22:00 Wij kunnen niet garanderen dat jouw wijziging op tijd kan worden doorgevoerd via een e-mail. Wij adviseren je daaromde wijziging in je online account te maken. Een annulering van de eerste box kan alleen via onze klantendienst worden doorgegeven. Groeten, HelloFresh Klantenservice

    Hallo, Wat leuk een berichtje van jou! We doen ons best jouw e-mail zo snel mogelijk te behandelen. Mocht je een dringende vraag hebben, bel of chat dan met ons. Wist je trouwens dat antwoorden op veelgestelde vragen ook te vinden zijn in ons Helpcenter? Het wijzigen van jouw box - bijvoorbeeld maaltijden kiezen, pauzeren of opzeggen- kan tot en met: woensdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgd worden op zaterdag of zondag donderdag 23:59 uur voor boxen die bezorgd worden op maandag vrijdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgdworden op dinsdag zaterdag 23:59 uur voor alle boxen die bezorgd worden op woensdag De klantenservice is geopend op: Maandag t/m woensdag 09:00-23:00 donderdag en vrijdag 09:00-18:00 Zaterdag 08:00-21:00 Zondag 09:00-22:00 Wij kunnen niet garanderen dat jouw wijziging op tijd kan worden doorgevoerd via een e-mail. Wij adviseren je daaromde wijziging in je online account te maken. Een annulering van de eerste box kan alleen via onze klantendienst worden doorgegeven. Groeten, HelloFresh Klantenservice

  • Doorgestuurd naar Test-Aankoop 27 november 2019
  • Privébericht

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)