back

problemen met verkoop op veiling

catawiki
afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

R. S.

aan: catawiki

16/10/2019

Beste Ik verkoop sinds enkele maanden objecten via de veilingmaatschappij catawiki. Hier kunnen handelaars of particulieren objecten te koop aanbieden,veelal vanaf 1euro waarop kopers dan kunnen bieden tot de veilingtijd verstreken is. Na de koop betalen de bieders dan aan catawiki die op zijn beurt de verkopers betalen als het object opgehaald of verzonden is. Zo verkocht ik onlangs een mannequin etalagepop van het merk Hans Boodt. De koper was een spanjaard en nadat ik melding kreeg van catawiki dat het betaald was,had ik alles keurig verpakt in stevig verpakkingsmateriaal en doos. Nadat de mannequin na enkele dagen aangekomen was bij de koper,krijg ik een scheldtirade van de spanjaard over me heen dat hij niet tevreden is met de aankoop,de mannequin had teveel schade en krassen. Nochtans was dit de mannequin die bij de advertentie stond,vermeld met een 15tal foto's erbij en melding van kleine schade. Hij beticht mij ervan dat het niet dezelfde mannequin was als op de foto. Nochtans was dit dezelfde mannequin in zeer goede staat. De koper dient klacht in en zegt dat de verpakking intact was maar dat de mannequin veel schade heeft en dat het een jong object was. Een jong object was het inderdaad,dit stond duidelijk bij de advertentie gemeld. Ik zie de koper op zijn facebookpagina bij een reeks oude vintage mannequin modellen staan. Mijn versie van de feiten is dat hij moedwillig schade heeft aangebracht om een terug betaling te bekomen. Ondanks het grof taalgebruik van meneer probeer ik met hem tot een oplossing te komen. Omdat er niet op een respectvolle manier te praten is met de koper contacteerd hij catawiki en stuurt hij foto's van beschadigde onderdelen van de mannequin. De koop wordt onmiddellijk geanuleerd door catawiki (110euro+35euroverzendkosten). De communicatie verloopt intussen alleen met catawiki, ik leg mijn situatie uit en zeg dat als de koper niet tevreden is ondanks alles hij het object mag terugsturen naar mij. Met als voorwaarde dat de koper de retour verzendkosten betaald (35euro), en de koper krijgt dan zijn 145euro van de koop terugbetaald. Catawiki begrijpt dit en stelt dit aan de koper voor, deze weigert alle samenwerking en gaat niet akkoord voor de mannequin op hem zijn kosten terug te zenden. Catawiki stelt hem dan voor een voucher van 35euro, zodat hij het gratis kan terugsturen. Weeral gaat de koper niet akkoord. Nu krijg ik bericht van catawiki dat de koper niet akkoord gaat en dat ik zelf de retourkosten moet betalen aan de koper wil ik de mannequin terugzien of wat er van overblijft... Omdat de koper nergens mee akkoord gaat moet ik nu maar zelf oplossen, de kosten van de veiling 145euro ben ik al kwijt, en nu zou ik ook nog eens 35euro moeten betalen zodat de koper kan terugzenden. Betaal ik niet ,dan ben ik mijn geld en mijn mannequin kwijt. Nu krijg ik volgend bericht van catawiki: Wij willen u vriendelijk verzoeken om zo spoedig mogelijk contact op te nemen met de koper voor zijn bankgegevens zodat u de kosten van de retourzending kunt overmaken, maar niet later dan vrijdag 18 oktober. "Houd er rekening met het volgende; indien u de verzendkosten niet wilt betalen, dan gaan wij ervan uit dat de koper het kavel mag houden en zullen wij direct overgaan tot annulering en terugbetaling van de koper." Kan dit allemaal zomaar? Omdat de koper nergens mee akkoord gaat moet ik maar opdraaien voor de kosten... In hun reactie zegt catawiki ook dat het object schade heeft opgelopen door transport en dat ik hier verantwoordelijk voor ben. Nochtans zegt de koper dat de verpakking intact en gesloten is aangekomen. Graag u reactie Rik Simons Kabienstraat 60c 3680 Opoeteren Klacht catawiki: 14295757

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 70,00

Berichten (1)

catawiki

aan: R. S.

16/10/2019

Catawiki Customer Support Geachte heer, mevrouw, Bedankt voor uw bericht. We zijn drukker dan we hadden verwacht en streven er daarom naar uw e-mail binnen 3 werkdagen te beantwoorden in plaats van de gebruikelijke 2 dagen, onze oprechte excuses hiervoor. We nemen zo spoedig mogelijk contact met u op. Op www.catawiki.nl/help vindt u een antwoord op veelgestelde vragen. Met vriendelijke groet, Het team van Catawiki -------------------------------- Dit e-mailbericht is een service van Catawiki.[DOKOYX-3RD3]