back

Geen waterstanden komen opnemen en dan 7 jaar in 1 jaar gefactureerd

FARYS Gent
afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

W. G.

aan: FARYS

15/10/2019

graag bemiddeling voor een klacht tegen Tmvw/waterlink/Farys/ ivm met het niet komen opnemen van de meterstanden in 7 jaar, en dan het verbruik van 7 jaar aanreken in over gebruik van 1 jaar aan de huidige tarieven Ipv de correcte berekening te maken. op 10 jaar tijd uitgerekend betaal ik 5.5€/kub, dit is gewoon buitensporig, reeds 4 jaar betaal ik 150€ per maand , nu is er terug een afrekening gedaan, nu moet ik weer 580€ opleggen zelf na een actieve opvolging en een recente aanpassing van het trimestrieel bedrag. Graag zou ik een correcte afrekening krijgen waar mijn verbruik gespreid word over de gehele/periode gebruik makend van de tarieven die toen gelden. want dit is alles behalve correct. in bij lage alle facturen/ afrekeningen die ik in bezit heb. indien u meer informatie wenst kan u mij steeds bereiken op het N° 0499750044 MVG Geert Withof mail naar raadsman tvmw Van: Geert Wit [mailto:G_withof@hotmail.com] Verzonden: maandag 11 juni 2018 16:03 Aan: Info - Advocatenassociatie PP-law CC: info@ombudsman.as; info@farys.be Onderwerp: Aangetekend schrijven 25/mai 2018 R; 010541288500452621900086014432 Beste Raadsman van TMVW, ik weet niet of u reeds de tijd gehad hebt om mijn dossier eens te bestuderen, anders zal ik u dit even kort schetsen. Door omstandigheden heb ik gedurende 5 jaar mijn watermeter standen niet binnen gegeven, de dag dat ik dit wel gedaan heb kreeg ik een factuur van +- 3800€, dit komt door dat TMVW die 5 jaar dat ik mijn meterstanden niet heb doorgegeven, in 1 jaar verbruik gestoken heeft, waardoor dit ineens 3x duurder geworden is door het zo gezegde "over gebruik. " wat dit helemaal niet was.. Ik heb zelf stappen genomen om een afbetalingsplan hiervoor aan te gaan, hun voorstel 122€ per maand, ik heb mij hieraan gehouden en heb zelf meer betaald 150€ /maand, behalve de eerste maand, daar ik dacht dat het afbetalingsplan pas inging de eerst volgende maand . Daarvoor hebt u mij ook al eens geschreven... Ik heb een nieuw afbetalings plan gevraagd en ik had zelf gevraagd om meer te betalen 150€ per maand dus mijn gedacht was 125/afbetalen en 25 € per maand voor het huidige gebruik te betalen. Maar Nu heeft men die 150€ gewoon volledig als afbetaling genomen.. En moet ik om de 3 maand nog eens daarboven op mijn huidig verbruik bij-betalen en dit is budgettair niet mogelijk voor mij en reeds meerdere malen gezegd aan TMVW. Ik was niet akkoord met dit afbetalingsplan en ze gingen een nieuw maken wat ik nooit ontvangen heb maar toch ben ik altijd blijven betalen 150€ per maand nooit 1x gemist, behalve vorige maand heb ik een stuk van het afbetalingsplan van 150€, ( 57€ ), gebruikt voor het "huidig gebruik" te betalen en de rest heb ik gewoon betaald aan het afbetalingsplan 93€. Ik heb dus nu bijna 2500€ afbetaald.. op 16 maanden tijd (geloof ik) en heb geen extra schulden meer gemaakt.., ik ben dus een voorbeeldige betaler geworden (Maar blijkbaar niet voor TMVW) Ik zie nu ook 15€ administratieve kost en 103 € schade vergoeding.. ik ben dit beu en ga dit niet betalen.. TMVW zou een beetje flexibeler mogen zijn, dit is overdreven. Ik heb altijd meer betaald dan TMVW eiste, en ik heb altijd op tijd betaald en toch dreigen ze met een dagvaarding.. Als u denkt dat u dit zal winnen voor Het vredegerecht mag u mij gerust dagvaarden, maar ik denk niet dat een rechter mij gaat veroordelen hiervoor daar ik gewoon altijd (op tijd) betaald heb... Ik blijf gewoon verder betalen zoals ik bezig was, 150€ per maand behalve in de maanden met voorschot facturen van het huidig gebruik. dus de betalingen zullen als volgt gaan; totaal bedrag 1152,54 -118.45( schadevergoeding en De Administratieve kost betaal ik niet daar dit niet rechtvaardig is en ik geen herinnering ontvangen heb via mail zoals gevraagd) ----------- 1034.09 10/6/18 150€ Reeds Betaald! (* huidig verbruik) 10/7/18 150€ 10/8/18 90€ + 60€ *HV 10/9/18 150€ 10/10/18 150€ 10/11/18 150€ 10/12/18 90€ + 60€ *HV 30/12/18 104.9€ als laatste betaling.( Met mijn eindejaarspremie) proberen alles betaald te hebben voor 2019) dit is wat ik ga betalen (onder behoud van vergissing). Als TMVW hier niet mee akkoord is zal ik met plezier voor de vrederechter verschijnen om mijn verhaal doen.. Ik hoop dat u uw klant tot rede kan roepen en hem duidelijk zeggen dat dit is wat ik betaal en niets anders...Indien dit niet aanvaard wordt dien ik een klacht in bij de Ombudsman, dan ben ik beschermt voor verdere kosten en dan zullen er ook geen betalingen meer gebeuren tot de ombudsman mij dit vraagt . (of dat de ombudsman misschien in mijn voordeel pleit en van TMVW een herziening eist van die exeburante factuur... wie weet) Met Vriendelijke groeten. Geert Withof @ de Ombudsman ; deze is Mail is informatief voor u, een klacht zal pas ingediend worden bij weigering van dit afbetalingsplan. U Hoeft nog geen actie te ondernemen. Dank U

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 1000,00
  • Herziening van de factuur

Berichten (1)

FARYS

aan: W. G.

15/10/2019

Geachte klant, Wij hebben uw bericht goed ontvangen en zullen dit zo spoedig mogelijk behandelen. Mogen wij u vragen uw e-mail niet opnieuw te versturen, we verliezen uw vraag zeker niet uit het oog. Dit is een automatische mail. Gelieve hier niet op te antwoorden. Met vriendelijke groeten, FARYS klantendienst Onek de snelste manier om je klantzaken te regelen: via My FARYS, ons online klantenportaal op TMVW - opdrachthoudende vereniging - Maatschappelijke zetel: Stropstraat 1- 9000 Gent RPR Gent - KBO BTW BE 0200.068.636 - Belfius BE61 0910 1709 0217 - BIC: GKCCBEBB ************************************************************************************************************************ Si vous habitez dans une commune à facilités (Drogenbos, Linkebeek, Renaix ou Wemmel), vous trouvez la traduction de cet e-mail sur: .