Weigering van Basic Fit om mijn jaarcontract retroactief stop te zetten wegens verhuis buitenland.

BASIC FIT Postbus 3124, KC Hoofddorp


Deze klacht is Publiek

  • C. V. Aan BASIC FIT

    Ik ben op 14/9/19 naar London verhuisd. Ik heb Basic Fit hiervan in juli 2019 al op de hoogte gebracht en hen documentatie zoals een enkel ticket, mijn tijdelijke verblijf in Airbnb, printshot van mijn locatie aangeleverd. Echter, pas op 2/10/19 kon ik hen een huurcontract voorleggen. Dit omdat ik nog een huurappartement moest zoeken en administratief alles hiervoor moest regelen. Basic Fit aanvaardt het huurcontract als bewijs, maar wil mijn contract enkel stopzetten vanaf 2/10, terwijl ik van mening ben dat betalen tem 17/9/19 meer dan redelijk is. Basic fit beweert dat ik voor 2/10 op vakantie was in hun ogen. Echter, mijn huurcontract gaat pas in op 25/10, dus waarom aanvaarden ze 2/10 dan wel als datum? De redenering houdt geen steek. Op 15/8/19 was mijn laatste bezoek aan Basic Fit en ik heb zoiezo betaald tem 18/9, wat me redelijk lijkt. Ondertussen zitten we in een emaildiscussie verwikkeld en is het debiteurenmanagement al ingeschakeld. Het gaat over 21,07eur, dus dit is eerder een princiepskwestie geworden waarmee ik een voorbeeld wil stellen naar Basic Fit toe opdat ze in de toekomst niet met andere klanten hetzelfde doen.

    Omschrijving van uw klacht

    Ik ben op 14/9/19 naar London verhuisd. Ik heb Basic Fit hiervan in juli 2019 al op de hoogte gebracht en hen documentatie zoals een enkel ticket, mijn tijdelijke verblijf in Airbnb, printshot van mijn locatie aangeleverd. Echter, pas op 2/10/19 kon ik hen een huurcontract voorleggen. Dit omdat ik nog een huurappartement moest zoeken en administratief alles hiervoor moest regelen. Basic Fit aanvaardt het huurcontract als bewijs, maar wil mijn contract enkel stopzetten vanaf 2/10, terwijl ik van mening ben dat betalen tem 17/9/19 meer dan redelijk is. Basic fit beweert dat ik voor 2/10 op vakantie was in hun ogen. Echter, mijn huurcontract gaat pas in op 25/10, dus waarom aanvaarden ze 2/10 dan wel als datum? De redenering houdt geen steek. Op 15/8/19 was mijn laatste bezoek aan Basic Fit en ik heb zoiezo betaald tem 18/9, wat me redelijk lijkt. Ondertussen zitten we in een emaildiscussie verwikkeld en is het debiteurenmanagement al ingeschakeld. Het gaat over 21,07eur, dus dit is eerder een princiepskwestie geworden waarmee ik een voorbeeld wil stellen naar Basic Fit toe opdat ze in de toekomst niet met andere klanten hetzelfde doen.

    Gewenste oplossing

    Akkoord dat mijn contract vanaf 19/9/19 wordt stopgezet waardoor ik geen schulden meer heb bij Basic Fit.

    Bijgevoegde documenten
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
    • Document
  • BASIC FIT Aan C. V.

    We hebben je melding ontvangen! Wij hebben je melding in goede orde ontvangen en ingevoerd in onze administratie. Je melding is aangemaakt met het volgende support call nummer: Support Call Nummer: 05338168 Wanneer je vragen hebt of ons nog aanvullende informatie wilt verstrekken over deze melding kun je refereren naar bovenstaand referentienummer. Dit kan ons helpen jouw melding snel en efficiënt af te handelen. Weet je dat je veelgestelde vragen ook op onze website kunt vinden? Daarnaast kun je ook steeds meer dingen zelf wijzigen nadat je bent ingelogd op "My Basic-Fit"! Zodra er inhoudelijk meer bekend is, stellen wij je hiervan direct op de hoogte. Binnen 3 werkdagen hopen we je een antwoord op je vraag te geven. Op dit moment is het erg druk, waardoor het iets langer kan duren. Onze excuses voor eventuele vertraging! Alle verzoeken worden verwerkt op basis van de datum waarop je ons de e-mail hebt gestuurd. Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met sportieve groet, Customer Support Basic-Fit België

    We hebben je melding ontvangen! Wij hebben je melding in goede orde ontvangen en ingevoerd in onze administratie. Je melding is aangemaakt met het volgende support call nummer: Support Call Nummer: 05338168 Wanneer je vragen hebt of ons nog aanvullende informatie wilt verstrekken over deze melding kun je refereren naar bovenstaand referentienummer. Dit kan ons helpen jouw melding snel en efficiënt af te handelen. Weet je dat je veelgestelde vragen ook op onze website kunt vinden? Daarnaast kun je ook steeds meer dingen zelf wijzigen nadat je bent ingelogd op "My Basic-Fit"! Zodra er inhoudelijk meer bekend is, stellen wij je hiervan direct op de hoogte. Binnen 3 werkdagen hopen we je een antwoord op je vraag te geven. Op dit moment is het erg druk, waardoor het iets langer kan duren. Onze excuses voor eventuele vertraging! Alle verzoeken worden verwerkt op basis van de datum waarop je ons de e-mail hebt gestuurd. Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met sportieve groet, Customer Support Basic-Fit België

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)