Aankoop verplichten door valse voorwendselen

Aqua Sensor BVBA


Deze klacht is Publiek

  • D. V. Aan Aqua Sensor BVBA

    Geachte, Op 26/07/2018 heeft een vertegenwoordiger van jullie bedrijf een product voorstelling gedaan bij ons thuis. Deze melde ons, daar we NIET zeker waren van het effectief willen aangaan van een aankoop overeenkomst, dat we een offerte moesten ondertekenen om nog van de grote korting te kunnen genieten die er toen aangeboden werd indien we zouden beslissen toch de aankoop aan te willen gaan in de nabije toekomst. Hij zou ons 2 weken nadien contacteren met de vraag of we effectief de aankoop aan wilden gaan of niet. Zo niet, zou hij de offerte te niet doen. We hebben hem daarna niet meer gehoord en hadden er zelf ook geen erg in daar we met een groot project bezig waren (totale renovatie van onze nieuwe woning). Een jaar na datum krijgen we plots de verplichting een keuze te maken binnen de 14 dagen tot aankoop met een maximale uitstel van 6 maanden of een schadevergoeding van 55% betalen. Dit is ECHT geen manier van zaken doen en mensen op deze wijze verplichten een product van jullie aan te kopen. Indien men ons gevraagd had of we nog geïnteresseerd zouden zijn, hadden we hier positief op geantwoord en bekeken in welke tijdsspanne we deze aankoop zouden willen aangaan. Dit zou dan een project voor volgend jaar zijn (financieel nu niet haalbaar, door faillissement aannemer daklegger). Na contact via telefoon en email kregen we geen antwoord op onze vraag tot gesprek met verantwoordelijke van jullie firma. Dit is in onze ogen ook een manier om de 14 dagen tijd tot beslissing te laten verlopen en zo de aankoop te verplichten of juridisch door te zetten met extra kosten voor ons tot gevolg. Wij verwachten nog steeds reactie alvorens de zaak door jullie juridisch verder gezet wordt!

    Omschrijving van uw klacht

    Geachte, Op 26/07/2018 heeft een vertegenwoordiger van jullie bedrijf een product voorstelling gedaan bij ons thuis. Deze melde ons, daar we NIET zeker waren van het effectief willen aangaan van een aankoop overeenkomst, dat we een offerte moesten ondertekenen om nog van de grote korting te kunnen genieten die er toen aangeboden werd indien we zouden beslissen toch de aankoop aan te willen gaan in de nabije toekomst. Hij zou ons 2 weken nadien contacteren met de vraag of we effectief de aankoop aan wilden gaan of niet. Zo niet, zou hij de offerte te niet doen. We hebben hem daarna niet meer gehoord en hadden er zelf ook geen erg in daar we met een groot project bezig waren (totale renovatie van onze nieuwe woning). Een jaar na datum krijgen we plots de verplichting een keuze te maken binnen de 14 dagen tot aankoop met een maximale uitstel van 6 maanden of een schadevergoeding van 55% betalen. Dit is ECHT geen manier van zaken doen en mensen op deze wijze verplichten een product van jullie aan te kopen. Indien men ons gevraagd had of we nog geïnteresseerd zouden zijn, hadden we hier positief op geantwoord en bekeken in welke tijdsspanne we deze aankoop zouden willen aangaan. Dit zou dan een project voor volgend jaar zijn (financieel nu niet haalbaar, door faillissement aannemer daklegger). Na contact via telefoon en email kregen we geen antwoord op onze vraag tot gesprek met verantwoordelijke van jullie firma. Dit is in onze ogen ook een manier om de 14 dagen tijd tot beslissing te laten verlopen en zo de aankoop te verplichten of juridisch door te zetten met extra kosten voor ons tot gevolg. Wij verwachten nog steeds reactie alvorens de zaak door jullie juridisch verder gezet wordt!

    Gewenste oplossing

    Overeenkomst bekomen met bedrijf

    Bijgevoegde documenten
    Geen documenten bijgevoegd

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)