WATERLINK Mechelsesteenweg 66, ANTWERPEN


Deze klacht is Publiek

  • A. B. Aan WATERLINK

    We kregen van Waterlink een factuur op 02/03/2018 tot 31/12/2018. Ze stellen hier dat we met 3 gedomicilieerd waren. Dit klopt echter niet. Mijn zoon is geboren in februari 2018. Dus waren we met 4 gedomicilieerd tussen deze periode. Ik belde zonet met waterlink 06/09/2019 omdat het aantal toegekende m³ aan basistarief hier niet zijn toegepast waarop we recht hebben. Het antwoord; Ze zeggen maar 1 keer per jaar de gedomicilieerden te checken en dat dit toevallig daarvoor was, dus dat ik voor deze periode geen recht heb op de 30m³ water extra aan basistarief. Ook stelde ik de vraag hoe het dan zit met appartementsgebouwen waar maar 1 watermeter binnen komt, en waar van huurders wordt gewisseld, deze zouden dan indien ze met meer zijn dan de vorige huurders ook geen recht op m³ aan basistarief? Dat is echt pure diefstal! Ook heeft de consument niet het alternatief bij een ander leverancier te gaan. Ze spelen hun monopolie op de markt uit en zetten mensen met hun regels sinds 2016 regelrecht in het zak. Ze rekenen m³ van het basistarief aan, aan het comfort tarief. Ook belde ik gisteren reeds voor een ander gebouw in ons bezit. Daar waren de huurders reeds ingetreden van 2017, dus konden ze niet zeggen dat ze het niet zouden aanpassen. Maar ook daar werd er gewoon gerekend aan Foute tarieven. Daar rekenden ze aan 1 gedomicilieerde waar het er 4 waren. Een systeem dat ze dus naar eigen hand zetten en gebruiken en vooral misbruiken wanneer ze kunnen. Want voor een eigenaar is het niet gemakkelijk te weten te komen of de huurder zich al dan niet officieel registreert. Daar waar 1 watermeter van toepassing is, is dit systeem een klucht en kunnen we dit omschrijven als oneerlijk handel drijven. De omschreven of gekende tarieven gepubliceerd op hun site zijn niet van toepassing. De prijs van water is dus niet gekend. Al dacht ik dat het een economische vereiste was. Het hangt ervan af wanneer je geboren wordt en wanneer je ergens bij in gaat wonen, en of je dat al dan niet doet op het juiste moment. Het moment waarop ze de documenten opvragen of inkijken is ook niet officieel gekend. Trek maar een lotje! Misschien wordt het basistarief aangerekend, misschien heb je pech en val je onder het comforttarief dat het dubbele bedraagt. Echt wanpraktijken, dat dit nog kan is schandalig. De consument betaald hier voor een slecht beheer. Letterlijk werd er gezegd, in November vragen we de documenten op van het bevolkingsregister, dus vanaf dan krijg je water aan een basistarief. (wat ook niet het geval is want ik heb het pas gekregen vanaf januari 2019) Hoeveel mensen worden er bij waterlink op deze manier benadeeld? Als ze een systeem implementeren dienen ze het ook correct op te volgen en bij elk uitgaande slotfactuur de gedomicilieerden op te vragen.

    Omschrijving van uw klacht

    We kregen van Waterlink een factuur op 02/03/2018 tot 31/12/2018. Ze stellen hier dat we met 3 gedomicilieerd waren. Dit klopt echter niet. Mijn zoon is geboren in februari 2018. Dus waren we met 4 gedomicilieerd tussen deze periode. Ik belde zonet met waterlink 06/09/2019 omdat het aantal toegekende m³ aan basistarief hier niet zijn toegepast waarop we recht hebben. Het antwoord; Ze zeggen maar 1 keer per jaar de gedomicilieerden te checken en dat dit toevallig daarvoor was, dus dat ik voor deze periode geen recht heb op de 30m³ water extra aan basistarief. Ook stelde ik de vraag hoe het dan zit met appartementsgebouwen waar maar 1 watermeter binnen komt, en waar van huurders wordt gewisseld, deze zouden dan indien ze met meer zijn dan de vorige huurders ook geen recht op m³ aan basistarief? Dat is echt pure diefstal! Ook heeft de consument niet het alternatief bij een ander leverancier te gaan. Ze spelen hun monopolie op de markt uit en zetten mensen met hun regels sinds 2016 regelrecht in het zak. Ze rekenen m³ van het basistarief aan, aan het comfort tarief. Ook belde ik gisteren reeds voor een ander gebouw in ons bezit. Daar waren de huurders reeds ingetreden van 2017, dus konden ze niet zeggen dat ze het niet zouden aanpassen. Maar ook daar werd er gewoon gerekend aan Foute tarieven. Daar rekenden ze aan 1 gedomicilieerde waar het er 4 waren. Een systeem dat ze dus naar eigen hand zetten en gebruiken en vooral misbruiken wanneer ze kunnen. Want voor een eigenaar is het niet gemakkelijk te weten te komen of de huurder zich al dan niet officieel registreert. Daar waar 1 watermeter van toepassing is, is dit systeem een klucht en kunnen we dit omschrijven als oneerlijk handel drijven. De omschreven of gekende tarieven gepubliceerd op hun site zijn niet van toepassing. De prijs van water is dus niet gekend. Al dacht ik dat het een economische vereiste was. Het hangt ervan af wanneer je geboren wordt en wanneer je ergens bij in gaat wonen, en of je dat al dan niet doet op het juiste moment. Het moment waarop ze de documenten opvragen of inkijken is ook niet officieel gekend. Trek maar een lotje! Misschien wordt het basistarief aangerekend, misschien heb je pech en val je onder het comforttarief dat het dubbele bedraagt. Echt wanpraktijken, dat dit nog kan is schandalig. De consument betaald hier voor een slecht beheer. Letterlijk werd er gezegd, in November vragen we de documenten op van het bevolkingsregister, dus vanaf dan krijg je water aan een basistarief. (wat ook niet het geval is want ik heb het pas gekregen vanaf januari 2019) Hoeveel mensen worden er bij waterlink op deze manier benadeeld? Als ze een systeem implementeren dienen ze het ook correct op te volgen en bij elk uitgaande slotfactuur de gedomicilieerden op te vragen.

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 144,06

    Bijgevoegde documenten
    • Document
  • WATERLINK Aan A. B.

    Beste mevrouw Boudewijns, Wij hebben uw schrijven dd. 06.09.2019 via testaankoop goed ontvangen. Om u beter van dienst te zijn hebben wij dossier   300129708 geopend. Momenteel onderzoeken wij uw vragen, wij komen hier spoedig op terug. Alvast bedankt voor uw begrip. Met vriendelijke groeten Vildan     customer service officer  Mechelsesteenweg 66, 2018 Antwerpen   www.water-link.be

    Beste mevrouw Boudewijns, Wij hebben uw schrijven dd. 06.09.2019 via testaankoop goed ontvangen. Om u beter van dienst te zijn hebben wij dossier   300129708 geopend. Momenteel onderzoeken wij uw vragen, wij komen hier spoedig op terug. Alvast bedankt voor uw begrip. Met vriendelijke groeten Vildan     customer service officer  Mechelsesteenweg 66, 2018 Antwerpen   www.water-link.be

  • WATERLINK Aan A. B.

    Beste mevrouw Boudewijns,   Wij komen graag terug op uw schrijven dd. 06.09.2019, ref.   3000129708. Het Algemeen Waterverkoopreglement, dat de rechten en plichten vastlegt van zowel water-link als de klanten, bepaalt dat het aantal gedomicilieerden vastgelegd werd  op 1 november van het vorige jaar om dit aantal toe te passen vanaf 1 januari  (vanaf 2020 wordt het aantal gedomicilieerden op 1 januari van het facturatiejaar vastgesteld). Bijgevolg wordt een wijziging in de gezinssituatie slechts één keer per jaar geregistreerd en verrekend in de factuur. Dit wordt verplicht zo toegepast door alle watermaatschappijen in Vlaanderen. Voorgaande staat eveneens vermeld op uw factuur. Uw situatie,  overeenkomstig de geldige wetgeving, werd dus bekeken op 1 november 2017 en het vastgesteld aantal gedomicilieerden was van toepassing voor  het hele  facturatiejaar (1 januari 2018 t.e.m. 31 december 2018). Doordat uw zoon geboren werd na 1 november 2017, ontving u pas vanaf 1 januari 2019 een afrekening gebaseerd op 4 gedomicilieerden. Voor de periode 03.03.2018 t.e.m. 31.12.2018 werd dit dus berekend op basis van 3 gedomicilieerden. Bij een verhuizing wordt het aantal gedomicilieerden bepaald op de datum van de verklaring hiervan aan water-link. Wat betreft de berekening van onze tarieven, kunt u alle informatie terugvinden op:  s:water-link.be/tariefstructuur-voor-huishoudelijke-klanten. Bij 3 gedomicilieerden betaalt u tot een verbruik van 120 m ³ het basistarief. Voor alles wat u daarbovenop gebruikt, geldt het comforttarief. De tarievenlijst voor de gemeente Mortsel is als volgt terug te vinden op onze website:  s:water-link.be/mortsel Water-link wil u er wel op wijzen dat uw verbruik tussen 02.03.2018 en 07.03.2019 hoger is dan gemiddeld. Hierdoor raden wij u zeker aan om de oorzaak hiervan spoedig te achterhalen en het verbruik in de gaten te blijven houden. Meer informatie hierover kan u eveneens terugvinden op onze website:  s:water-link.be/faq?active-node=268 Aarzel niet ons opnieuw te contacteren bij verdere vragen hieromtrent. Dit dossier wordt bij geen tegenbericht automatisch gesloten op 07.10.2019. Hopende u hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd. Met vriendelijke groeten,     Met vriendelijke groeten Vildan customer service officer  Mechelsesteenweg 66, 2018 Antwerpen   www.water-link.be       Oorspronkelijke tekst Van: postbus.klachten@water-link.be Aan: amelie.bwns@gmail.com CC: klachtenbox@test-aankoop.be Verzonden: 09.09.19 13:31:27 Onderwerp: REF 300129708 Klacht: Problemen terugbetaling (CPTBE00723020-79) Beste mevrouw Boudewijns, Wij hebben uw schrijven dd. 06.09.2019 via testaankoop goed ontvangen. Om u beter van dienst te zijn hebben wij dossier   300129708 geopend. Momenteel onderzoeken wij uw vragen, wij komen hier spoedig op terug. Alvast bedankt voor uw begrip. Met vriendelijke groeten Vildan     customer service officer  Mechelsesteenweg 66, 2018 Antwerpen   www.water-link.be

    Beste mevrouw Boudewijns,   Wij komen graag terug op uw schrijven dd. 06.09.2019, ref.   3000129708. Het Algemeen Waterverkoopreglement, dat de rechten en plichten vastlegt van zowel water-link als de klanten, bepaalt dat het aantal gedomicilieerden vastgelegd werd  op 1 november van het vorige jaar om dit aantal toe te passen vanaf 1 januari  (vanaf 2020 wordt het aantal gedomicilieerden op 1 januari van het facturatiejaar vastgesteld). Bijgevolg wordt een wijziging in de gezinssituatie slechts één keer per jaar geregistreerd en verrekend in de factuur. Dit wordt verplicht zo toegepast door alle watermaatschappijen in Vlaanderen. Voorgaande staat eveneens vermeld op uw factuur. Uw situatie,  overeenkomstig de geldige wetgeving, werd dus bekeken op 1 november 2017 en het vastgesteld aantal gedomicilieerden was van toepassing voor  het hele  facturatiejaar (1 januari 2018 t.e.m. 31 december 2018). Doordat uw zoon geboren werd na 1 november 2017, ontving u pas vanaf 1 januari 2019 een afrekening gebaseerd op 4 gedomicilieerden. Voor de periode 03.03.2018 t.e.m. 31.12.2018 werd dit dus berekend op basis van 3 gedomicilieerden. Bij een verhuizing wordt het aantal gedomicilieerden bepaald op de datum van de verklaring hiervan aan water-link. Wat betreft de berekening van onze tarieven, kunt u alle informatie terugvinden op:  s:water-link.be/tariefstructuur-voor-huishoudelijke-klanten. Bij 3 gedomicilieerden betaalt u tot een verbruik van 120 m ³ het basistarief. Voor alles wat u daarbovenop gebruikt, geldt het comforttarief. De tarievenlijst voor de gemeente Mortsel is als volgt terug te vinden op onze website:  s:water-link.be/mortsel Water-link wil u er wel op wijzen dat uw verbruik tussen 02.03.2018 en 07.03.2019 hoger is dan gemiddeld. Hierdoor raden wij u zeker aan om de oorzaak hiervan spoedig te achterhalen en het verbruik in de gaten te blijven houden. Meer informatie hierover kan u eveneens terugvinden op onze website:  s:water-link.be/faq?active-node=268 Aarzel niet ons opnieuw te contacteren bij verdere vragen hieromtrent. Dit dossier wordt bij geen tegenbericht automatisch gesloten op 07.10.2019. Hopende u hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd. Met vriendelijke groeten,     Met vriendelijke groeten Vildan customer service officer  Mechelsesteenweg 66, 2018 Antwerpen   www.water-link.be       Oorspronkelijke tekst Van: postbus.klachten@water-link.be Aan: amelie.bwns@gmail.com CC: klachtenbox@test-aankoop.be Verzonden: 09.09.19 13:31:27 Onderwerp: REF 300129708 Klacht: Problemen terugbetaling (CPTBE00723020-79) Beste mevrouw Boudewijns, Wij hebben uw schrijven dd. 06.09.2019 via testaankoop goed ontvangen. Om u beter van dienst te zijn hebben wij dossier   300129708 geopend. Momenteel onderzoeken wij uw vragen, wij komen hier spoedig op terug. Alvast bedankt voor uw begrip. Met vriendelijke groeten Vildan     customer service officer  Mechelsesteenweg 66, 2018 Antwerpen   www.water-link.be

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)