ONTERECHTE BESTENDIGE OPDRACHT VOOR AMAZON PRIME

Behandeld door Test-Aankoop

AMAZON Desguinlei 100, ANTWERPEN


Deze klacht is Publiek

  • A. P. Aan AMAZON

    Op 14.09.2018 heb ik bij AMAZON een bestelling gedaan van o.a. tandpasta en douchesponsen voor een totaal bedrag van 27,35 Euro, bedrag dat met de VISA kaart nr. 4454 7158 0783 7519 van mijn echtgenote, Wilhelmina HOOS werd betaald. Tot dusver geen probleem. De volgende maand op 12.10 is er via voormelde VISA een bedrag van 5,99 Euro van de rekening BNP PARISBAS FORTIS BE53 2930 1726 5853 gegaan, met de vermelding AMAZON PRIME AMAZON.DE Sindsdien is er maandelijks tot en met augustus 2019 hetzelfde bedrag van 5,99 Euro via zogezegde bestendige opdracht via VISA van voormelde Fortis rekening gegaan. Nadere opzoekingswerk via het internet bracht aan het licht dat voormeld bedrag van 5,99 Euro te linken valt aan een bestendige opdracht om gratis vervoerkosten te dekken voor alle bestellingen die bij AMAZON worden gedaan onder de 25 Euro, en zoveel men wil, bestendige opdracht die evenwel NOOIT werd gegeven. Wat meer is, bij poging om de bestendige opdracht op het internet te beëindigen, diende zelfs vastgesteld te worden dat onder de noemer " Uw account > beheer uw Prime-lidmaatschap " te lezen valt " U bent geen Amazon Prime-lid " Er kan bijgevolg geen opdracht worden beëindigd die NIET werd gegeven. Nochtans werd de rekening elke maand met 5,99 Euro gedebiteerd ...Begrijpe wie kan... Aangezien er geen lidmaatschapsnummer is kan er ook niet via mail met AMAZON worden gecorrespondeerd. Ook telefonisch is het niet mogelijk, aangezien op het opgegeven Belgisch nummer voor klachten niet wordt gereageerd. Aldus zijn tientallen pogingen tot niets uitgedraaid. Bij nadere opzoekingen op het internet is gebleken dat ook tientallen mensen hetzelfde hebben meegemaakt. Er restte ons bijgevolg niets anders dan voormelde VISA kaart te laten blokkeren bij de bank. Hetgeen wij evenwel nu wensen is dat de te onrechte maandelijkse betalingen van 5,99 Euro van oktober 2018 tot en met augustus 2019, of 11 x 5,99 Euro = 65,89 Euro wordt TERUGBETAALD op de rekening BE53 2930 1726 5853 van mijn echtgenote Wilhelmina HOOS. U bij voorbaat dankend voor verder gevolg die u aan deze zaak zal willen verlenen, teken ik, Hoogachtend, Alain PIRET Burgemeester Portmanslaan 35 9200 Dendermonde T. 052/41.02.43 piretalain@skynet.be hoos.mien@hotmail.com

    Omschrijving van uw klacht

    Op 14.09.2018 heb ik bij AMAZON een bestelling gedaan van o.a. tandpasta en douchesponsen voor een totaal bedrag van 27,35 Euro, bedrag dat met de VISA kaart nr. 4454 7158 0783 7519 van mijn echtgenote, Wilhelmina HOOS werd betaald. Tot dusver geen probleem. De volgende maand op 12.10 is er via voormelde VISA een bedrag van 5,99 Euro van de rekening BNP PARISBAS FORTIS BE53 2930 1726 5853 gegaan, met de vermelding AMAZON PRIME AMAZON.DE Sindsdien is er maandelijks tot en met augustus 2019 hetzelfde bedrag van 5,99 Euro via zogezegde bestendige opdracht via VISA van voormelde Fortis rekening gegaan. Nadere opzoekingswerk via het internet bracht aan het licht dat voormeld bedrag van 5,99 Euro te linken valt aan een bestendige opdracht om gratis vervoerkosten te dekken voor alle bestellingen die bij AMAZON worden gedaan onder de 25 Euro, en zoveel men wil, bestendige opdracht die evenwel NOOIT werd gegeven. Wat meer is, bij poging om de bestendige opdracht op het internet te beëindigen, diende zelfs vastgesteld te worden dat onder de noemer " Uw account > beheer uw Prime-lidmaatschap " te lezen valt " U bent geen Amazon Prime-lid " Er kan bijgevolg geen opdracht worden beëindigd die NIET werd gegeven. Nochtans werd de rekening elke maand met 5,99 Euro gedebiteerd ...Begrijpe wie kan... Aangezien er geen lidmaatschapsnummer is kan er ook niet via mail met AMAZON worden gecorrespondeerd. Ook telefonisch is het niet mogelijk, aangezien op het opgegeven Belgisch nummer voor klachten niet wordt gereageerd. Aldus zijn tientallen pogingen tot niets uitgedraaid. Bij nadere opzoekingen op het internet is gebleken dat ook tientallen mensen hetzelfde hebben meegemaakt. Er restte ons bijgevolg niets anders dan voormelde VISA kaart te laten blokkeren bij de bank. Hetgeen wij evenwel nu wensen is dat de te onrechte maandelijkse betalingen van 5,99 Euro van oktober 2018 tot en met augustus 2019, of 11 x 5,99 Euro = 65,89 Euro wordt TERUGBETAALD op de rekening BE53 2930 1726 5853 van mijn echtgenote Wilhelmina HOOS. U bij voorbaat dankend voor verder gevolg die u aan deze zaak zal willen verlenen, teken ik, Hoogachtend, Alain PIRET Burgemeester Portmanslaan 35 9200 Dendermonde T. 052/41.02.43 piretalain@skynet.be hoos.mien@hotmail.com

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 65,89

    Bijgevoegde documenten
    Geen documenten bijgevoegd
  • Doorgestuurd naar Test-Aankoop 19 september 2019
  • Privébericht

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)