Annuleringskosten geboekte Cruisereis

Behandeld door Test-Aankoop

CruiseReizen bv


Deze klacht is Publiek

  • B. D. Aan CruiseReizen bv

    Ik bestelde een cruise reis bij CruiseReizen.nl voor een waarde van 5001 euro op datum van 19/12/2018. De reis zou doorgaan van 29/7/2019 tem 10/08/2019. Ik betaalde het gevraagde voorschot van 1500 euro op datum van 19/12/2018. Ik betaalde het saldo 3501 euro op datum van 28/05/2019. Op 22/07/2019 was mijn vrouw door een val haar schouder gebroken. Wij zijn dan ook genoodzaakt geweest de volledige reis te moeten annuleren op datum van 23/07/2019. Volgens hun "zogezegde" algemene voorwaarden (2 in aantal), waar ze naar verwezen in hun "Optiebevestiging" dd 19/12/2018 per email ontvangen, is de annuleringskost 100% of anders gezegd 5001 euro op 6 dagen voor afreis.Bij grondig nazicht van deze "Optiebevestiging" verwijzen ze tevens naar de ANVR voorwaarden, zonder daarbij te specifiëren welke voorrang heeft ten opzichte van elkaar. Volgens deze laatste voorwaarden van ANVR is er op die datum nl 6 dagen voor afreis slechts een annuleringskost van 75%. Ik heb dan ook een claim ingediend voor deze 25%. Zij verwezen in de "Optiebevestiging" naar hun eigen voorwaarden van CruiseReizen.nl, dewelke eigenlijk 2 verschillende documenten zijn met de dezelfde inhoudelijke voorwaarden maar de ene met de titel dat zij functioneren als "doorverkoper" en de andere als "touroperator". In de "Optiebevestiging" noemen zij zichzelf "bemiddelend in de rol van Reisbureau" en nog iets verder in het document zeggen ze dat ze optreden als "doorverkoper" en iemand anders - zonder te specifiëren wie in het document - is "ANVR-organisator" van de cruise. Bovendien verwezen naar de voorwaarden van www.anvr.nl/touroperatorvoorwaarden. Als je naar deze website toe gaat tref je een lijst van touroperators aan waar zij niet bij staan, maar waar de uitvoerder van de cruise wel bijstaat nl Holland-America-Line. Kortom er wordt gejongleerd met allerlei algemene voorwaarden in het basisdocument "Optiebevestiging" (minstens 4 al) en hun reactie verwezen ze zelfs naar de algemene voorwaarden van Holland America Line dewelke weer anders zijn maar niet vermeld stonden specifiek in de "Optiebevestiging" Wat kunnen wij juridisch doen. CruiseReizen bv is wel lid van de ANVR, maar is niet voorkomend op de lijst van "touroperators" of anders gezegd organisator van de reis. In de ANVR voorwaarden staat er "Tenzij de organisator afwijkende bepalingen met jou overeenkomt, gelden de hieronder afgesproken percentages". Echter zijn ze geen organisator van de reis.

    Omschrijving van uw klacht

    Ik bestelde een cruise reis bij CruiseReizen.nl voor een waarde van 5001 euro op datum van 19/12/2018. De reis zou doorgaan van 29/7/2019 tem 10/08/2019. Ik betaalde het gevraagde voorschot van 1500 euro op datum van 19/12/2018. Ik betaalde het saldo 3501 euro op datum van 28/05/2019. Op 22/07/2019 was mijn vrouw door een val haar schouder gebroken. Wij zijn dan ook genoodzaakt geweest de volledige reis te moeten annuleren op datum van 23/07/2019. Volgens hun "zogezegde" algemene voorwaarden (2 in aantal), waar ze naar verwezen in hun "Optiebevestiging" dd 19/12/2018 per email ontvangen, is de annuleringskost 100% of anders gezegd 5001 euro op 6 dagen voor afreis.Bij grondig nazicht van deze "Optiebevestiging" verwijzen ze tevens naar de ANVR voorwaarden, zonder daarbij te specifiëren welke voorrang heeft ten opzichte van elkaar. Volgens deze laatste voorwaarden van ANVR is er op die datum nl 6 dagen voor afreis slechts een annuleringskost van 75%. Ik heb dan ook een claim ingediend voor deze 25%. Zij verwezen in de "Optiebevestiging" naar hun eigen voorwaarden van CruiseReizen.nl, dewelke eigenlijk 2 verschillende documenten zijn met de dezelfde inhoudelijke voorwaarden maar de ene met de titel dat zij functioneren als "doorverkoper" en de andere als "touroperator". In de "Optiebevestiging" noemen zij zichzelf "bemiddelend in de rol van Reisbureau" en nog iets verder in het document zeggen ze dat ze optreden als "doorverkoper" en iemand anders - zonder te specifiëren wie in het document - is "ANVR-organisator" van de cruise. Bovendien verwezen naar de voorwaarden van www.anvr.nl/touroperatorvoorwaarden. Als je naar deze website toe gaat tref je een lijst van touroperators aan waar zij niet bij staan, maar waar de uitvoerder van de cruise wel bijstaat nl Holland-America-Line. Kortom er wordt gejongleerd met allerlei algemene voorwaarden in het basisdocument "Optiebevestiging" (minstens 4 al) en hun reactie verwezen ze zelfs naar de algemene voorwaarden van Holland America Line dewelke weer anders zijn maar niet vermeld stonden specifiek in de "Optiebevestiging" Wat kunnen wij juridisch doen. CruiseReizen bv is wel lid van de ANVR, maar is niet voorkomend op de lijst van "touroperators" of anders gezegd organisator van de reis. In de ANVR voorwaarden staat er "Tenzij de organisator afwijkende bepalingen met jou overeenkomt, gelden de hieronder afgesproken percentages". Echter zijn ze geen organisator van de reis.

    Gewenste oplossing

    Schadevergoeding

    Bijgevoegde documenten
    • Document
  • CruiseReizen bv Aan B. D.

    Beste meneer De Nys, Bedankt voor uw bericht en het delen van uw ervaring omtrent de annuleringskosten. We vinden het enorm vervelend dat u uw cruise vakantie 6 dagen voor vertrek heeft moeten annuleren. U heeft natuurlijk samen met uw vrouw uitgekeken naar deze reis. Indien u uw reis 6 dagen voor vertrek annuleert, zijn de annuleringskosten 100% van de reissom. Dit staat niet alleen in de voorwaarden van de organisator, Holland America Line, maar de Algemene Voorwaarden van CruiseReizen.nl zoals gecommuniceerd tijdens de optiebevestiging en tijdens de boekingsbevestiging. Een annuleringsverzekering of een annulatie verzekering zoals aangeboden tijdens de boeking, kan in onvoorziene omstandigheden de eventuele kosten dekken. Indien u deze heeft afgesloten, zou u uw annuleringskosten kunnen indienen bij de verzekeringsmaatschappij. Een cruise reis kort voor vertrek annuleren, is nooit leuk, echter zijn de annuleringskosten 100% van de reissom. Helaas kunnen wij niets aan de annuleringskosten wijzigen, aangezien de annuleringskosten bij de leverancier ook 100% zijn. Zoals eerder aangegeven zouden wij u graag tegemoet willen komen door middel van een tegoedbon. Zou u hiervoor contact met ons kunnen opnemen en uw dossiernummer kunnen doorgeven? Dan passen we dit direct voor u toe. Met vriendelijke groet, Merula van Straalen Team Klantenservice CruiseReizen.nl BV Bahialaan 600 3065 WC Rotterdam Tel. +31 (0)10-7200500 - Lees hier de reacties van onze bestaande klanten: s:beoordelingen.feedbackcompany.nl/NL-NL/CruiseReizen.nl. - Je kunt ons nu ook volgen via Instagram: s:www.instagram.com/cruisereizen - Wist je dat: CruiseReizen.nl op alle cruises een laagste prijs garantie garandeert! *CruiseReizen.nl is 7 dagen in de week geopend* *(ma-vr van 09:00 tot 21:00 and za-zo van 11:00 tot 20:00)**SGR. 3.640 ANVR. 05138 **Member of the Cruise Lines International Association (CLIA)* *Bij het formuleren van het antwoord is de grootst mogelijke zorgvuldigheid betracht. * *Aan de tekst zijn evenwel geen rechten te ontlenen.* Op wo 14 aug. 2019 om 14:43 schreef

    Beste meneer De Nys, Bedankt voor uw bericht en het delen van uw ervaring omtrent de annuleringskosten. We vinden het enorm vervelend dat u uw cruise vakantie 6 dagen voor vertrek heeft moeten annuleren. U heeft natuurlijk samen met uw vrouw uitgekeken naar deze reis. Indien u uw reis 6 dagen voor vertrek annuleert, zijn de annuleringskosten 100% van de reissom. Dit staat niet alleen in de voorwaarden van de organisator, Holland America Line, maar de Algemene Voorwaarden van CruiseReizen.nl zoals gecommuniceerd tijdens de optiebevestiging en tijdens de boekingsbevestiging. Een annuleringsverzekering of een annulatie verzekering zoals aangeboden tijdens de boeking, kan in onvoorziene omstandigheden de eventuele kosten dekken. Indien u deze heeft afgesloten, zou u uw annuleringskosten kunnen indienen bij de verzekeringsmaatschappij. Een cruise reis kort voor vertrek annuleren, is nooit leuk, echter zijn de annuleringskosten 100% van de reissom. Helaas kunnen wij niets aan de annuleringskosten wijzigen, aangezien de annuleringskosten bij de leverancier ook 100% zijn. Zoals eerder aangegeven zouden wij u graag tegemoet willen komen door middel van een tegoedbon. Zou u hiervoor contact met ons kunnen opnemen en uw dossiernummer kunnen doorgeven? Dan passen we dit direct voor u toe. Met vriendelijke groet, Merula van Straalen Team Klantenservice CruiseReizen.nl BV Bahialaan 600 3065 WC Rotterdam Tel. +31 (0)10-7200500 - Lees hier de reacties van onze bestaande klanten: s:beoordelingen.feedbackcompany.nl/NL-NL/CruiseReizen.nl. - Je kunt ons nu ook volgen via Instagram: s:www.instagram.com/cruisereizen - Wist je dat: CruiseReizen.nl op alle cruises een laagste prijs garantie garandeert! *CruiseReizen.nl is 7 dagen in de week geopend* *(ma-vr van 09:00 tot 21:00 and za-zo van 11:00 tot 20:00)**SGR. 3.640 ANVR. 05138 **Member of the Cruise Lines International Association (CLIA)* *Bij het formuleren van het antwoord is de grootst mogelijke zorgvuldigheid betracht. * *Aan de tekst zijn evenwel geen rechten te ontlenen.* Op wo 14 aug. 2019 om 14:43 schreef

  • B. D. Aan CruiseReizen bv

    Geachte Mevrouw Merula van Straalen, Eens te meer is uw antwoord niet correct en juist te noemen. 1. Ten eerste : U zegt dat "de annuleringskosten 6 dagen voor afreis 100% zijn", echter is dit niet zoals vermeld in de annuleringsvoorwaarden van ANVR, waar men spreekt van 75%. Deze voorwaarden zijn gelijkwaardig en tegelijk ook van toepassing als uw voorwaarden van CruiseReizen bv, als "doorverkoper", omdat beide voorwaarden vermeld stonden in de optiebevestiging, zonder dat er een prioriteit werd aangegeven in dit document, indien er tegenstrijdigheden zijn in beide algemene voorwaarden. Er zijn duidelijk tegenstrijdigheden in beide algemene voorwaarden (100% <=> 75%). Wij hebben dan ook als klant evenzeer het recht als u om te stellen dat de voordeligste voorwaarden van toepassing zijn nl 75%, terwijl u meent dat 100% van toepassing is volgens uw voorwaarden. 2. Ten tweede : Waarom rept u geen woord in uw antwoord over de ANVR voorwaarden, waar wij ons op baseren om een schadeclaim te eisen van 25%, omdat deze voorwaarden evenwaardig en duidelijk vermeld stonden in de optiebevestiging. 3. Ten derde : U verwijst nu plots naar de voorwaarden van de organisator nl Holland America Line, echter zijn deze voorwaarden niet van toepassing, omdat ze niet in de optiebevestiging staan vermeld. U heeft hier ook niet naar verwezen in de optiebevestiging. 4. Ten vierde : U spreekt van een "boekingsbevestiging", echter hebben wij dit document nooit ontvangen. 5. Ten vijfde : U spreekt van "annuleringsvoorwaarden van de leverancier zijn ook 100%". Echter zijn deze voor ons als klant niet van toepassing, maar alleen voor u, omdat u met de leverancier een contract heeft en niet wij, als klant. Bovendien kan ik mij niet voorstellen, dat u evenzeer als wij ten aanzien van uw leverancier identiek dezelfde som heeft moeten betalen, omdat u vast en zeker voordeliger tarieven heeft afgesproken tav uw leverancier dan wij, want waar zou u anders uw winst vandaan halen als "doorverkoper" van de cruise. 6. Ten zesde : U spreekt voor het "eerst" van een tegoedbon. Over welk bedrag spreken we? Waarom geeft u dit niet tegelijk aan en waarom neemt u niet zelf contact met ons op. U heeft immers alle gegevens van ons zoals oa telefoonnummer en emailadres. Voor 100 euro tegoedbon zijn we niet akkoord, als we 1250 euro (=25%) claimen. De enigste uitweg is dan ook een compromis namelijk het gemiddelde tussen beide en minimaal 625 euro (= 12,5%) als tegoedbon. 7. Ten zevende : U zegt dat "Aan de tekst zijn evenwel geen rechten te ontlenen.". Anders gezegd : u mag schrijven wat u wil, het heeft toch geen enkele juridische waarde. Ik hoop dat u kan ingaan op ons voorstel met de helft van 1250 euro als tegoedbon. Graag een correct en serieus antwoord aub afwachtende, mvg B.D.

    Geachte Mevrouw Merula van Straalen, Eens te meer is uw antwoord niet correct en juist te noemen. 1. Ten eerste : U zegt dat "de annuleringskosten 6 dagen voor afreis 100% zijn", echter is dit niet zoals vermeld in de annuleringsvoorwaarden van ANVR, waar men spreekt van 75%. Deze voorwaarden zijn gelijkwaardig en tegelijk ook van toepassing als uw voorwaarden van CruiseReizen bv, als "doorverkoper", omdat beide voorwaarden vermeld stonden in de optiebevestiging, zonder dat er een prioriteit werd aangegeven in dit document, indien er tegenstrijdigheden zijn in beide algemene voorwaarden. Er zijn duidelijk tegenstrijdigheden in beide algemene voorwaarden (100% <=> 75%). Wij hebben dan ook als klant evenzeer het recht als u om te stellen dat de voordeligste voorwaarden van toepassing zijn nl 75%, terwijl u meent dat 100% van toepassing is volgens uw voorwaarden. 2. Ten tweede : Waarom rept u geen woord in uw antwoord over de ANVR voorwaarden, waar wij ons op baseren om een schadeclaim te eisen van 25%, omdat deze voorwaarden evenwaardig en duidelijk vermeld stonden in de optiebevestiging. 3. Ten derde : U verwijst nu plots naar de voorwaarden van de organisator nl Holland America Line, echter zijn deze voorwaarden niet van toepassing, omdat ze niet in de optiebevestiging staan vermeld. U heeft hier ook niet naar verwezen in de optiebevestiging. 4. Ten vierde : U spreekt van een "boekingsbevestiging", echter hebben wij dit document nooit ontvangen. 5. Ten vijfde : U spreekt van "annuleringsvoorwaarden van de leverancier zijn ook 100%". Echter zijn deze voor ons als klant niet van toepassing, maar alleen voor u, omdat u met de leverancier een contract heeft en niet wij, als klant. Bovendien kan ik mij niet voorstellen, dat u evenzeer als wij ten aanzien van uw leverancier identiek dezelfde som heeft moeten betalen, omdat u vast en zeker voordeliger tarieven heeft afgesproken tav uw leverancier dan wij, want waar zou u anders uw winst vandaan halen als "doorverkoper" van de cruise. 6. Ten zesde : U spreekt voor het "eerst" van een tegoedbon. Over welk bedrag spreken we? Waarom geeft u dit niet tegelijk aan en waarom neemt u niet zelf contact met ons op. U heeft immers alle gegevens van ons zoals oa telefoonnummer en emailadres. Voor 100 euro tegoedbon zijn we niet akkoord, als we 1250 euro (=25%) claimen. De enigste uitweg is dan ook een compromis namelijk het gemiddelde tussen beide en minimaal 625 euro (= 12,5%) als tegoedbon. 7. Ten zevende : U zegt dat "Aan de tekst zijn evenwel geen rechten te ontlenen.". Anders gezegd : u mag schrijven wat u wil, het heeft toch geen enkele juridische waarde. Ik hoop dat u kan ingaan op ons voorstel met de helft van 1250 euro als tegoedbon. Graag een correct en serieus antwoord aub afwachtende, mvg B.D.

  • B. D. Aan CruiseReizen bv

    Geachte Mevrouw Merula van Straalen, Sinds 19/8 reageert u niet meer op mijn schrijven dd 19 augustus. Mag ik vragen een reactie aan ons over te maken binnen de week. Een mogelijke volgende stap bij het uitblijven van enige reactie van u zal de hulp inroepen van een advocaat zijn. mvg B.D.

    Geachte Mevrouw Merula van Straalen, Sinds 19/8 reageert u niet meer op mijn schrijven dd 19 augustus. Mag ik vragen een reactie aan ons over te maken binnen de week. Een mogelijke volgende stap bij het uitblijven van enige reactie van u zal de hulp inroepen van een advocaat zijn. mvg B.D.

  • CruiseReizen bv Aan B. D.

    Geachte meneer De Nys, Hartelijk dank voor uw reactie. Nogmaals willen wij benadrukken dat we het vervelend vinden dat u uw reis heeft moeten annuleren. Wanneer u uw reis 6 dagen voor vertrek annuleert, zijn de annuleringskosten helaas 100% van de reissom. Op uw reis zijn de voorwaarden van de organisator en de leverancier van de cruise, namelijk Holland America Line, van toepassing, aangezien Holland America Line uw geboekte cruise reis uitvoert. Dit is door ons aan u kenbaar gemaakt op de optie- en boekingsbevestiging. Deze boekingsbevestiging is naar het zelfde e-mail adres als de optie bevestiging verzonden, op 19 december 2018. In de ANVR voorwaarden (art. 9.2) kunt u lezen dat de organisator van de reis afwijkende annuleringsvoorwaarden mag overeenkomen. In bovengenoemde optie- en boekingsdocumenten bent u hierop gewezen. Tevens hebben wij voordat de annulering definitief is gemaakt, deze annuleringskosten per e-mail met u gedeeld. De annuleringskosten welke per e-mail zijn gecommuniceerd, zijn gelijk aan de annuleringskosten van de organisator en leverancier van uw cruisereis, Holland America Line. Hierop heeft u per e-mail een akkoord gegeven. Het is uiteraard niet onze bedoeling om u een naar gevoel te geven en ik begrijp volledig dat u een teruggave wenst bij een annulering, echter zijn de annuleringskosten 100%. Indien u graag teruggave wenst bij een annulering, raad ik aan om uw annuleringskosten in te dienen bij uw annuleringsverzekering, indien u deze heeft afgesloten zoals in het boekingsproces geadviseerd door ons. Een annuleringsverzekering zou in geval van onvoorziene omstandigheden (in uw situatie) mogelijk de kosten kunnen dekken. Ik snap dat dit een vervelende situatie is, enkel zijn dit de annuleringskosten ook vanuit Holland America Line. Ondanks dat wij de annuleringskosten niet kunnen wijzigen, bieden wij u graag een tegoed voucher aan voor een volgende cruise t.w.v. Eur 100,-. Mocht u het hier niet mee eens zijn, dan wijzen wij u erop dat u zich uiteraard kunt wenden tot de Geschillencommissie van de ANVR. Met vriendelijke groet, Merula van Straalen Team Klantenservice CruiseReizen.nl BV Bahialaan 600 3065 WC Rotterdam Tel. +31 (0)10-7200500 - Lees hier de reacties van onze bestaande klanten: s:beoordelingen.feedbackcompany.nl/NL-NL/CruiseReizen.nl. - Je kunt ons nu ook volgen via Instagram: s:www.instagram.com/cruisereizen - Wist je dat: CruiseReizen.nl op alle cruises een laagste prijs garantie garandeert! *CruiseReizen.nl is 7 dagen in de week geopend* *(ma-vr van 09:00 tot 21:00 and za-zo van 11:00 tot 20:00)**SGR. 3.640 ANVR. 05138 **Member of the Cruise Lines International Association (CLIA)* *Bij het formuleren van het antwoord is de grootst mogelijke zorgvuldigheid betracht. * *Aan de tekst zijn evenwel geen rechten te ontlenen.* Op vr 30 aug. 2019 om 08:56 schreef B. DE NYS

    Geachte meneer De Nys, Hartelijk dank voor uw reactie. Nogmaals willen wij benadrukken dat we het vervelend vinden dat u uw reis heeft moeten annuleren. Wanneer u uw reis 6 dagen voor vertrek annuleert, zijn de annuleringskosten helaas 100% van de reissom. Op uw reis zijn de voorwaarden van de organisator en de leverancier van de cruise, namelijk Holland America Line, van toepassing, aangezien Holland America Line uw geboekte cruise reis uitvoert. Dit is door ons aan u kenbaar gemaakt op de optie- en boekingsbevestiging. Deze boekingsbevestiging is naar het zelfde e-mail adres als de optie bevestiging verzonden, op 19 december 2018. In de ANVR voorwaarden (art. 9.2) kunt u lezen dat de organisator van de reis afwijkende annuleringsvoorwaarden mag overeenkomen. In bovengenoemde optie- en boekingsdocumenten bent u hierop gewezen. Tevens hebben wij voordat de annulering definitief is gemaakt, deze annuleringskosten per e-mail met u gedeeld. De annuleringskosten welke per e-mail zijn gecommuniceerd, zijn gelijk aan de annuleringskosten van de organisator en leverancier van uw cruisereis, Holland America Line. Hierop heeft u per e-mail een akkoord gegeven. Het is uiteraard niet onze bedoeling om u een naar gevoel te geven en ik begrijp volledig dat u een teruggave wenst bij een annulering, echter zijn de annuleringskosten 100%. Indien u graag teruggave wenst bij een annulering, raad ik aan om uw annuleringskosten in te dienen bij uw annuleringsverzekering, indien u deze heeft afgesloten zoals in het boekingsproces geadviseerd door ons. Een annuleringsverzekering zou in geval van onvoorziene omstandigheden (in uw situatie) mogelijk de kosten kunnen dekken. Ik snap dat dit een vervelende situatie is, enkel zijn dit de annuleringskosten ook vanuit Holland America Line. Ondanks dat wij de annuleringskosten niet kunnen wijzigen, bieden wij u graag een tegoed voucher aan voor een volgende cruise t.w.v. Eur 100,-. Mocht u het hier niet mee eens zijn, dan wijzen wij u erop dat u zich uiteraard kunt wenden tot de Geschillencommissie van de ANVR. Met vriendelijke groet, Merula van Straalen Team Klantenservice CruiseReizen.nl BV Bahialaan 600 3065 WC Rotterdam Tel. +31 (0)10-7200500 - Lees hier de reacties van onze bestaande klanten: s:beoordelingen.feedbackcompany.nl/NL-NL/CruiseReizen.nl. - Je kunt ons nu ook volgen via Instagram: s:www.instagram.com/cruisereizen - Wist je dat: CruiseReizen.nl op alle cruises een laagste prijs garantie garandeert! *CruiseReizen.nl is 7 dagen in de week geopend* *(ma-vr van 09:00 tot 21:00 and za-zo van 11:00 tot 20:00)**SGR. 3.640 ANVR. 05138 **Member of the Cruise Lines International Association (CLIA)* *Bij het formuleren van het antwoord is de grootst mogelijke zorgvuldigheid betracht. * *Aan de tekst zijn evenwel geen rechten te ontlenen.* Op vr 30 aug. 2019 om 08:56 schreef B. DE NYS

  • Doorgestuurd naar Test-Aankoop 01 september 2019
  • Privébericht

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)