Kost factuur komt niet overeen met kost op offerte

afgesloten Succesvol

BULEX SERVICES Golden Hopestraat 15, DROGENBOS


Deze klacht is Publiek

  • G. B. Aan BULEX SERVICES

    Beste Ik ben de eigenaar van een appartement dat ik verhuur. Omdat de verwarmingsketel haperde, belde mijn huurster Bulex om hem te laten herstellen. De herstelling viel onder garantie, maar de technicus gaf aan dat als hij opnieuw faalde, de print vervangen zou moeten worden en dat dat € 200,00 + btw zou kosten (zie bijlage). Een paar weken later faalde de ketel weer en gaf ik mijn huurster de toelating om Bulex te laten komen. Na de herstelling volgde er echter een factuur van € 322,46. Ik heb Bulex gecontacteerd en geschreven dat ik het er niet mee eens ben omdat er in de offerte € 200,00 + btw stond, maar zij beweren dat de kost alleen het stuk inhield en niet de werkuren en verplaatsingskosten. Echter staat dat niet in de offerte. Er staat zelfs letterlijk: 'VERVANGEN BIJ NOG UITVAL PRINT TE VERVANGEN 0020037670 PRIJS 200 +BTW '. Ik verstond dus dat dat de totale kost was. Bovendien stellen ze dat € 200,00 + btw de prijs van dat stuk is, terwijl er in de factuur € 178,00 + btw staat. Dat klopt dus ook niet. Ik wil daarom de meerprijs niet betalen. Als ik had geweten dat er nog andere kosten aangerekend zouden worden, had ik een alternatief gezocht. Verder heb ik hen in april gevraagd om de factuur op mijn naam te zetten om mijn huurster te ontlasten. Pas half juni was dat in orde. Intussen hadden ze 2 herinneringen naar mijn huurster gestuurd. Niet echt een teken van professionalisme. Tenslotte geef ik ook mee dat ik het al via een ombudsdienst heb proberen te regelen, maar bij Bulex wijken ze niet van hun standpunt. Ik dus ook niet.

    Omschrijving van uw klacht

    Beste Ik ben de eigenaar van een appartement dat ik verhuur. Omdat de verwarmingsketel haperde, belde mijn huurster Bulex om hem te laten herstellen. De herstelling viel onder garantie, maar de technicus gaf aan dat als hij opnieuw faalde, de print vervangen zou moeten worden en dat dat € 200,00 + btw zou kosten (zie bijlage). Een paar weken later faalde de ketel weer en gaf ik mijn huurster de toelating om Bulex te laten komen. Na de herstelling volgde er echter een factuur van € 322,46. Ik heb Bulex gecontacteerd en geschreven dat ik het er niet mee eens ben omdat er in de offerte € 200,00 + btw stond, maar zij beweren dat de kost alleen het stuk inhield en niet de werkuren en verplaatsingskosten. Echter staat dat niet in de offerte. Er staat zelfs letterlijk: 'VERVANGEN BIJ NOG UITVAL PRINT TE VERVANGEN 0020037670 PRIJS 200 +BTW '. Ik verstond dus dat dat de totale kost was. Bovendien stellen ze dat € 200,00 + btw de prijs van dat stuk is, terwijl er in de factuur € 178,00 + btw staat. Dat klopt dus ook niet. Ik wil daarom de meerprijs niet betalen. Als ik had geweten dat er nog andere kosten aangerekend zouden worden, had ik een alternatief gezocht. Verder heb ik hen in april gevraagd om de factuur op mijn naam te zetten om mijn huurster te ontlasten. Pas half juni was dat in orde. Intussen hadden ze 2 herinneringen naar mijn huurster gestuurd. Niet echt een teken van professionalisme. Tenslotte geef ik ook mee dat ik het al via een ombudsdienst heb proberen te regelen, maar bij Bulex wijken ze niet van hun standpunt. Ik dus ook niet.

    Gewenste oplossing

    Herziening van de factuur

    Bijgevoegde documenten
    • Document
    • Document
    • Document
  • BULEX SERVICES Aan G. B.

    O.Ref/CM-B03693959 Beste, Wij hebben uw mail goed ontvangen, waarvoor onze dank. Na analyse van uw dossier, kunnen we u het volgende melden. De technieker heeft uw een schatting gegeven van de prijs voor het wisselstuk van ongeveer 200Eur zonder BTW. Dit was echter geen officiele offerte. Wij stellen u daarom voor als commerciele geste om een volledige nieuwe factuur op te maken voor het bedrag van 200Eur zonder BTW. Als u hiermee akkoord kunt gaan, dan zullen wij het nodige doen. Wij willen ons excuseren voor alle ongemak dat u heeft ervaren Met vriendelijke groeten, Christele Perrault Klachtenmedewerker/Collaborateur Service Plaintes Bulex N.V.Bulex S.A. Golden Hopestraat 15 1620 Drogenbos Belgium Phone 32 2 431.80.00 www.bulex..be Think green before printing!

    O.Ref/CM-B03693959 Beste, Wij hebben uw mail goed ontvangen, waarvoor onze dank. Na analyse van uw dossier, kunnen we u het volgende melden. De technieker heeft uw een schatting gegeven van de prijs voor het wisselstuk van ongeveer 200Eur zonder BTW. Dit was echter geen officiele offerte. Wij stellen u daarom voor als commerciele geste om een volledige nieuwe factuur op te maken voor het bedrag van 200Eur zonder BTW. Als u hiermee akkoord kunt gaan, dan zullen wij het nodige doen. Wij willen ons excuseren voor alle ongemak dat u heeft ervaren Met vriendelijke groeten, Christele Perrault Klachtenmedewerker/Collaborateur Service Plaintes Bulex N.V.Bulex S.A. Golden Hopestraat 15 1620 Drogenbos Belgium Phone 32 2 431.80.00 www.bulex..be Think green before printing!

  • G. B. Aan BULEX SERVICES

    Beste mevrouw Perrault Bedankt voor de snelle reactie. Ik begrijp uw standpunt, maar uw technicus heeft zich ongelukkig uitgedrukt. Als er bijkomende kosten (mogelijk) zijn, dient dat te worden vermeld. Zo vermijden we onaangename verrassingen. Wat uw voorstel betreft, natuurlijk ga ik ermee akkoord. Het is tenslotte wat ik al maanden vraag. Ik zie dus de nieuwe factuur tegemoet. Vriendelijke groeten Gilles

    Beste mevrouw Perrault Bedankt voor de snelle reactie. Ik begrijp uw standpunt, maar uw technicus heeft zich ongelukkig uitgedrukt. Als er bijkomende kosten (mogelijk) zijn, dient dat te worden vermeld. Zo vermijden we onaangename verrassingen. Wat uw voorstel betreft, natuurlijk ga ik ermee akkoord. Het is tenslotte wat ik al maanden vraag. Ik zie dus de nieuwe factuur tegemoet. Vriendelijke groeten Gilles

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)