Weigering terugbetaling reis Travelbird

TRAVELBIRD De Keyserlei 5, ANTWERPEN


Deze klacht is Publiek

  • F. T. Aan TRAVELBIRD

    Beste, ik boekte samen met mijn man een rondreis Argentinie-Chili in September 2018 via Travelbird. De reis zou doorgaan midden maart 2019. Alles was voorafbetaald en deze reis kostte € 6268. In oktober 2018 kregen we een email van Travelbird met de vermelding dat ze failliet waren, maar aangesloten waren bij SGR en we ons geen zorgen hoefde te maken over terugbetaling en het al dan niet misschien wel op reis te kunnen vertrekken. In december 2018 liep het al grandioos mis. Mijn man en ik hadden namelijk ook een citytrip New York bij hen geboekt, die zou doorgaan eind december 2018/begin januari 2019. Er werden verschillende mails gestuurd. Dan weer van TUI NL, dan van Travelbird NV, dan weer van SGR. Met steeds andere informatie. Uiteindelijk bleek dat de vliegtuigtickets voor ons citytrip New York inorde waren, maar er geen hotel was geboekt. Na verschillende mails en klachten van ons, kregen we toch netjes ons geld terug. Nu was het andere grote probleem die rondreis Argentinie. Wij hadden hier namelijk 3 weken verlof voor genomen en door al de problemen die we ondervonden met de citytrip New York en de laattijdige reacties en onvolledige informatie, riskeerde we niet meer van deze reis gebruik te maken. Mijn man en ik hadden dan ook al eind november 2018 aan SGR laten weten dat we meer informatie wouden over het al dan niet doorgaan van onze rondreis. Begin januari 2019 hebben we dan maar een claim bij SGR ingediend met de vermelding dat we niet meer van deze reis wouden genieten en graag ons geld terughadden. Weer gingen er ettelijke weken/maanden voorbij alvorens we reactie kregen. Plots op 15 januari 2019 kregen wij een heel kort mailtje van iemand van TUI Benelux in het Engels. Met de mededeling dat onze rondreis Argentinie klaar was om geboekt te worden en er hiervoor nog onze bevestiging nodig was. Ik heb meteen op deze dame teruggemaild dat er reeds een claim was ingediend en mijn man en ik niet wenste gebruik te maken van deze rondreis en we graag onze centen terughadden. De enige reactie die ik terugkreeg was heel kort en weer in het engels: " thank you for your fast reply". Wij gingen er dus van uit dat alles goed was doorgegeven voor de annulering van deze reis. Zowel in maart 2019, april 2019 en mei 2019 stuurde ik opnieuw mails naar zowel TUI NL, SGR als Travelbird met de vraag hoe het met mijn terugbetaling van mijn rondreis zat. Nooit met een reactie, tot op 21 mei 2019. Toen kreeg ik een mail van een medewerker van SGR , weer in het Engels! met de mededeling dat mijn rondreis niet ging worden terugbetaald, omdat de reis en de vliegtuigtickets naar Argentinie inorde waren. Wel werd er in haar mail gezegd dat hoe vroeger ik de rondreis had geannuleerd, hoe lager de annuleringskosten waren en ik dus wel nog recht had op een terugbetaling. Dit moest dan weer via een claim bij SGR werden ingediend. Mijn man en ik deden dit dan ook onmiddellijk. De claim werd dezelfde dag nog op 21 mei 2019 ingediend met alle verstuurde mails als bewijs. Weer weken/maanden geen reactie. Tot op 16 juli 2019. Dan kregen we weer een mailtje van Finance SGR met de mededeling dat er niks ging terugvergoed worden en onze claim was geweigerd.

    Omschrijving van uw klacht

    Beste, ik boekte samen met mijn man een rondreis Argentinie-Chili in September 2018 via Travelbird. De reis zou doorgaan midden maart 2019. Alles was voorafbetaald en deze reis kostte € 6268. In oktober 2018 kregen we een email van Travelbird met de vermelding dat ze failliet waren, maar aangesloten waren bij SGR en we ons geen zorgen hoefde te maken over terugbetaling en het al dan niet misschien wel op reis te kunnen vertrekken. In december 2018 liep het al grandioos mis. Mijn man en ik hadden namelijk ook een citytrip New York bij hen geboekt, die zou doorgaan eind december 2018/begin januari 2019. Er werden verschillende mails gestuurd. Dan weer van TUI NL, dan van Travelbird NV, dan weer van SGR. Met steeds andere informatie. Uiteindelijk bleek dat de vliegtuigtickets voor ons citytrip New York inorde waren, maar er geen hotel was geboekt. Na verschillende mails en klachten van ons, kregen we toch netjes ons geld terug. Nu was het andere grote probleem die rondreis Argentinie. Wij hadden hier namelijk 3 weken verlof voor genomen en door al de problemen die we ondervonden met de citytrip New York en de laattijdige reacties en onvolledige informatie, riskeerde we niet meer van deze reis gebruik te maken. Mijn man en ik hadden dan ook al eind november 2018 aan SGR laten weten dat we meer informatie wouden over het al dan niet doorgaan van onze rondreis. Begin januari 2019 hebben we dan maar een claim bij SGR ingediend met de vermelding dat we niet meer van deze reis wouden genieten en graag ons geld terughadden. Weer gingen er ettelijke weken/maanden voorbij alvorens we reactie kregen. Plots op 15 januari 2019 kregen wij een heel kort mailtje van iemand van TUI Benelux in het Engels. Met de mededeling dat onze rondreis Argentinie klaar was om geboekt te worden en er hiervoor nog onze bevestiging nodig was. Ik heb meteen op deze dame teruggemaild dat er reeds een claim was ingediend en mijn man en ik niet wenste gebruik te maken van deze rondreis en we graag onze centen terughadden. De enige reactie die ik terugkreeg was heel kort en weer in het engels: " thank you for your fast reply". Wij gingen er dus van uit dat alles goed was doorgegeven voor de annulering van deze reis. Zowel in maart 2019, april 2019 en mei 2019 stuurde ik opnieuw mails naar zowel TUI NL, SGR als Travelbird met de vraag hoe het met mijn terugbetaling van mijn rondreis zat. Nooit met een reactie, tot op 21 mei 2019. Toen kreeg ik een mail van een medewerker van SGR , weer in het Engels! met de mededeling dat mijn rondreis niet ging worden terugbetaald, omdat de reis en de vliegtuigtickets naar Argentinie inorde waren. Wel werd er in haar mail gezegd dat hoe vroeger ik de rondreis had geannuleerd, hoe lager de annuleringskosten waren en ik dus wel nog recht had op een terugbetaling. Dit moest dan weer via een claim bij SGR werden ingediend. Mijn man en ik deden dit dan ook onmiddellijk. De claim werd dezelfde dag nog op 21 mei 2019 ingediend met alle verstuurde mails als bewijs. Weer weken/maanden geen reactie. Tot op 16 juli 2019. Dan kregen we weer een mailtje van Finance SGR met de mededeling dat er niks ging terugvergoed worden en onze claim was geweigerd.

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 6268,00

    Bijgevoegde documenten
    Geen documenten bijgevoegd

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)