hotel Kokkina Beach ondermaats + bezoek Athene

TRAVELBIRD De Keyserlei 5, ANTWERPEN


Deze klacht is Publiek

  • C. V. Aan TRAVELBIRD

    Beste, Eerste klacht: Toen ik de reis 'eilandhoppen langs de Griekse Cycladen' bestelde, stond op de reisbeschrijving dat we van 11 tot 14 juli in hotel Brazzera Syros zouden logeren. Dat hotel krijgt uitstekende referenties (9,8 op boeking.com). Toen ik de uiteindelijke reispapieren kreeg, bleek het oorspronkelijke hotel volgeboekt en vervangen door Kokkina Beach. We waren allesbehalve tevreden over dit hotel: - er was geen service - de receptie was meestal onbemand of het gebouw was gesloten (in het oorspronkelijke hotel was er 24-uursreceptie) - het ontbijt was karig - als fruit lagen er alleen enkele appels, terwijl de hoteleigenaars een tafel verder kersen zaten te eten - geen mogelijkheid om iets te drinken, ook de minibar was leeg - door de afgelegen ligging moesten we 1 km te voet in de hitte om iets te kunnen drinken (in het oorspronkelijke hotel was er een bar) - de airconditioning en de ijskast maakten zoveel lawaai dat we ze 's nachts moesten uitschakelen - geen wellness (in het oorsponkelijke hotel was dat wel het geval) - de matras was keihard en had pijnlijke veren - de dag van vertrek, 's morgens vroeg, kregen we geen ontbijt en de receptie was gesloten (gelukkig had ik de dag ervoor op eigen initiatief mijn ID-kaart terug genomen, want ook toen was er niemand op de receptie!) - Wifi werkte niet op de kamer - dit hoorden we van andere gasten, want we hebben nooit de code gekregen - het strand aan het hotel was heel klein en er waren geen voorzieningen (in het oorspronkelijke hotel was er een groot strand met mogelijkheid om iets te eten en te drinken) - de eigenaar sprak wat Engels, maar was bijna nooit aanwezig. Verder spraken de familieleden van de eigenaar (ook bijna nooit aanwezig) enkel Duits (In het oorspronkelijke hotel werd er Engels, Frans en Duits gesproken) De dag van aankomst belden we uw kantoor op het nummer +31207091052 om onze klacht te uiten. Men belde ons terug en zei dat Kokkina Beach eenzelfde niveau had als Brazzera, en men kon niets voor ons doen. Men raadde ons aan met de hoteleigenaar te praten. Dat hebben we gedaan, maar er is niets veranderd aan de service. De eigenaar zei dat we op de receptie iets te drinken mochten bestellen, maar telkens toen we dat probeerden was er niemand aan de receptie. Ons reisgezelschap, de Deense familie Jorgenson, (referentienummer SEDK21868584) was evenmin tevreden over Kokkina. Zij belden naar Secret Escapes in Denemarken en mochten verhuizen naar een 4 sterrenhotel. Wij mochten dat niet... Ook namen we contact op met de eigenaar van hotel Brazzera. Zij vertelde dat de persoon die voor de service in Kokkina zorgde, de vorige week vertrokken was en dat er dus inderdaad geen service was. Tweede klacht: te weinig tijd in Athene We verheugden ons erg op het bezoek aan Athene. Dat was voor mij zelfs de hoofdreden om de reis te boeken. Volgens de reisbeschrijving zouden we de eerste en laatste dag tijd hebben om Athene te bezoeken. Toen bleek echter dat we de eerste dag pas om 23 uur in ons hotel arriveerden en de volgende dag om 6 uur 's morgens weer opgehaald werden. De laatste dag waren we om 17 uur in ons hotel en werden we de volgende dag om 5 uur 's morgens weer opgehaald. Dat betekent dat we slechts 1 avond hadden om Athene te bezoeken, i.p.v. de beloofde 2 dagen. Ik begrijp dat jullie geen inspraak hebben in de vluchturen, maar u had ons hierover wel kunnen inlichten. Een oplossing zou geweest zijn dat we de voorlaatste dag al naar Athene konden varen, zodat we een extra dag in Athene hadden. We hebben al vaker met Travelbird (nu Secret Escapes) gereisd, en waren telkens tevreden, maar dit was een teleurstellende reis!!

    Omschrijving van uw klacht

    Beste, Eerste klacht: Toen ik de reis 'eilandhoppen langs de Griekse Cycladen' bestelde, stond op de reisbeschrijving dat we van 11 tot 14 juli in hotel Brazzera Syros zouden logeren. Dat hotel krijgt uitstekende referenties (9,8 op boeking.com). Toen ik de uiteindelijke reispapieren kreeg, bleek het oorspronkelijke hotel volgeboekt en vervangen door Kokkina Beach. We waren allesbehalve tevreden over dit hotel: - er was geen service - de receptie was meestal onbemand of het gebouw was gesloten (in het oorspronkelijke hotel was er 24-uursreceptie) - het ontbijt was karig - als fruit lagen er alleen enkele appels, terwijl de hoteleigenaars een tafel verder kersen zaten te eten - geen mogelijkheid om iets te drinken, ook de minibar was leeg - door de afgelegen ligging moesten we 1 km te voet in de hitte om iets te kunnen drinken (in het oorspronkelijke hotel was er een bar) - de airconditioning en de ijskast maakten zoveel lawaai dat we ze 's nachts moesten uitschakelen - geen wellness (in het oorsponkelijke hotel was dat wel het geval) - de matras was keihard en had pijnlijke veren - de dag van vertrek, 's morgens vroeg, kregen we geen ontbijt en de receptie was gesloten (gelukkig had ik de dag ervoor op eigen initiatief mijn ID-kaart terug genomen, want ook toen was er niemand op de receptie!) - Wifi werkte niet op de kamer - dit hoorden we van andere gasten, want we hebben nooit de code gekregen - het strand aan het hotel was heel klein en er waren geen voorzieningen (in het oorspronkelijke hotel was er een groot strand met mogelijkheid om iets te eten en te drinken) - de eigenaar sprak wat Engels, maar was bijna nooit aanwezig. Verder spraken de familieleden van de eigenaar (ook bijna nooit aanwezig) enkel Duits (In het oorspronkelijke hotel werd er Engels, Frans en Duits gesproken) De dag van aankomst belden we uw kantoor op het nummer +31207091052 om onze klacht te uiten. Men belde ons terug en zei dat Kokkina Beach eenzelfde niveau had als Brazzera, en men kon niets voor ons doen. Men raadde ons aan met de hoteleigenaar te praten. Dat hebben we gedaan, maar er is niets veranderd aan de service. De eigenaar zei dat we op de receptie iets te drinken mochten bestellen, maar telkens toen we dat probeerden was er niemand aan de receptie. Ons reisgezelschap, de Deense familie Jorgenson, (referentienummer SEDK21868584) was evenmin tevreden over Kokkina. Zij belden naar Secret Escapes in Denemarken en mochten verhuizen naar een 4 sterrenhotel. Wij mochten dat niet... Ook namen we contact op met de eigenaar van hotel Brazzera. Zij vertelde dat de persoon die voor de service in Kokkina zorgde, de vorige week vertrokken was en dat er dus inderdaad geen service was. Tweede klacht: te weinig tijd in Athene We verheugden ons erg op het bezoek aan Athene. Dat was voor mij zelfs de hoofdreden om de reis te boeken. Volgens de reisbeschrijving zouden we de eerste en laatste dag tijd hebben om Athene te bezoeken. Toen bleek echter dat we de eerste dag pas om 23 uur in ons hotel arriveerden en de volgende dag om 6 uur 's morgens weer opgehaald werden. De laatste dag waren we om 17 uur in ons hotel en werden we de volgende dag om 5 uur 's morgens weer opgehaald. Dat betekent dat we slechts 1 avond hadden om Athene te bezoeken, i.p.v. de beloofde 2 dagen. Ik begrijp dat jullie geen inspraak hebben in de vluchturen, maar u had ons hierover wel kunnen inlichten. Een oplossing zou geweest zijn dat we de voorlaatste dag al naar Athene konden varen, zodat we een extra dag in Athene hadden. We hebben al vaker met Travelbird (nu Secret Escapes) gereisd, en waren telkens tevreden, maar dit was een teleurstellende reis!!

    Gewenste oplossing

    Schadevergoeding

    Bijgevoegde documenten
    Geen documenten bijgevoegd

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)