Probleem bestelling en levering, beschadigde goederen bij levering, slechte klantenservice

New-astrid meubelen


Deze klacht is Publiek

  • M. D. Aan New-astrid meubelen

    Op 14/12/2018 hebben wij in de winkel te Ingelmunster een Salerno hoekzetel besteld in stof cat. 2 SOFTI 09 aan €2000 (bestelbon zie bijlage). Deze zou in de eerste instantie halverwege februari geleverd worden. Op 19 februari belde ik opnieuw naar de winkel te Ingelmunster met dhr. Ri, hij vertelde mij dat de bestelling in vertraging was en zou pas in maart geleverd worden, hij ging me dezelfde dag nog terug bellen op een exacte leveringsdatum te geven. Op 21 februari had ik nog steeds geen telefoon terug gekregen waarop ik zelf hebt teruggebeld. De zetel zou volgens Rik op 08/03/19 geleverd worden. Op 08/03/2019 stond de bezorger aan de deur met de hoekzetel, nadat we enkele stukken uit de vrachtwagen geladen hadden ontdekte ik dat dit niet de zetel was die wij besteld hadden. De zetel die werd geleverd had namelijk een rood – lederen stof en niet de grijze stoffen stof die wij besteld hadden. Volgens de bezorger was de bestelling echter wel in orde. Ik belde de verkoper Rik op en legde het probleem uit, in de eerste instantie werd er mij gezegd dat de bestelling klopt maar toen werd duidelijk dat de kleurcode niet correct werd doorgegeven aan de fabriek. De kleurcode van de door ons gekozen zetel was stof Cat. 2 SOFTI 09. Aan de fabriek werd doorgegeven: stof Cat. 2 SOFT 09 (zonder I ). D it was althans de uitleg van de verkoper aan telefoon. De door ons bestelde zetel moest nu dus opnieuw besteld worden. De verkoper zei dat deze bestelling dit maal niet zo lang zou duren, slechts 1 maand. Na deze maand zou ik gecontacteerd worden om een afspraak te maken voor de levering. Op 15/04/19 had ik nog steeds geen telefoontje gekregen van de verkoper waarop ik deze zelf opbelde. Opnieuw kreeg ik te horen dat er een vertraging is en dat de zetel wellicht in mei zou aankomen in de winkel te Ingelmunster. Ik uitte aan de verkoper Rik mijn ongenoegen uit over deze zwanengang. Wij zijn reeds 5 maanden aan het wachten op deze bestelling. Telkens worden er dingen beloofd maar hier komt nooit iets van in huis. Ik vroeg dan ook aan de verkoper naar één of andere vergoeding voor deze zware tekortkomingen, hij moest dit bespreken met zijn baas en zou me een week later terug bellen. Intussen zijn we 25/04/19 en heb ik nog steeds geen telefoon mogen ontvangen. Na vele keren te bellen naar de winkel werd er mij gezegd dat de zetel op 10/05 zou geleverd worden. Op deze datum werd de zetel eindelijk aan huis geleverd en geplaatst. Nadat de mensen die de zetel geleverd hebben alles hadden uitgepakt zag ik schade (scheur in stoffering) in één van de elementen van de hoeksalon. Ik heb hun daar onmiddellijk attent op gemaakt. Toen zij klaar waren met het monteren van de sofa zag ik dat er een aantal vijzen teveel waren waarna ik zelf ging kijken waar deze vandaan kwamen. Ik trof onder een zetel-element (lounge chair) een steunpoot aan die verkeer was gemonteerd. Ik draaide dit element om en tot mijn verbijstering zag ik dat alle poten niet correct geplaatst waren. De ijzeren poten waren amper met 1 vijs vastgemaakt waardoor deze krom trokken als het element op de grond stond. Ik zag dan ook onmiddellijk dat de voorziene gaten om de vijzen vast te maken niet overeen kwamen met de vijzen in de poten, deze konden dus onmogelijk goed bevestigd worden. Dit werd natuurlijk mooi verzwegen door de twee personen die de zetel hebben geplaatst. Ze hebben achter mijn rug zitten prutsen en zo snel mogelijk de zetel geplaatst zodat wij die niet zouden merken. Dit element bevat dus constructiefouten. Toen de ene plaatser 's avonds terug kwam en dit element wou scheiden van het element ernaast brak aan de zijkant het stuk af die de twee elementen samen houdt. Dit was niet erg volgens de plaatser, hij ging een nieuwe vijs boren zodat deze terug vast zit. Wat hij echter vergat is dat de vijs die hij geboord heeft het beweegbaar kussen die onder de zetel verwerkt zit voor het zetel-bed beschadigd en doorboord heeft. Intussen is het reeds twee maanden geleden dat er ons beloofd werd om een nieuw element te leveren (stuk met scheur in), in twee maanden tijd hebben wij nog NIKS mogen ontvangen of horen van deze firma. Wij zitten met een zetel van 2000 euro die schade heeft (niet door ons) en die constructiefouten heeft. Wij willen een volledige terugbetaling en dat deze firma hun zetel maar terug komt ophalen! Wij kopen onze sofa dan wel bij een betrouwbare firma!

    Omschrijving van uw klacht

    Op 14/12/2018 hebben wij in de winkel te Ingelmunster een Salerno hoekzetel besteld in stof cat. 2 SOFTI 09 aan €2000 (bestelbon zie bijlage). Deze zou in de eerste instantie halverwege februari geleverd worden. Op 19 februari belde ik opnieuw naar de winkel te Ingelmunster met dhr. Ri, hij vertelde mij dat de bestelling in vertraging was en zou pas in maart geleverd worden, hij ging me dezelfde dag nog terug bellen op een exacte leveringsdatum te geven. Op 21 februari had ik nog steeds geen telefoon terug gekregen waarop ik zelf hebt teruggebeld. De zetel zou volgens Rik op 08/03/19 geleverd worden. Op 08/03/2019 stond de bezorger aan de deur met de hoekzetel, nadat we enkele stukken uit de vrachtwagen geladen hadden ontdekte ik dat dit niet de zetel was die wij besteld hadden. De zetel die werd geleverd had namelijk een rood – lederen stof en niet de grijze stoffen stof die wij besteld hadden. Volgens de bezorger was de bestelling echter wel in orde. Ik belde de verkoper Rik op en legde het probleem uit, in de eerste instantie werd er mij gezegd dat de bestelling klopt maar toen werd duidelijk dat de kleurcode niet correct werd doorgegeven aan de fabriek. De kleurcode van de door ons gekozen zetel was stof Cat. 2 SOFTI 09. Aan de fabriek werd doorgegeven: stof Cat. 2 SOFT 09 (zonder I ). D it was althans de uitleg van de verkoper aan telefoon. De door ons bestelde zetel moest nu dus opnieuw besteld worden. De verkoper zei dat deze bestelling dit maal niet zo lang zou duren, slechts 1 maand. Na deze maand zou ik gecontacteerd worden om een afspraak te maken voor de levering. Op 15/04/19 had ik nog steeds geen telefoontje gekregen van de verkoper waarop ik deze zelf opbelde. Opnieuw kreeg ik te horen dat er een vertraging is en dat de zetel wellicht in mei zou aankomen in de winkel te Ingelmunster. Ik uitte aan de verkoper Rik mijn ongenoegen uit over deze zwanengang. Wij zijn reeds 5 maanden aan het wachten op deze bestelling. Telkens worden er dingen beloofd maar hier komt nooit iets van in huis. Ik vroeg dan ook aan de verkoper naar één of andere vergoeding voor deze zware tekortkomingen, hij moest dit bespreken met zijn baas en zou me een week later terug bellen. Intussen zijn we 25/04/19 en heb ik nog steeds geen telefoon mogen ontvangen. Na vele keren te bellen naar de winkel werd er mij gezegd dat de zetel op 10/05 zou geleverd worden. Op deze datum werd de zetel eindelijk aan huis geleverd en geplaatst. Nadat de mensen die de zetel geleverd hebben alles hadden uitgepakt zag ik schade (scheur in stoffering) in één van de elementen van de hoeksalon. Ik heb hun daar onmiddellijk attent op gemaakt. Toen zij klaar waren met het monteren van de sofa zag ik dat er een aantal vijzen teveel waren waarna ik zelf ging kijken waar deze vandaan kwamen. Ik trof onder een zetel-element (lounge chair) een steunpoot aan die verkeer was gemonteerd. Ik draaide dit element om en tot mijn verbijstering zag ik dat alle poten niet correct geplaatst waren. De ijzeren poten waren amper met 1 vijs vastgemaakt waardoor deze krom trokken als het element op de grond stond. Ik zag dan ook onmiddellijk dat de voorziene gaten om de vijzen vast te maken niet overeen kwamen met de vijzen in de poten, deze konden dus onmogelijk goed bevestigd worden. Dit werd natuurlijk mooi verzwegen door de twee personen die de zetel hebben geplaatst. Ze hebben achter mijn rug zitten prutsen en zo snel mogelijk de zetel geplaatst zodat wij die niet zouden merken. Dit element bevat dus constructiefouten. Toen de ene plaatser 's avonds terug kwam en dit element wou scheiden van het element ernaast brak aan de zijkant het stuk af die de twee elementen samen houdt. Dit was niet erg volgens de plaatser, hij ging een nieuwe vijs boren zodat deze terug vast zit. Wat hij echter vergat is dat de vijs die hij geboord heeft het beweegbaar kussen die onder de zetel verwerkt zit voor het zetel-bed beschadigd en doorboord heeft. Intussen is het reeds twee maanden geleden dat er ons beloofd werd om een nieuw element te leveren (stuk met scheur in), in twee maanden tijd hebben wij nog NIKS mogen ontvangen of horen van deze firma. Wij zitten met een zetel van 2000 euro die schade heeft (niet door ons) en die constructiefouten heeft. Wij willen een volledige terugbetaling en dat deze firma hun zetel maar terug komt ophalen! Wij kopen onze sofa dan wel bij een betrouwbare firma!

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 2000,00

    Bijgevoegde documenten
    • Document

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)