Behandeld door Test-Aankoop

MICROSOFT Da Vincilaan 3, ZAVENTEM


Deze klacht is Publiek

  • D. K. Aan MICROSOFT

    Geachte Op woensdag 17 oktober 2018 kocht ik een Microsoft Surface Laptop voor het bedrag van €1 380.00. Er werd mij verzekerd dat dit een onontbeerlijke bijdrage zou leveren aan mijn studie, en ik besloot dit dan maar aan te schaffen ondanks de hoge kost. Het product voldeed niet aan wat er werd voorgesteld en had meerdere gebreken. De laptop had moeilijkheden met de connectie, programma's werkten niet enz. Mijn verwachtingen werden allesbehalve ingelost. Na meerdere pogingen om het apparaat herstellen waarbij de problemen steeds terug kwamen werd er aan mij voorgesteld om een omruilproces te starten waarbij ik een nieuwe laptop zou ontvangen. Ik heb de laptop dus naar Microsoft teruggestuurd. Ik ontving geen nieuwe laptop maar een refurbished model. Hierop kreeg ik het antwoord bij Microsoft dat dit de normale wijze van doen is en dat het apparaat net als nieuw is en in perfecte staat en dat ik mij hierover geen zorgen hoef te maken. Na het opstarten van het apparaat die naar mij werd opgestuurd merkte ik al meteen heel wat technische problemen. Hierbij heb ik meerdere keren contact moeten nemen met Microsoft waarbij ik telkens een uur of meer aan de telefoon moest blijven met een technieker die het apparaat probeerde te herstellen. Na enkele weken is de laptop gecrasht waarbij ik veel belangrijke gegevens ben kwijt geraakt. Hierop werd er tegen mij gezegd dat er niets anders op ligt dan nogmaals een omruilproces te starten en dat ik mijn kwijtgeraakte data ook niet meer terug kan krijgen. Ik had geen interesse om nogmaals een omruilproces te starten. Ik vroeg naar mijn geld terug of ten minste een nieuw model maar hierop kreeg ik het antwoord dat dit niet mogelijk is, dat het deze keer in orde zal zijn en dat ik helaas pech heb gehad. Er werd mij verzekerd dat ik nu een laptop krijg die perfect zal werken en dat alles wel goed zal komen. Tegen mijn wil stuurde ik dus die laptop terug. Er werd mij klaarblijkelijk nogmaals een gebrekkig apparaat toegestuurd. Ik ervaarde bovengenoemde problemen zoals bij het eerste apparaat. Bovendien werd de laptop steeds enorm heet, de batterij liep zeer snel leeg en de laptop deed enorm veel geluid. Ik stuurde meteen een email naar Microsoft met de klachten. We hadden een tijd afgesproken waarbij een technieker mij zou bellen maar die heeft mij niet gebeld en mijn mails ook niet geantwoord. Enkele dagen later kreeg ik een email dat het nog een paar dagen zou duren voordat Microsoft een antwoord voor mij zou hebben. Diezelfde morgen merkte ik na dat mijn laptop werd opgeladen een barst in de scherm. De laptop is zeker niet gevallen of ergens aan gestoten. Ik antwoordde meteen hiermee op de email van Microsoft met het bericht dat er nu ook barsten in de scherm zijn. Ik kreeg hierop geen antwoord. Uiteindelijk heb ik Microsoft gebeld. Er werd tegen mij gezegd dat ze niets meer kunnen doen aangezien de schade op de scherm waardoor de laptop niet meer onder garantie valt. Microsoft steldde dan voor om een vervangende model te sturen voor 554,50 EUR. Ik ga hiermee niet akkoord. Dit is duidelijk geen uiterlijke schade en het werd niet veroorzaakt door een externe oorzaak. Uiteindelijk werd de laptop naar jullie teruggestuurd. Nu krijg ik te horen dat het apparaat hersteld kan worden voor het bedrag van € 615,00 ofwel kan ik mijn apparaat teruggestuurd krijgen tegen verzendkosten of kunnen jullie her vernietigen en dan hoef ik niet te betalen. Met enige schroom kan ik dus stellen dat ik werkelijk geen degelijk gebruik kon maken van de laptop('s). Ik zie hier dan ook een duidelijk geval van 'misselling' en consumentenmisleiding. Ik kwam hier helemaal bedrogen uit. Ik eis mijn factuurgeld terug en een schadevergoeding voor alle 10 maanden die ik geen gebruik kon maken van mijn laptop en de tijdverlies en miserie die mij hierdoor werd veroorzaakt. Indien u geen gevolg geeft aan dit schrijven, zal ik genoodzaakt zijn Testaankoop in te lichten over de schandelijke praktijken bij Microsoft. U heeft in dit geval wel degelijk een product verkocht dat allesbehalve voldoet aan de verwachtingen van een normaal/voorzichtig/redelijk persoon in dezelfde feitelijke omstandigheden. Hoogachtend XXXXXXXXXXX

    Omschrijving van uw klacht

    Geachte Op woensdag 17 oktober 2018 kocht ik een Microsoft Surface Laptop voor het bedrag van €1 380.00. Er werd mij verzekerd dat dit een onontbeerlijke bijdrage zou leveren aan mijn studie, en ik besloot dit dan maar aan te schaffen ondanks de hoge kost. Het product voldeed niet aan wat er werd voorgesteld en had meerdere gebreken. De laptop had moeilijkheden met de connectie, programma's werkten niet enz. Mijn verwachtingen werden allesbehalve ingelost. Na meerdere pogingen om het apparaat herstellen waarbij de problemen steeds terug kwamen werd er aan mij voorgesteld om een omruilproces te starten waarbij ik een nieuwe laptop zou ontvangen. Ik heb de laptop dus naar Microsoft teruggestuurd. Ik ontving geen nieuwe laptop maar een refurbished model. Hierop kreeg ik het antwoord bij Microsoft dat dit de normale wijze van doen is en dat het apparaat net als nieuw is en in perfecte staat en dat ik mij hierover geen zorgen hoef te maken. Na het opstarten van het apparaat die naar mij werd opgestuurd merkte ik al meteen heel wat technische problemen. Hierbij heb ik meerdere keren contact moeten nemen met Microsoft waarbij ik telkens een uur of meer aan de telefoon moest blijven met een technieker die het apparaat probeerde te herstellen. Na enkele weken is de laptop gecrasht waarbij ik veel belangrijke gegevens ben kwijt geraakt. Hierop werd er tegen mij gezegd dat er niets anders op ligt dan nogmaals een omruilproces te starten en dat ik mijn kwijtgeraakte data ook niet meer terug kan krijgen. Ik had geen interesse om nogmaals een omruilproces te starten. Ik vroeg naar mijn geld terug of ten minste een nieuw model maar hierop kreeg ik het antwoord dat dit niet mogelijk is, dat het deze keer in orde zal zijn en dat ik helaas pech heb gehad. Er werd mij verzekerd dat ik nu een laptop krijg die perfect zal werken en dat alles wel goed zal komen. Tegen mijn wil stuurde ik dus die laptop terug. Er werd mij klaarblijkelijk nogmaals een gebrekkig apparaat toegestuurd. Ik ervaarde bovengenoemde problemen zoals bij het eerste apparaat. Bovendien werd de laptop steeds enorm heet, de batterij liep zeer snel leeg en de laptop deed enorm veel geluid. Ik stuurde meteen een email naar Microsoft met de klachten. We hadden een tijd afgesproken waarbij een technieker mij zou bellen maar die heeft mij niet gebeld en mijn mails ook niet geantwoord. Enkele dagen later kreeg ik een email dat het nog een paar dagen zou duren voordat Microsoft een antwoord voor mij zou hebben. Diezelfde morgen merkte ik na dat mijn laptop werd opgeladen een barst in de scherm. De laptop is zeker niet gevallen of ergens aan gestoten. Ik antwoordde meteen hiermee op de email van Microsoft met het bericht dat er nu ook barsten in de scherm zijn. Ik kreeg hierop geen antwoord. Uiteindelijk heb ik Microsoft gebeld. Er werd tegen mij gezegd dat ze niets meer kunnen doen aangezien de schade op de scherm waardoor de laptop niet meer onder garantie valt. Microsoft steldde dan voor om een vervangende model te sturen voor 554,50 EUR. Ik ga hiermee niet akkoord. Dit is duidelijk geen uiterlijke schade en het werd niet veroorzaakt door een externe oorzaak. Uiteindelijk werd de laptop naar jullie teruggestuurd. Nu krijg ik te horen dat het apparaat hersteld kan worden voor het bedrag van € 615,00 ofwel kan ik mijn apparaat teruggestuurd krijgen tegen verzendkosten of kunnen jullie her vernietigen en dan hoef ik niet te betalen. Met enige schroom kan ik dus stellen dat ik werkelijk geen degelijk gebruik kon maken van de laptop('s). Ik zie hier dan ook een duidelijk geval van 'misselling' en consumentenmisleiding. Ik kwam hier helemaal bedrogen uit. Ik eis mijn factuurgeld terug en een schadevergoeding voor alle 10 maanden die ik geen gebruik kon maken van mijn laptop en de tijdverlies en miserie die mij hierdoor werd veroorzaakt. Indien u geen gevolg geeft aan dit schrijven, zal ik genoodzaakt zijn Testaankoop in te lichten over de schandelijke praktijken bij Microsoft. U heeft in dit geval wel degelijk een product verkocht dat allesbehalve voldoet aan de verwachtingen van een normaal/voorzichtig/redelijk persoon in dezelfde feitelijke omstandigheden. Hoogachtend XXXXXXXXXXX

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 1380,00

    Schadevergoeding

    Bijgevoegde documenten
    Geen documenten bijgevoegd
  • MICROSOFT Aan D. K.

    Beste, Het spijt ons dit te horen. Graag ontvangen wij van u een email-adres en telefoonnummer zodoende onze help desk u verder kan helpen. Met dank. Mvg, Kind regards XXXXXXXXXX Reception Desk Real Estate Facilities Passport Building Luchthaven Brussel Nationaal 1K 1930 Zaventem XXXXXXXXXXXXXXXX Telephone XXXXXXXXXXXXXXXX www.sodexo.com

    Beste, Het spijt ons dit te horen. Graag ontvangen wij van u een email-adres en telefoonnummer zodoende onze help desk u verder kan helpen. Met dank. Mvg, Kind regards XXXXXXXXXX Reception Desk Real Estate Facilities Passport Building Luchthaven Brussel Nationaal 1K 1930 Zaventem XXXXXXXXXXXXXXXX Telephone XXXXXXXXXXXXXXXX www.sodexo.com

  • D. K. Aan MICROSOFT

    Geachte mevrouw XXXXXXXX Bedankt voor uw antwoord. Telefoonnummer: XXXXXXXXXX Email: XXXXXXXXX@gmail.com Met vriendelijke groeten XXXXXXXXXX

    Geachte mevrouw XXXXXXXX Bedankt voor uw antwoord. Telefoonnummer: XXXXXXXXXX Email: XXXXXXXXX@gmail.com Met vriendelijke groeten XXXXXXXXXX

  • D. K. Aan MICROSOFT

    Beste Nog steeds wacht ik op een antwoord of een telefoon. Graag hoor ik zsm. terug van jullie. Alvast bedankt hiervoor. Met vriendelijke groeten XXXXX

    Beste Nog steeds wacht ik op een antwoord of een telefoon. Graag hoor ik zsm. terug van jullie. Alvast bedankt hiervoor. Met vriendelijke groeten XXXXX

  • Doorgestuurd naar Test-Aankoop 21 juli 2019
  • Privébericht

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)