Automatische aanpsasing aan de marktprijzen?

Mega Rue Natalis, 2 , Luik


Deze klacht is Publiek

  • G. A. Aan Mega

    Via Testaankoop ben ik bij Gaele terecht gekomen en op "haar" aanraden klant geworden bij Mega. Wat mij bij Gaele aantrok was het volgende: "Geen tijd om zelf de marktevoluties op de volgen? Gaele houdt de groothandelsprijzen voor jou in de gaten en onderhandelt met de leveranciers wanneer de prijzen op hun laagste niveau zijn. Je hoeft alleen maar "ja" te zeggen wanneer je het voorstel krijgt om te switchen. Als een onafhankelijke makelaar maakt zij alle stappen voor jou in orde." Tot hiertoe heb ik nog geen voorstel ontvangen alhoewel de energieprijzen gezakt zijn. Ook heb ik voorstellen ontvangen van andere leveranciers, en berekeningen gemaakt via Testaankoop op basis van het verbruik dat ik doorgegeven heb aan Gaele/Mega. Die kwamen telkens (veel) goedkoper uit. Ik voel me tamelijk bekocht door TA/GAELE/MEGA en weet niet goed wat te doen. Blijven bij TA/GAELE/MEGA of switchen naar andere goedkopere leveranciers. Graag een beredeneerde reactie. Dank bij voorbaat.

    Omschrijving van uw klacht

    Via Testaankoop ben ik bij Gaele terecht gekomen en op "haar" aanraden klant geworden bij Mega. Wat mij bij Gaele aantrok was het volgende: "Geen tijd om zelf de marktevoluties op de volgen? Gaele houdt de groothandelsprijzen voor jou in de gaten en onderhandelt met de leveranciers wanneer de prijzen op hun laagste niveau zijn. Je hoeft alleen maar "ja" te zeggen wanneer je het voorstel krijgt om te switchen. Als een onafhankelijke makelaar maakt zij alle stappen voor jou in orde." Tot hiertoe heb ik nog geen voorstel ontvangen alhoewel de energieprijzen gezakt zijn. Ook heb ik voorstellen ontvangen van andere leveranciers, en berekeningen gemaakt via Testaankoop op basis van het verbruik dat ik doorgegeven heb aan Gaele/Mega. Die kwamen telkens (veel) goedkoper uit. Ik voel me tamelijk bekocht door TA/GAELE/MEGA en weet niet goed wat te doen. Blijven bij TA/GAELE/MEGA of switchen naar andere goedkopere leveranciers. Graag een beredeneerde reactie. Dank bij voorbaat.

    Gewenste oplossing

    Herziening van de factuur

    Bijgevoegde documenten
    Geen documenten bijgevoegd
  • Mega Aan G. A.

    - SVP n'écrivez pas sous cette ligne - Geachte klant, Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht: Automatische aanpsasing aan de marktprijzen? (CPTBE00689422-43) Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden. Bij voorbaat dank voor uw begrip. In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 04 268 20 00 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u). Wij blijven tot uw beschikking en wensen u een fijne dag. Met duurzame groeten, Maxime Sonkes Customer Care Manager @[Mega](www.mega.be) @ info@mega.be t: 04 268 20 00 (Ma-Vrij werkdagen: 9u-12u30 and 14u-17u) [Contact us](:www.mega.be/nl/contact) ------------------------------------------------------ Cher Client(e), Nous vous remercions pour votre demande: Klacht: Automatische aanpsasing aan de marktprijzen? (CPTBE00689422-43) Celle-ci a bien été réceptionnée par notre service clientèle. Ce dernier met tout en Å“uvre pour vous répondre dans les plus brefs délais. D'avance, nous vous remercions pour votre compréhension. En cas d'urgence, n'hésitez pas à nous contacter par téléphone au 04 268 20 00 (Lu-Ven jours ouvrables 9h-12h30 and 14h-17h). Nous restons à votre entière disposition et vous souhaitons une excellente fin de journée. Durablement vôtre, Maxime Sonkes Customer Care Manager @[Mega](www.mega.be) e-mail info@mega.be t: 04 268 20 00 (Lu-Ven jours ouvrables 9h-12h30 and 14h-17h) [Contact us](:www.mega.be/fr/contact) -------------------------------- Cet e-mail provient de Mega.[8DVOMY-8390]

    - SVP n'écrivez pas sous cette ligne - Geachte klant, Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht: Automatische aanpsasing aan de marktprijzen? (CPTBE00689422-43) Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden. Bij voorbaat dank voor uw begrip. In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 04 268 20 00 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u). Wij blijven tot uw beschikking en wensen u een fijne dag. Met duurzame groeten, Maxime Sonkes Customer Care Manager @[Mega](www.mega.be) @ info@mega.be t: 04 268 20 00 (Ma-Vrij werkdagen: 9u-12u30 and 14u-17u) [Contact us](:www.mega.be/nl/contact) ------------------------------------------------------ Cher Client(e), Nous vous remercions pour votre demande: Klacht: Automatische aanpsasing aan de marktprijzen? (CPTBE00689422-43) Celle-ci a bien été réceptionnée par notre service clientèle. Ce dernier met tout en Å“uvre pour vous répondre dans les plus brefs délais. D'avance, nous vous remercions pour votre compréhension. En cas d'urgence, n'hésitez pas à nous contacter par téléphone au 04 268 20 00 (Lu-Ven jours ouvrables 9h-12h30 and 14h-17h). Nous restons à votre entière disposition et vous souhaitons une excellente fin de journée. Durablement vôtre, Maxime Sonkes Customer Care Manager @[Mega](www.mega.be) e-mail info@mega.be t: 04 268 20 00 (Lu-Ven jours ouvrables 9h-12h30 and 14h-17h) [Contact us](:www.mega.be/fr/contact) -------------------------------- Cet e-mail provient de Mega.[8DVOMY-8390]

  • Mega Aan G. A.

    - SVP n'écrivez pas sous cette ligne - ---------------------------------------------- Mise à jour par  : SandR Leuven, 18 juil. 17:07 CEST Beste meneer Aper, Bedankt voor uw bericht. Een energiecontract bevat in de meeste gevallen een vaste vergoeding. De vaste vergoeding in uw contracten is Eur60 voor elektriciteit, Eur0 voor aardgas. Voor gas is uw contract een variabel tarief, waardoor u nu geniet van de gigantische prijsdalingen op de markt. Sinds de start van uw contract zijn de prijzen enkel in dalende lijn gegaan en dat is goed nieuws voor uw uiteindelijke afrekening. Voor elektriciteit hangt er na afloop van het contract ook een korting van Eur20 aan het contract vast. De vaste vergoeding wordt in 12 schijven verdeeld over uw voorschotten. Als u Mega eerder verlaat, krijgt u enerzijds de korting niet en zal de rest van de vaste vergoeding in een keer worden aangerekend. Dit zijn allemaal zaken die ervoor zorgen dat u beter eerst het contract uioet en daarna pas overschakelt. Mega heeft ook geen enkele invloed op het al dan niet overstappen naar een andere leverancier. U schrijft zich in bij Gaele en zij schrijven u in bij Mega. Wij accepteren die inschrijving, maar gaan logischerwijs niet voor u op zoek gaan naar een andere, eventueel goedkopere leverancier. Intussen blijven we tot uw beschikking voor al uw vragen. Ik wens u nog een prettige dag verder. Met duurzame groeten, Bas Klantenadviseur **Team** Mega E-mail: info@mega.be Tel: 016 67 60 77 (Ma-Vrij: 9u-12u30 and 14u-17u) Contacteer ons * * * **U kan uw voorschotfacturen en gegevens beheren via uw online klantenzone** myMega. Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen. -------------------------------- Cet e-mail provient de Mega.[8DVOMY-8390]

    - SVP n'écrivez pas sous cette ligne - ---------------------------------------------- Mise à jour par  : SandR Leuven, 18 juil. 17:07 CEST Beste meneer Aper, Bedankt voor uw bericht. Een energiecontract bevat in de meeste gevallen een vaste vergoeding. De vaste vergoeding in uw contracten is Eur60 voor elektriciteit, Eur0 voor aardgas. Voor gas is uw contract een variabel tarief, waardoor u nu geniet van de gigantische prijsdalingen op de markt. Sinds de start van uw contract zijn de prijzen enkel in dalende lijn gegaan en dat is goed nieuws voor uw uiteindelijke afrekening. Voor elektriciteit hangt er na afloop van het contract ook een korting van Eur20 aan het contract vast. De vaste vergoeding wordt in 12 schijven verdeeld over uw voorschotten. Als u Mega eerder verlaat, krijgt u enerzijds de korting niet en zal de rest van de vaste vergoeding in een keer worden aangerekend. Dit zijn allemaal zaken die ervoor zorgen dat u beter eerst het contract uioet en daarna pas overschakelt. Mega heeft ook geen enkele invloed op het al dan niet overstappen naar een andere leverancier. U schrijft zich in bij Gaele en zij schrijven u in bij Mega. Wij accepteren die inschrijving, maar gaan logischerwijs niet voor u op zoek gaan naar een andere, eventueel goedkopere leverancier. Intussen blijven we tot uw beschikking voor al uw vragen. Ik wens u nog een prettige dag verder. Met duurzame groeten, Bas Klantenadviseur **Team** Mega E-mail: info@mega.be Tel: 016 67 60 77 (Ma-Vrij: 9u-12u30 and 14u-17u) Contacteer ons * * * **U kan uw voorschotfacturen en gegevens beheren via uw online klantenzone** myMega. Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen. -------------------------------- Cet e-mail provient de Mega.[8DVOMY-8390]

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)