niet tijdige levering en weigering tot annexatie bestelling

MEDIA MARKT Brusselsesteenweg 496/2, ZELLIK


Deze klacht is Publiek

  • M. V. Aan MEDIA MARKT

    Beste, Ik bestelde op vrijdag om 18u28 een PS4 game via de webshop van Media Markt. Bedoeling was dat onze zoon deze game samen met vrienden zou spelen tijdens het weekend (zaterdag & zondag). Het product was op voorraad. De website geeft volgende uitleg bij bezorgen en afhalen : Voor de kleinere artikels (een PS4-game is een klein artikel) : indien het bestelde artikel meteen beschikbaar is dan zijn de bezorgtermijnen : Een bestelling geplaatst voor 22u op een weekdag (vrijdag is een weekdag, wordt je de volgende dag geleverd (behalve op feestdagen) (zaterdag was geen feestdag). Om 20u25 ontvangen wij een trackingnummer (Bpost) - verzendwijze Back Bus - levering op zaterdag. Alles lijkt in orde ...... Maar zaterdagavond 17u nog steeds geen levering - ik gebruik het trackingnummer en ga op zoek -> bij Bpost staat het pakket in status 'klaarmaken door afzender' -> het pakket is dus nog niet bij Bpost. Ik neem telefonisch contact op met Media Markt - met de vraag of ik het pakket nog in een winkel kan gaan ophalen - maar ze kunnen mij niet helpen - voor hen is de bestelling 'completed' en dus onderweg naar ons. Ik vraag hen de website van Bpost te consulteren en zelf ook vast te stellen dat dit niet zo is -> maar ze stellen mij dat het de fout van Bpost is - ze hebben hun gegevens op de website niet aangepast. En Media Markt kan dit niet verhelpen. Vandaag maandag kijk ik opnieuw op de tracking website van Bpost -> status is ongewijzigd 'klaarmaken door afzender'. Ik neem opnieuw contact op met Media Markt en vraag de bestelling te annuleren. De zoon en vrienden hebben dit weekend andere activiteiten gezocht en het bestelde pakket is te laat en ongewenst geworden. Dit blijkt niet mogelijk omdat het pakket al verzonden is: status 'completed' bij Media Markt. Nogmaals probeer ik duidelijk te maken dat de tracking van het pakket aangeeft dat het nog bij hen aanwezig is en niet overhandigd aan Bpost en nog minder onderweg naar ons. Maar neen, voor hen is het weg ....'completed' - en is de website van Bpost niet betrouwbaar als bron. We moeten minstens 7 dagen wachten - dus tot vrijdag - en indien we dan niets ontvangen hebben moeten we aan Media Markt een verklaring afleveren van niet ontvangst - en dan kan er gekozen worden voor 'geld terug'. Ik leg uit dat wij vanaf woensdag in het buitenland zijn en dus niet kunnen nagaan of er al of niet een pakket in onze brievenbus is gevallen vrijdag. Dan moeten we de trackingpagina van Bpost maar consulteren - plots na een week wachttijd zou deze dus wel betrouwbare informatie geven. Laconiek wordt er verwezen naar de algemene verkoopsvoorwaarden waar in staat dat ze 30 dagen de tijd hebben om te leveren - de belofte op de website is dan ook geen verbintenis. Wij hoeven het pakket niet meer, het is niet verstuurd - het is nog steeds in status 'klaarmaken door de klant' - maar Media Markt verwijst mij naar hun interne procedure 'niet ontvangen' die pas ten vroegste vrijdag kan opgestart worden, maar dan zijn wij niet thuis, of naar hun procedure 'retourneren' maar daar lopen we het risico niet tijdig te kunnen retourneren wegens ons verlof. Dit alles wetende dat het pakket nog niet bij hen vertrokken is. De klant wordt hier door de verkoper gegijzeld, daar waar deze zijn beloftes niet is nagekomen, maar wel ons geld heeft.

    Omschrijving van uw klacht

    Beste, Ik bestelde op vrijdag om 18u28 een PS4 game via de webshop van Media Markt. Bedoeling was dat onze zoon deze game samen met vrienden zou spelen tijdens het weekend (zaterdag & zondag). Het product was op voorraad. De website geeft volgende uitleg bij bezorgen en afhalen : Voor de kleinere artikels (een PS4-game is een klein artikel) : indien het bestelde artikel meteen beschikbaar is dan zijn de bezorgtermijnen : Een bestelling geplaatst voor 22u op een weekdag (vrijdag is een weekdag, wordt je de volgende dag geleverd (behalve op feestdagen) (zaterdag was geen feestdag). Om 20u25 ontvangen wij een trackingnummer (Bpost) - verzendwijze Back Bus - levering op zaterdag. Alles lijkt in orde ...... Maar zaterdagavond 17u nog steeds geen levering - ik gebruik het trackingnummer en ga op zoek -> bij Bpost staat het pakket in status 'klaarmaken door afzender' -> het pakket is dus nog niet bij Bpost. Ik neem telefonisch contact op met Media Markt - met de vraag of ik het pakket nog in een winkel kan gaan ophalen - maar ze kunnen mij niet helpen - voor hen is de bestelling 'completed' en dus onderweg naar ons. Ik vraag hen de website van Bpost te consulteren en zelf ook vast te stellen dat dit niet zo is -> maar ze stellen mij dat het de fout van Bpost is - ze hebben hun gegevens op de website niet aangepast. En Media Markt kan dit niet verhelpen. Vandaag maandag kijk ik opnieuw op de tracking website van Bpost -> status is ongewijzigd 'klaarmaken door afzender'. Ik neem opnieuw contact op met Media Markt en vraag de bestelling te annuleren. De zoon en vrienden hebben dit weekend andere activiteiten gezocht en het bestelde pakket is te laat en ongewenst geworden. Dit blijkt niet mogelijk omdat het pakket al verzonden is: status 'completed' bij Media Markt. Nogmaals probeer ik duidelijk te maken dat de tracking van het pakket aangeeft dat het nog bij hen aanwezig is en niet overhandigd aan Bpost en nog minder onderweg naar ons. Maar neen, voor hen is het weg ....'completed' - en is de website van Bpost niet betrouwbaar als bron. We moeten minstens 7 dagen wachten - dus tot vrijdag - en indien we dan niets ontvangen hebben moeten we aan Media Markt een verklaring afleveren van niet ontvangst - en dan kan er gekozen worden voor 'geld terug'. Ik leg uit dat wij vanaf woensdag in het buitenland zijn en dus niet kunnen nagaan of er al of niet een pakket in onze brievenbus is gevallen vrijdag. Dan moeten we de trackingpagina van Bpost maar consulteren - plots na een week wachttijd zou deze dus wel betrouwbare informatie geven. Laconiek wordt er verwezen naar de algemene verkoopsvoorwaarden waar in staat dat ze 30 dagen de tijd hebben om te leveren - de belofte op de website is dan ook geen verbintenis. Wij hoeven het pakket niet meer, het is niet verstuurd - het is nog steeds in status 'klaarmaken door de klant' - maar Media Markt verwijst mij naar hun interne procedure 'niet ontvangen' die pas ten vroegste vrijdag kan opgestart worden, maar dan zijn wij niet thuis, of naar hun procedure 'retourneren' maar daar lopen we het risico niet tijdig te kunnen retourneren wegens ons verlof. Dit alles wetende dat het pakket nog niet bij hen vertrokken is. De klant wordt hier door de verkoper gegijzeld, daar waar deze zijn beloftes niet is nagekomen, maar wel ons geld heeft.

    Gewenste oplossing

    Terugbetaling: € 54,99

    Bijgevoegde documenten
    • Document
    • Document

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)