Vermoeden van oplichtingspraktijken bij Vinted. - Geen bescherming voor de verkoper bij geschillen.

Behandeld door Test-Aankoop

Vinted


Deze klacht is Publiek

  • M. D. Aan Vinted

    Beste, Ik heb een item via de website Vinted verkocht voor 9eur. De transactie is gebeurd en het geld zit nu bij Vinted. Het item is een paar kinderschoenen van het merk Converse. Deze schoenen werden vorig jaar op 09/07/2018 gekocht in de Converse outlet winkel te Roermond. De koper heeft de schoenen via Mondial Relay ontvangen maar beweert dat de schoenen namaak zijn. Volgens de Vinted procedure hebben we 24u de tijd om de echtheid te bewijzen. We hebben echter geen rekening meer en kunnen dus niet bewijzen dat de schoenen wel degelijk écht zijn. Wetende dat ze wel degelijk gekocht zijn in een Converse winkel. De procedure volgens Vinted is dat de koper de schoenen moet terugsturen. En hier knelt het schoentje… De koper weigert de schoenen terug te sturen. Na lange communicaties met Vinted komt het er op neer dat wanneer de koper “beweert” dat het item namaak is en de verkoper het niet kan bewijzen dan de verkoop zogezegd niet door gaat. De koper krijgt zijn geld terug maar Vinted kan niet garanderen dat het item teruggestuurd wordt. Momenteel staat het probleem nog bij Vinted open en verwachten ze dat we een onderling akkoord maken met de koper. Helaas is de koper niet voor rede vatbaar en blijft ze ons aan het lijntje houden. We hebben m.a.w. het gevoel dat we de schoenen nooit zouden terugkrijgen, de koper zijn geld terugkrijgt en de schoenen kan bijhouden. Na een onderzoek op het internet blijkt dat dit een veelvoorkomende zaak is bij Vinted. Ik vermoed dat er hier dus een manier van fraude ontstaan is. Aangezien we als verkoper hier totaal machteloos staan, wensen we jullie hulp in te schakelen Indien jullie meer informatie nodig hebben, kunnen we u deze geven: - Foto’s van het item - Het gesprek tussen ons en het supportteam van Vinted waar in staat dat we ten allen tijde bereid waren om mee te werken en we, ondanks het gebrek aan bewijzen om de echtheid te bewijzen, wensen om onze schoenen terug te krijgen - Het gesprek tussen ons (verkoper) en de koper (laura62m) waarin we bijna smeken om ons de schoenen terug te bezorgen. We hebben er alsook in gezet dat we transportkosten terugbetalen aan de koper. Hoewel dit, volgens de procedures, aan de koper is om te betalen. - Bewijs dat we wel degelijk in de Converse winkel te Designer Outlet Roermond geweest zijn. Ik neem zelf ook nog contact op met Converse om te vragen of zij aan de hand van de foto’s kunnen aantonen of de schoenen al dan niet echt zijn. Alvast bedankt voor jullie assistentie. Met vriendelijke groet, Michael De Meersman & Kim Timmermans

    Omschrijving van uw klacht

    Beste, Ik heb een item via de website Vinted verkocht voor 9eur. De transactie is gebeurd en het geld zit nu bij Vinted. Het item is een paar kinderschoenen van het merk Converse. Deze schoenen werden vorig jaar op 09/07/2018 gekocht in de Converse outlet winkel te Roermond. De koper heeft de schoenen via Mondial Relay ontvangen maar beweert dat de schoenen namaak zijn. Volgens de Vinted procedure hebben we 24u de tijd om de echtheid te bewijzen. We hebben echter geen rekening meer en kunnen dus niet bewijzen dat de schoenen wel degelijk écht zijn. Wetende dat ze wel degelijk gekocht zijn in een Converse winkel. De procedure volgens Vinted is dat de koper de schoenen moet terugsturen. En hier knelt het schoentje… De koper weigert de schoenen terug te sturen. Na lange communicaties met Vinted komt het er op neer dat wanneer de koper “beweert” dat het item namaak is en de verkoper het niet kan bewijzen dan de verkoop zogezegd niet door gaat. De koper krijgt zijn geld terug maar Vinted kan niet garanderen dat het item teruggestuurd wordt. Momenteel staat het probleem nog bij Vinted open en verwachten ze dat we een onderling akkoord maken met de koper. Helaas is de koper niet voor rede vatbaar en blijft ze ons aan het lijntje houden. We hebben m.a.w. het gevoel dat we de schoenen nooit zouden terugkrijgen, de koper zijn geld terugkrijgt en de schoenen kan bijhouden. Na een onderzoek op het internet blijkt dat dit een veelvoorkomende zaak is bij Vinted. Ik vermoed dat er hier dus een manier van fraude ontstaan is. Aangezien we als verkoper hier totaal machteloos staan, wensen we jullie hulp in te schakelen Indien jullie meer informatie nodig hebben, kunnen we u deze geven: - Foto’s van het item - Het gesprek tussen ons en het supportteam van Vinted waar in staat dat we ten allen tijde bereid waren om mee te werken en we, ondanks het gebrek aan bewijzen om de echtheid te bewijzen, wensen om onze schoenen terug te krijgen - Het gesprek tussen ons (verkoper) en de koper (laura62m) waarin we bijna smeken om ons de schoenen terug te bezorgen. We hebben er alsook in gezet dat we transportkosten terugbetalen aan de koper. Hoewel dit, volgens de procedures, aan de koper is om te betalen. - Bewijs dat we wel degelijk in de Converse winkel te Designer Outlet Roermond geweest zijn. Ik neem zelf ook nog contact op met Converse om te vragen of zij aan de hand van de foto’s kunnen aantonen of de schoenen al dan niet echt zijn. Alvast bedankt voor jullie assistentie. Met vriendelijke groet, Michael De Meersman & Kim Timmermans

    Gewenste oplossing

    Een correctie afhandeling van de zaak. Bekijken of de processen / procedures van Vinted wel correct zijn. Dit aangezien er geen verkopersbescherming is.

  • Doorgestuurd naar Test-Aankoop 17 juli 2019
  • Privébericht

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)