ecothermique bvba


Deze klacht is Publiek

  • D. V. Aan ecothermique bvba

    Beste, ik bestelde via de website www.loodgieterijpieters.be met een Gents telefoonnummer een onderhoudsbeurt voor mijn centrale verwarmingsketel op mazout. Bleek toen de 2 techniekers bij mij arriveerden op 03/07/2019 enkel de Franse taal machtig waren en van Anderlecht kwamen met een onbeletterde witte bestelwagen. Die mannen hebben enkel mijn ketel gekuist en niet naar de electroden noch naar de sproeier gekeken. Ze hebben wel een rendementsmeting gedaan waar ik mijn bedenkingen bij heb want de sonde van hun meetinstrument heb ik nergens zien inzitten. Ze zijn hier 45 minuten bij mij geweest en rekenen mij 366 € / uur of 275 € voor 3/4 uur aan. Bovendien rekenden ze mij nog eens €110 voor de meting en €65 voor de verplaatsing die normaal vanuit Gent zou moeten geweest zijn. In totaal diende ik hen €477 te betalen en ze stonden erop dat ik direct betaalde. Ik stond daar alléén tegenover hen en voelde mij niet op mijn gemak waardoor ik hen betaald heb. Normaal kost een onderhoudsbeurt van een CV-ketel €140. Ik ben niet de enige gedupeerde want er zijn reeds meerdere klachten van die firma bij jullie binnengekomen. Ik heb nog dezelfde dag naar de firma gebeld op hun 09-nummer en daar kwam ik in verbinding met een vrouw die ook normaal de Franse taal sprak maar waarmee ik toch kon praten in het Nederlands, aan wie ik zei dat ik mij bestolen voelde tgv de extreem hoge kost voor het onderhoud. Ze zei dat ze daar niets kon aan doen aangezien ze daar ook maar inviel voor 14 dagen en ze het tegen de techniekers ging zeggen. Ik heb haar ook een factuur gevraagd op naam van mijn firma Creatrix. Tot op vandaag heb ik nog steeds geen factuur ontvangen en zal waarschijnlijk ook geen krijgen. Het blijkt dat die firma ( zouden 2 Kosovaarse broers zijn ) vorig jaar al eens failliet is verklaard maar met een goede advocaat achteraf terug actief is gezet. Kan er een regeling getroffen worden zodat ik zo'n €300 terugkrijg ?

    Omschrijving van uw klacht

    Beste, ik bestelde via de website www.loodgieterijpieters.be met een Gents telefoonnummer een onderhoudsbeurt voor mijn centrale verwarmingsketel op mazout. Bleek toen de 2 techniekers bij mij arriveerden op 03/07/2019 enkel de Franse taal machtig waren en van Anderlecht kwamen met een onbeletterde witte bestelwagen. Die mannen hebben enkel mijn ketel gekuist en niet naar de electroden noch naar de sproeier gekeken. Ze hebben wel een rendementsmeting gedaan waar ik mijn bedenkingen bij heb want de sonde van hun meetinstrument heb ik nergens zien inzitten. Ze zijn hier 45 minuten bij mij geweest en rekenen mij 366 € / uur of 275 € voor 3/4 uur aan. Bovendien rekenden ze mij nog eens €110 voor de meting en €65 voor de verplaatsing die normaal vanuit Gent zou moeten geweest zijn. In totaal diende ik hen €477 te betalen en ze stonden erop dat ik direct betaalde. Ik stond daar alléén tegenover hen en voelde mij niet op mijn gemak waardoor ik hen betaald heb. Normaal kost een onderhoudsbeurt van een CV-ketel €140. Ik ben niet de enige gedupeerde want er zijn reeds meerdere klachten van die firma bij jullie binnengekomen. Ik heb nog dezelfde dag naar de firma gebeld op hun 09-nummer en daar kwam ik in verbinding met een vrouw die ook normaal de Franse taal sprak maar waarmee ik toch kon praten in het Nederlands, aan wie ik zei dat ik mij bestolen voelde tgv de extreem hoge kost voor het onderhoud. Ze zei dat ze daar niets kon aan doen aangezien ze daar ook maar inviel voor 14 dagen en ze het tegen de techniekers ging zeggen. Ik heb haar ook een factuur gevraagd op naam van mijn firma Creatrix. Tot op vandaag heb ik nog steeds geen factuur ontvangen en zal waarschijnlijk ook geen krijgen. Het blijkt dat die firma ( zouden 2 Kosovaarse broers zijn ) vorig jaar al eens failliet is verklaard maar met een goede advocaat achteraf terug actief is gezet. Kan er een regeling getroffen worden zodat ik zo'n €300 terugkrijg ?

    Gewenste oplossing

    Herziening van de factuur

    Bijgevoegde documenten
    • Document

Hulp nodig?

Bel ons op 02 892 37 05

Maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 - 13u tot 17u (vrijdag tot 16u)